تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/12 - 09:50
کد خبر: 344246

الزام دانشگاه‌ها به ساخت خوابگاه متاهلی

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت از تلاش برای به تصویب رساندن دو مصوبه خبر داد و گفت: الزام دانشگاه ها به ساخت خوابگاه متاهلی و تقویت ادارات مشاوره به روسای دانشگاه ها اعلام شده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، سیماسادات لاری افزود: در حال حاضر ۸۸۲ واحد خوابگاه متاهلی در کل ۶۷ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی داریم که یک چهارم این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شیراز است. در کل دانشگاه های علوم پزشکی ۲۵ عدد خوابگاه متاهلی وجود دارد که آمار بسیار پایینی محسوب می شود.

معاون دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت گفت: از روسای دانشگاه های علوم پزشکی خواهیم خواست که مصوبه ای را به تصویب برسانند مبنی بر الزام ساخت سه خوابگاه متاهلی در هر دانشگاه علوم پزشکی، که به این ترتیب شاخص آنها از صفر ارتقاء یابد.

وی افزود: گرچه دانشگاه ها در خوابگاه های مجردی هم با مشکل مواجه اند اما موضوع ایجاد خوابگاه متاهلی باید در دانشگاه ها نهادینه شود.

لاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در بخش ادارات مشاوره دانشگاه های علوم پزشکی گفت: در نظر داریم برای سال ۹۹ جذب یک روانشناس بالینی در دانشکده یا دانشگاه های علوم پزشکی به تصویب روسای دانشگاه ها برسد. به این ترتیب یک مجوز استخدام روانشناس بالینی برای هر دانشگاه را به تصویب می رسانیم.

وی با اشاره به موضوع کاهش بودجه های فرهنگی در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: مشکلی که در بودجه های فرهنگی دانشگاه های علوم پزشکی وجود دارد این است که بودجه فرهنگی یک درصد از کل بودجه است و وقتی در بودجه های پرداخت حقوق کم می آید همه بودجه ها انقباضی می شوند و از همه کم می کنند و ما درخواست داریم که از بودجه فرهنگی دانشگاه ها کم نشود. بسیاری از دانشگاه ها درآمد اختصاصی را مدیریت می کنند و این کار را نمی کنند اما برخی دیگر از دانشگاه ها از بودجه فرهنگی کم می کنند.

معاون وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر بودجه های فرهنگی دانشجویی یک درصد از کل بودجه است و بودجه آموزشی هم ۶ درصد از کل بودجه محسوب می شود. بودجه پژوهشی ۳ درصد است که طبق قانون کاهش بودجه های پژوهشی ممنوع است. بنابراین وقتی می خواهند بودجه را کم کنند از مجموع ۷ درصد کم می کنند که به نظر ما ناروا است و بودجه فرهنگی مظلوم واقع می شود.

وی گفت: از این رو در نظر داریم در زمان بودجه انقباضی از یک درصد فرهنگی کم نشود. پیش از این سعی داشتیم که در مجلس آن را نهایی کنیم که متاسفانه رای نیاورد. بنابراین سعی داریم دانشگاه ها را ملزم کنیم که بودجه فرهنگی را کاهش ندهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top