تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/09/26 - 21:25
کد خبر: 338715

رونمایی از ۴ فناوری پارک دانشگاه تهران

رئیس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از 4 محصول فناورانه پارک علم و فناوری این دانشگاه، گفت: یکی از محورهای کار دانشگاه تهران، مسئولیت اجتماعی در راستای تأثیر دانشگاه بر جامعه است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس؛ در غرفه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران واقع در نمایشگاه بین‌المللی امروز از چهار محصول فناورانه این پارک رونمایی شد.

این محصولات در حوزه اینترنت اشیا، فناوری اطلاعات و سلامت است که با حضور محمود نیلی احمد آبادی، رییس دانشگاه تهران رونمایی می‌شوند.

عصاره بره موم زنبور عسل
بره موم قوی‌ترین آنتی بیوتیک شناخته شده طبیعی و از ارزشمندترین فرآورده‌های زنبور عسل است که نقش ضد میکروبی و مقابله با بیماری‌ها در کندو ایفا می‌کند. همین ویژگی باعث شده است که این ماده ارزشمند به عنوان قوی‌ترین آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده و با کاربردهای فراوان در درمان بیماری‌های انسانی مورد استفاده قرار گیرد.

عصاره بره موم اولین و تنها عصاره بره موم فاقد الکل و سایر حلال‌های شیمیایی در خاورمیانه است که بطور اختصاصی توسط پژوهشگران دانشگاه تهران فرموله شده است.

این محصول مورد تایید آزمایشگاه سازمان غذا و دارو و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران قرار گرفته است. این محصول حاوی فلاونویید و آنتی اکسیدان، و دارای خاصیت ضد سرطان و حفاظت در برابر اشعه است. این عصاره قابل استفاده برای کودکان و افراد کهنسال است.

سامانه مدیریت هویت و دسترسی
محصول مدیریت هویت و دسترسی با هدف رسیدگی به نیازمندی‌های حوزه هویتی در حوزه فناوری اطلاعات طراحی شده است.

این محصول با اتصال به مخازن احراز هویت سازمان مانند Active Directory و LDAP با همگام‌سازی کاربران، در کمترین زمان در سازمان مستقر شده و امکان احراز هویت متمرکز را فراهم می‌کند.

این محققان همچنین بر پایه پروتکل‌های استانداردی مانند OAuth۲، OpenID Connect و FIDO توسعه یافته و امکان اتصال با برنامه‌های کاربردی توسعه یافته بر پایه این پروتکل‌ها را بدون نیاز به تغییر آن‌ها فراهم می‌کند.

علاوه بر این، اپلیکیشن موبایل و توکن‌های سخت‌افزاری شرکت طراح سامانه مدیریت هویت و دسترسی، احراز هویت چندعاملی را برای کاربران میسر می‌کند.

سرویس هوشمند موسیقی آنلاین
این سرویس یک مخزن جامع از موسیقی ایرانی است که کاربر می‌تواند با استفاده از آن همیشه و همه جا به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند.

ردیاب هوشمند
این دستگاه یک دستگاه الکترونیکی است که با نصب روی وسایل نقلیه و با استفاده از تکنولوژی تعیین موقعیت ماهواره‌ای (GPS) از طریق اینترنت (GSM)، اطلاعاتی مانند موقعیت، سرعت، میزان مصرف سوخت، مسافت طی شده و انواع پارامترهای فنی خودرو را در اختیار صاحبان وسایل نقلیه و مدیران قرار می‌دهد.

امکان نظارت دقیق و مستمر بر عملکرد رانندگان و به دنبال آن کاهش هزینه‌های اجرایی سازمان برای مدیران از مزایای این دستگاه است.

نیلی: یکی از محورهای کار دانشگاه تهران، مسئولیت اجتماعی در راستای تأثیر دانشگاه بر جامعه است
محمود نیلی رئیس دانشگاه تهران در مراسم رونمایی از چهار محصول فناورانه پارک علم و فناوری دانشگاه تهران اظهارداشت: از آنجایی که این دانشگاه جزء دانشگاه‌های پیشرو در علم و فناوری است؛ از این رو احساس می‌کنیم که همه عالمان و دانشمندان عضو دانشگاه تهران هستند.

وی با بیان اینکه در چهار روز این نمایشگاه تلاش داریم که زنجیره تبدیل علم و فناوری به دانش محقق شود، خاطر نشان کرد: زمینه این امر از سال‌های قبل فراهم شده و امروز محصول آن را می‌چینیم.

نیلی به بیان ظرفیت‌های دانشگاه تهران اشاره کرد و یادآور شد: یکی از محورهای برنامه پنجم دانشگاه تهران، مسئولیت اجتماعی در راستای تأثیر دانشگاه بر جامعه میسر می‌شود، به گونه‌ای که ما شاهد هستیم که همه بر این باورند که چالش‌های زندگی و جامعه از سوی دانشگاه‌ها، دانشگاهیان و محققان مرتفع می‌شود.

وی راه‌اندازی پارک علم و فناوری را از جمله زیرساخت‌های ارائه خدمات به محققان ذکر کرد و افزود: ویژگی دیگر این دانشگاه گستردگی فضاها و پردیس‌ها است. به این معنی که تصمیمی که در ساختمان مرکزی دانشگاه گرفته می‌شود، از دریای خزر تا خلیج فارس و از شرق تا غرب اجرایی می‌شود؛ از این رو تصمیم‌گیری‌های ما محدود به ستاد مرکزی این دانشگاه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه ما برای عرضه ایده‌ها و فناوری‌ها نیازمند همه اقشار کشور هستیم، یادآور شد: دانشگاه تهران از نظر علمی بسیار قوی است، ولی در سایر حوزه‌ها مانند سرمایه‌گذاری، صنعتی‌سازی و تجارت تجربه نداریم؛ از این رو علاقه‌مند هستیم تا از توانمندی‌های کشور در این راستا بهره ببریم.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top