تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/09/28 - 11:41
کد خبر: 338928

دادستان کل کشور: نبود تدبیر سبب اتفاقات اخیر در کشور شد

دادستان کل کشور گفت: در حوادث اخیر کشور اگر حسن تدبیری وجود داشت، شاهد این مشکلات نبودیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری صبح امروز در مراسم معارفه دادستان جدید بندرعباس اظهار کرد: سلامت نفس و تدین و صداقت در خدمت در وجود جناب ابوالهادی دادستان پیشین بندرعباس زبانزد است و ایشان بزودی به عنوان مدیرکل بازرسی استان کهکیلوییه و بویراحمد منصوب می‌شوند تا در آن استان منشا خیر باشند.

وی افزود: انتظار به حق عامه مردم است که در هر جابجایی جدید یک تحول و دگرگونی را شاهد باشند و در تحول یک سال اخیر در دستگاه قضا که با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب همراه بوده تلاش کرده‌ایم تا با پرهیز از شعارگرایی بلکه در عمل رضایت مردم را فراهم آوریم.

دادستان کل کشور با اشاره به نقش بدنه قضایی در ایجاد احساس تحول در جامعه، عنوان کرد: با تدبیر و برنامه‌ریزی و رعایت اصول کاری رسیدن به این مهم میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام منتظری در بیان ویژگی‌های یک مدیر خوب در نگاه امام علی (ع) تصریح کرد: حسن تدبیر در مدیریت از اسباب اصلی مدیریت مطلوب است که فقدان آن مشکل‌آفرین می‌شود.

وی گفت: در همین حوادث اخیر اگر حسن تدبیر داشتیم، این همه مشکلات را شاهد نبودیم. این همه پرونده در دستگاه قضایی نیز نشانه بی‌تدبیری است.

دادستان کل کشور با اشاره به پیشرفت‌های بدست آمده در کشور و اهمیت تدابیر اتخاذ شده در مدیریت بر این پیشرفت‌ها، خاطرنشان کرد: همان دستانی که با خودکفایی توانستند سامانه‌های پدافندی منحصربفردی بسازند که دشمنان را زمین‌گیر کند باید امروز در دیگر عرصه‌ها نیز به میدان بیاید و یاریگر استقلال و عزت کشور شود.

وی از نفوذ به آسیبی مهلک یاد کرد که در مسیر پیشرفت کشور سنگ‌اندازی می‌کنند و مهم‌ترین نشانه نفوذ را مانع شدن بر سر راه پیشرفت کشور یاد کرد.

حجت‌الاسلام منتظری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نفوذ دشمن، خاطرنشان کرد: اکنون دستان نفوذ را در عرصه اقتصادی به خوبی می‌بینیم که چگونه برنامه‌ریزی صهیونیست‌ها و مستکبران با پول برخی شیوخ وابسته به اجرا در می‌آید تا تقابل با نظام را در داخل بوجود آورده و به خیال خام و احمقانه خودشان به سرنگونی نظام ما بیانجامد اما شکست خواهند خورد.

وی به اتفاقات آبان‌ماه اشاره و اضافه کرد: برای دی‌ماه ۹۸ طراحی فتنه آفرینی کرده بودند اما بحث بنزین سبب شد تا برخی جیره‌خواران خود را در آبان‌ماه به میدان بیاورند و حوادث تلخی را بیافرینند.

دادستان کل کشور، ریشه این اتفاقات را در طراحی‌های سعودی و صهیونیستی عنوان و گفت: امیدوارم جمع‌بندی‌های اطلاعاتی در این زمینه را بتوان در رسانه ملی به تصویر کشید.

وی گفت: در این شرایط برخی در تریبون‌هایی اظهاراتی می‌کنند و کرکری‌هایی می‌خوانند که باید دید آیا اگر آنها در اتفاقات اخیر آسیب دیده بودند، باز هم چنین می‌گفتند؟

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: در سایه امنیت است که می‌توان در مجلس و دولت و کشور قانون‌گذاری کرد و کار را پیش برد و اگر امنیت مختل شود، دیگر نمی‌توان قدمی برداشت.

وی با اشاره به تحرکات و هدایت‌های دشمنان در رخدادهای اخیر و نقش فضای مجازی، تصریح کرد: وزارت ارتباطات با ۴۸ ساعت تاخیر اینترنت را مسدود کرد اما برخی امروز طلبکار شده‌اند و فضا را طور دیگری جلوه می‌دهند.

وی تصریح کرد: یک محموله سلاح در میدان ۷۲ تن قم با گلوله‌های ویژه کشف شد که برای استفاده در درگیری‌ها و تجمعات و گرفتن جان مردم در حال انتقال به تهران بود اما با هوشمندی دستگاه امنیتی ناکام ماندند.

اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان
دادستان کل کشور در بیان اولویت‌های دستگاه قضا در هرمزگان، عنوان کرد: رشد کمی خوبی را شاهد بوده‌ایم اما ضرورت دارد که رشد کیفی را نیز به طور ویژه در نظر بگیرند و احکام متقنی را صادر کنند که روح عدالت را در جامعه تزریق کند.

وی بر اهمیت جذب قضات بومی نیز تاکید و اظهار کرد: ماموریت رییس کل و دادستان جدید پیگیری ویژه پرونده‌های قاچاق است که مانع از رشد قاچاق در اقتصاد کشور شویم.

حجت‌الاسلام منتظری به تعامل حداکثری با دستگاههای مسئول نظیر بنادر و دریانوردی، سازمان تعزیرات، نیروی انتظامی، اداره کل اطلاعات و گمرک نیز تاکید و افزود: قاچاق ریشه تولید داخلی را نابود و اقتصاد ملی را زمین‌گیر می‌کند و مقابله با آن نباید هرگز از اولویت خارج شود.

وی در بیان اولویت دیگر دادستان جدید بندرعباس گفت: رعایت حقوق عامه را حتما جدی بگیرید و هر جا حقوق مردم تضییع شد باید ورود کنید و از شما می‌خواهم بیشترین وقت خود را صرف این مسئله کنید.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top