تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/19 - 18:51
کد خبر: 337960

حواشی حضور ربیعی در دانشگاه شریف؛

در مراسم گرامیداشت روز دانشجو با حضور سخنگوی دولت چه گذشت؟ +فیلم و عکس

دولت باید هم نقد شود و باید هم دولت مورد حمله قرار گیرد، خدا را شکر که حداقل امروز نماینده دولت می نشیند و شما هر طور می‌خواهید دولت را نقد می‌کنید، باید خوشحال باشیم که دولت این شرایط را فراهم کرده که نقد می کنید، آیا جرات داشتید که سال ۸۴ و ۸۵ این نقدها را مطرح کنید؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛همایش «سخنگو پاسخ می‌دهد» که به همت بسیج دانشجویی و به‌ مناسبت گرامیداشت روز دانشجو در دانشگاه صنعتی شریف با سخنرانی علی ربیعی، سخنگوی دولت برگزار شد

خوشحال باشیم که دولت شرایط را فراهم کرده تا نقد کنید
علی ربیعی سخنکوی دولت در«سخنگو پاسخ می‌دهد» در دانشگاه شریف گفت : دولت باید هم نقد شود و باید هم دولت مورد حمله قرار گیرد، خدا را شکر که حداقل امروز نماینده دولت می نشیند و شما هر طور می‌خواهید دولت را نقد می‌کنید، باید خوشحال باشیم که دولت این شرایط را فراهم کرده که نقد می کنید، آیا جرات داشتید که سال ۸۴ و ۸۵ این نقدها را مطرح کنید؟

ربیعی در بخش دیگری از سخنان خود در دانشگاه شریف اظهار داشت: نباید آنقدر با نفرت با هم رفتار کنیم. سال ۸۸ شعارنویسی‌ها تند شد؛ همان موقع نوشتم این نوع شعارها باعث کینه های عمیق خواهد شد. ما باید در کنار هم بایستیم و رو به جلو حرکت کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوالات دانشجویان درباره دریافت مالیات از سلبریتی‌ها گفت: تصمیمی برای معافیت مالیات سلبریتی ها در دولت گرفته نشده است. این باید در دولت تصویب شود و بعد مجلس تصویب کند.

گزارش تصویری حضور سخنگوی دولت در دانشگاه صنعتی شریف

۱۶ آذر نماد آرمان‌گرایی است و متاسفانه آرمان‌گرایی خیلی فراموش شده است؛ عدالتخواهی و آزادیخواهی هم از نمادهای دیگر ۱۶ آذر است.

ربیعی تصریح با اشاره به اینکه ۱۸ ساله بود که ساواک برادرش را گرفت و وی مجبور شد، به این خاطر، از خانه فرار کند، خاطرنشان کرد: من یک نسبت فامیلی و ذهنی با بسیج دارم و از این بابت خوشحالم.

علی ربیعی درباره ماجرای افزایش قیمت بنزین گفت: در افزایش قیمت بنزین اصلاً بحث بی‌اطلاعی مردم نبود، وقتی در سال 97 خواست اجرا شود، یکی از رسانه ها خبرش را زد و نشد اجرا شود؛ بسیاری از اقتصاددانان نامه نوشتند و درباره قیمت بنزین هشدار دادند. این تصور بود که درباره اصل گران شدن بحث صورت گرفت و گفتیم درباره زمان اجرا چیزی اعلام نشود تا تبعاتی نداشته باشد. خیلی‌ها هم در جریان بودند که من نمی‌خواهم بحثی کنم، آخرین گفت وگوی رئیس‌جمهور با وزیر کشور این بود که «تصمیم نهایی برای اجرای طرح با شما [رحمانی فضلی]»، و برای اجرای طرح بین 2 پنجشنبه به وزیر کشور اختیار داده شد.(متن کامل سخنان را از اینجا بخوانید)

سخنگوی دولت در پاسخ به  مطالبه‌گری یکی از دانشجویان گفت:« خدا رحم کند جامعه‌ای راکه شما می‌سازید»

 

سیاستِ خارجیِ پسابرجام، منفعل‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند
در این جلسه صالح سلطانِی، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه صنعتی شریف در حضور ربیعی،به ایراد سخنانی پرداخت که در ادامه آن را مشاهده می‌کنید: سیاستِ خارجیِ پسابرجام، منفعل‌ترین روزهای خود را تجربه می‌کند و اعتنایی به فرصت‌های دیپلماتیکِ موجود در شرق آسیا، افریقا و امریکای لاتین دیده نمی‌شود. اقتصاد، در مقطعی جولانگاه تصمیمات خلق‌الساعه و فاجعه‌باری مثل دلار چهارهزارودویست‌تومانی شد و دولت، به جای آن‌که با اقداماتی مثل اعمال مالیات بر خانه‌های خالی و یا اخذ مالیات از هنرمندان، کسری درآمد خود را جبران کند، به دنبال راه‌های دیگری برای حل این مشکل است. فرهنگ، بیش از گذشته گرفتارِ خلاءِ نظارت‌های اصولی و چارچوب‌مند است.

دولتِ دوازدهم، از حیث مواجهه با بحران‌ها و تنش‌های اجتماعی، رکورددارِ دولت‌های پس از انقلاب است. وقایع دی‌ماه96، اعتراضات متعدد کارگری در خوزستان و اراک، بحران آبی در استان اصفهان، فتنهی دراویش گنابادی در تهران و اتفاقاتِ آبان98 از جمله‌ این بحران‌ها و تنش‌هاست. بحران‌هایی که هریک، برای مدتی مردم را اسیرِ نگرانی و درگیرِ تنش کرد. این شاید کنایه‌ تاریخ باشد که دولتِ آکنده از مقامات و مسئولینِ امنیتی، خود گرفتار شدیدترین بحران‌های امنیتی است! فراتر از کنایه‌ تاریخ اما به نظر می‌رسد بروز این همه بحران و آشوب و تنش، ظرفِ تنها دوونیم‌سال، عادی نیست.(متن کامل سخنان را از اینجا بخوانید)


download

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
انتخاب رشته دوره دکتری سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد آغاز شد
تایید صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس
بورس سبز ماند/ افزایش ۷۷ هزار و ۶۴۳ واحدی شاخص کل
کمک نظامی چین به روسیه + جزئیات
مدافع استقلال به تراکتور می‌رسد
جزئیات جدید از افزایش حقوق بازنشستگان
دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
جریمه سنگین ۴سلبریتی زن در عربستان
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top