تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/09/17 - 03:38
کد خبر: 337628

بیانیه یک تشکل دانشجویی درپی عدم حضور روحانی در جمع دانشجویان

بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به مناسب ۱۶ آذر و در واکنش به عدم حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی به مناسب ۱۶ آذر و در واکنش به عدم حضور رئیس جمهور در میان دانشجویان بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

سال‌های سال است که ۱۶ آذر، روز دانشجو، نماد مبارزه این قشر از پیکره جامعه در مقابل بی عدالتی داخلی و خارجی تلقی می‌شود.  

دانشجو، که با ابزار علم و اندیشه آینده کشور و مردم خود را خشت به خشت می‌سازد، چون همین آینده را مورد تهدید بدخواهان ببیند تاب نمی‌آورد، و همین است که نهاد دانشگاه را نه فقط به سنگر جهاد علمی، که به پایگاهی پویا برای دفاع از حقوق مستضعفین بدل می‌کند.

اما با وجود نقش‌آفرینی موثر دانشجو در مطالبه عدالت و ارائه‌ی راه حل جهت برون رفت از پیچ مشکلات، توجه مسئولین کشور به دانشجو اغلب از تبریکاتی مصنوعی و برای خالی نبودن عریضه فراتر نمی‌رود و پس از آن، ما می‌مانیم و مسئولانی که هیچگاه خیال دانشجو را هم از ذهن نمی‌گذرانند.

مصداق آن هم دعوت‌های مکرر و پی‌درپی که از مسئولان دولتی و غیردولتی به عمل آمد تا در دانشگاه حضور یافته و پاسخگوی مطالبات عدالت خواهانه‌ی دانشجویان باشند، اما ایشان سکوت پیشه کرده و ....

جناب روحانی که کمتر از یک ماه پیش، در نامه بسیج دانشجویی ۳۴ دانشگاه کشور تا تاریخ ۱۶ آذر مورد دعوت قرار گرفت، از حضورش در دانشگاه جز شایعه‌ای شنیده نشد. در دولتی که رئیس جمهورش حاضر به نشستن پای حرف‌های دانشجو در دانشگاه نیست انتظار نمی‌رود دیگر مسئولین دولتی هم رغبتی برای این کار از خود نشان دهند.

از اصرار جناب آقای علی‌عسگری برای عدم حضور در دانشگاه هم هر چه گوییم حق مطلب را ادا نمی‌کند. ماه‌هاست ایشان خطاب دعوت چندین تشکل برای حضور و پاسخگویی در دانشگاه هستند، اما این بی‌توجهی‌شان به پاسخگویی حقا ستودنی‌ست! به نظر می‌رسد ایشان بر خلاف تاکید مقام معظم رهبری برای حضور روسای سه قوه و رئیس صدا و سیما در دانشگاه، قصد دارند سوالات و مطالبات متعدد جنبش دانشجویی را بی‌پاسخ بگذارند.

وزیر ارتباطات، جناب آذری جهرمی با مسکوت گذاشتن دعوت مکتوب بسیج دانشجویی بار دیگر ثابت کرد مردمی بودنش محدود به پست‌های پوپولیستی فضای مجازی‌ست.  

جناب آقای ظریف و عراقچی هم دعوت دانشجویان را بی‌پاسخ گذاشتند. گویا وزارت امور خارجه اهتمام به گفتمان با هر ملتی و اجرای تعهد به هر دولتی را دارد، جز مردم و دانشجویان کشور خویش. 

آقایان اسحاق جهانگیری، معاون اول؛ علی ربیعی، سخنگوی دولت؛ حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور؛ محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید و علی لاریجانی، رئیس مجلس از دیگر کسانی بودند که پاسخگوی دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نبودند.

بدتر آنکه ایشان حضور در میان مردم را صرفا به نگاهی از پشت شیشه دودی ماشین‌های تجملاتی خود جایگزین کرده‌اند و به نظر نمی‌آید آنان را عنصری موثر در معادلات تصمیم‌گیری خود قلمداد کنند. مصداق آن اقدام یک‌شبه دولت در گرانی بنزین بدون اطلاع و اقناع مردمی؛ لذا قصد داریم تا در هفته آتی با حضور در مناطقی از تهران و شهرستان‌های اطراف، گوش شنوای مطالبات مردم باشیم که اگر مسئولین از حضور در میان مردم ابا دارند، دانشجویان آن را افتخار خود می‌دانند.

در همین راستا بسیج دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تا پایان هفته آتی دعوت خود از مسئولین را تمدید نموده و چنانچه طی مسیر پاستور تا دانشگاه برای حضرات دولتی دشوار است، جنبش دانشجویی خود به دیدار ایشان رفته و بلندگوی مطالبات مردم خواهد بود.

منش و رویه جمهوری اسلامی هرگز بی‌توجهی به ملت و دانشجو به عنوان قشر نخبه آن نبوده است و اگر بعضی مسئولین قصد چنین بدعتی دارند، جنبش دانشجویی ایستادگی و مقابله با آن را وظیفه خود می‌داند.»

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top