تاریخ انتشار: یکشنبه 1398/10/15 - 13:34
کد خبر: 341055

روایتی از شجاعت حاج قاسم در عملیات مرصاد از زبان روح‌الله حسینیان

حجت‌الاسلام حسینیان گفت: «شهید در طول تاریخ همیشه الهام‌بخش توده‌های عظیم ملت بوده است. حاج قاسم شخصیت جهانی بود؛ وجودش مرزها را درنوردیده بود و الگویی برای مردم آزادی‌خواه و نماد مقاومت در مقابل خون‌خواران جهان‌خوار شده بود. شهادت وی همچون حیاتش محور وحدت همه مقاومتیان خواهد شد و یک وحدت جهانی برای به خاک مالیدن بینی مستکبران جهانی ایجاد خواهد کرد.»

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی؛ صبح روز جمعه، 13 دی‌ماه بود که یک خبر تلخ تمام ایران را در بهت فرو برد و همه را ماتم‌زده کرد؛ خبر کوتاه بود: «حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.» طولی نکشید که مشخص شد دست جنایتکار آمریکا از آستین بیرون آمده و جنایتی دیگر در تاریخ بشریت رقم زده است و این بار با ترورِ بزرگ‌مرد مبارزه با تروریست، چهره کریه استکبار جهانی را به همگان نشان داد.

ناگفته‌های فراوانی درباره سپهبد سلیمانی وجود دارد. هرچند همه او را دورادور می‌شناسند و نام و آوازه‌اش را شنیده‌اند اما شاید کمتر کسی سابقه آشنایی با حاج قاسم را از دهه 60 داشته باشد. حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حسینیان، از جمله افرادی است که از سال 64 با شهید سلیمانی ارتباط و آشنایی دارد.

او از شجاعت حاج قاسم سلیمانی در بحبوحه جنگ می‌گوید؛ جایی که در میانه نبرد با منافقین در مرصاد، حاج قاسم یکه و تنها برای کسب اطلاعات، مخفیانه به دل دشمن می‌زند.

به گفته رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تاسیس بسیج جهانی مستضعفان از جمله آرمان‌های امام(ره) بود که حاج قاسم سلیمانی توانست آن آرمان فراموش شده‌ی امام را احیا کند.

به اعتقاد وی به برکت خون شهید سلیمانی، نیروهای بسیج جهان اسلام به هم خواهند پیوست و شر مزدوران و اسرائیل و آمریکا را از بن خواهند کند.

سپهبد شهید سلیمانی چه نقشی در جمهوری اسلامی داشت؟
حجت‌الاسلام حسینیان: بسم‌الله الرحمن الرحیم. ضمن تبریک و تسلیت به مناسبت شهادت سردار سرافراز حاج قاسم سلیمانی به پیشگاه امام مهدی(عج) و مقام معظم رهبری، خانواده ایشان، ملت ایران و همه‌ مستضعفان جهان؛ باید گفت حاج قاسم تبلور آرمان امام خمینی بود.

حضرت امام(ره) در اواخر عمر مبارک خویش، یک آرمان داشتند و آن تاسیس بسیج جهانی مستضعفان بود. به هر دلیل این آرزو برآورده نشد تا اینکه حاج قاسم توانست آن آرمان فراموش شده را احیا کند. در سوریه، عراق و کشورهای دیگر بسیج را راه‌اندازی و سازماندهی نمود و بسیج لبنان را - به عنوان قدرتی که توانست بر هم زننده توازن قدرت در منطقه باشد - تقویت کرد.

و امروز، به لطف الهی و به برکت خون این شهید، نیروهای بسیج جهان اسلام به هم خواهند پیوست و شر مزدوران و اسرائیل و آمریکا را از بن خواهند کند. البته من معتقدم به زودی بسیج جهانی در بین ملت‌های آزادیخواه غیر مسلمان هم تشکیل و جهان برای ظهور حضرت مهدی(عج) و نابودی استکبار جهانی آماده می‌شود.

شما در دهه 60 با شهید سلیمانی آشنایی داشتید و قطعا خاطراتی هم از ایشان دارید. لطفا درباره نحوه آشناییتان با ایشان برایمان بگویید.

حجت‌الاسلام حسینیان: بنده از سال 1364 از نزدیک با حاج قاسم آشنا شدم. در آن هنگام ایشان فرمانده لشکر ثارالله بودند که قسمتی از نیروهای لشکر، از مردم استان سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شد. در آن زمان بنده هم دادستان انقلاب اسلامی استان سیستان و بلوچستان بودم. به خاطر دارم هرچندگاهی از وسایل مورد نیاز لشکر و اتومبیل‌های تویوتا -که از قاچاقچیان ضبط شده بود- برای لشکر می‌بردم و در اواخر جنگ تحمیلی نیز به عنوان بسیجی از استان به جبهه رفتم. آن زمان قسمتی از لشکر در سد دز و قسمتی در شلمچه مستقر بود. در این سفرها بود که با سرداری جوان که موهایش در حال سفید شدن بود آشنا شدم.

ویژگی‌های شخصیتی ایشان چه بود؟
حجت‌الاسلام حسینیان: از خصوصیات شخصیتی وی تواضع و دیگری شجاعت بود. با بچه‌های لشکر بسیار راحت بود، رفیق و مهربان؛ با آن‌ها می‌خوابید و همگی بر سر یک سفره‌ می‌نشستند؛ همه لشکر هم به او عاشقانه مهر می‌ورزیدند.

همانطور که ذکر شد، دیگر خصوصیت وی شجاعت او بود. در آخرین سفرم به جنوب که همزمان با عملیات مرصاد بود، چند روزی حاجی غیبت کرد و پس از مدتی حضورش بار دیگر به لشکر نشاط ‌داد. از او پرسیدم: «کجا بودید؟» گفت: «اسلام آباد» گفتم: «اسلام آباد که در دست منافقین بود؟» گفت: «بله. اطلاعات لازم بود؛ لذا ما خودمان را به اسلام‌آباد رساندیم.» سپس درباره جنازه‌هایی که به جرم طرفداری از نظام جمهوری اسلامی از زنان و کودکان در آنجا دیده بود و نیز ماجرای حمله منافقین به بیمارستان و کشتار مجروحان جملاتی نقل کرد.

به نظر شما شهادت ایشان چه تاثیراتی به همراه خواهد داشت؟
حجت‌الاسلام حسینیان: شهید در طول تاریخ همیشه الهام‌بخش توده‌های عظیم ملت بوده است. حاج قاسم شخصیت جهانی بود؛ وجودش مرزها را درنوردیده بود و الگویی برای مردم آزادی‌خواه و نماد مقاومت در مقابل خون‌خواران جهان‌خوار شده بود.

شهادت وی همچون حیاتش محور وحدت همه مقاومتیان خواهد شد و یک وحدت جهانی برای به خاک مالیدن بینی مستکبران جهانی ایجاد خواهد کرد. شما در آینده شاهد خواهید بود که عملیات‌های نظامی فراوانی به نام این شهید عزیز در جهان صورت خواهد گرفت.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
خط و نشان ترامپ برای حسین وفایی
۹۵۶ هزار نفر در نوبت دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ ثبت‌نام کردند
درس اخلاق آیت‌الله جاودان درباره امان‌نامه +فیلم
یک سد دیگر سرریز شد
جزئیات برگزاری نوزدهمین حراج شمش طلا در مرکز مبادله
ابواسماعیل به هلاکت رسید؛ انهدام مخفیگاه گروهک زیرزمینی داعش + جزئیات
زائران حج عمره حتما این وسایل را همراهشان ببرند
هشدار درباره خطرات تنش نظامی در منطقه
آخرین خبرها از حمله هوایی به پایگاه الحشدالشعبی
اسم پدر هم از کارت ملی حذف می‌شود
کشتی‌گیر افسانه‌ای المپیک را از دست داد
پاسخ به شایعه/ تکذیب آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران
نظر خواننده مشهور آمریکایی درباره پاسخ ایران به اسرائیل + فیلم
ورود کمیته انضباطی به خوشحالی کادرفنی استقلال
مداحی ضد اسرائیلی شنیدنی مهدی رسولی +فیلم
تیراندازی به پلیس برای ربودن دختر ۱۵ ساله
موشک‌ها و پهپادهای ایران از جایی عبور کردند که می‌گفتند پرنده از آن رد نمی‌شود
حمله پهپادی مقاومت عراق به بندر ایلات اشغالی
زمان تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس
خداحافظی رقیب آمریکایی کامران قاسمپور از دنیای کشتی
جدایی یک بازیکن از جمع آبی پوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top