گروه های خبری
آرشیو
ف
کد خبر: 344443

کاهش یک و نیم درصدی فروش تبلت

بازار تبلت در یک سال اخیر شرایط خوبی نداشته و استقبال از این نوع رایانه های لوحی کوچک قابل حمل رو به کاهش بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از انگجت، یافته های موسسه تحقیقاتی آی دی سی نشان می دهد میزان فروش تبلت در سال 2019 نسبت به سال 2018 حدود 1.5 درصد کاهش نشان می دهد.

در این بازار تنها شرکت های اپل و آمازون توانسته اند وضعیت خود را کم و بیش حفظ کنند. اپل با سهم 34.6 درصدی در صدر این بازار قرار دارد و آمازون هم 9 درصد از بازار تبلت ها را از آن خود کرده است.

در این میان میزان عرضه تبلت توسط شرکت هایی همچون سامسونگ، هواوی و لنوو کاهش یافته است. به نظر می رسد عدم خلاقیت و نوآوری در این بازار و به روزنشدن تبلت های قدیمی باعث شده تا وضعیت این بازار به رکود نزدیک شود.

در میان تبلتهای تولید اپل مدل 10.2 اینچی آی پد محبوب ترین محصول بوده و 65 درصد از کل تبلت های عرضه شده توسط این شرکت را به خود اختصاص داده است. آمازون هم اگر چه شاهد کاهش عرضه تبلت های خود در آمریکا بوده، اما تبلت ارزان قیمت فایر این شرکت در مجموع شرایط خوبی داشته است.

مرتبط ها
نظرات
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
تورهای مسافرتی آفری