تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/15 - 11:28
کد خبر: 344607

روز طوفانی جشنواره فجر

سومین روز از جشنواره فیلم فجر با اکران روز صفر یک شروع طوفانی داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس،  سومین روز از جشنواره فیلم فجر رکورد شلوغ ترین روز از ابتدای جشنواره را زد. گرچه تنها سه روز از آغاز جشنواره فیلم فجر 38 گذشته است اما از صف طولانی برای پارکینگ گرفته تا صف و ازدحام برای حضور در سالن های سینما ملت، همه نشان از این داشت که پیش داوری ها و گفت و گو ها درباره فیلم های این روز، نتیجه داده و تعداد زیادی از اهالی رسانه و فرهنگ و هنر را به سینما کشانده است.

روز صفر روایتی از تلاش های ایران برای دستگیری ریگی
اولین سانس از اکران فیلم های سینمای رسانه متعلق به فیلم سینمایی روز صفر به کارگردانی سعید ملکان بود. ملکان که اولین تجربه کارگردانی اش را در معرض دید قرار داد، توانست فیلم قابل قبولی را ارائه کند.

این فیلم، موجب شد تا تماشاگران، فارغ از هر نوع نگاه و نگرش سیاسی از دیدن آن رضایت داشته و در تحلیل ها و نقدهایشان، منکر نکات مثبت فیلم نشوند. فیلم های اکشن و هیجانی به اندازه کافی جذاب هستند و وقتی با یک بازی خوب از امیر جدیدی و یک داستان پر کشش از نحوه دستگیری ریگی، تلفیق می شود، مجالی برای منتقدان نمی گذارد که فیلم را کامل تماشا نکرده، سینما را ترک کنند.البته نقدهای زیادی هم به برخی از قسمت های فیلم وارد شد که نکات قابل تأملی بود.

به محض به پایان رسیدن فیلم، خبرنگاران و منتقدان خود را به سالن نشست خبری رساندند. در این نشست مانند نشست فیلم شنای پروانه، خیلی زود صندلی ها پر شد و عده زیادی ناچار شدند تا ایستاده، جلسه را دنبال کنند.

فرزاد حسنی مجری سومین روز جشنواره فیلم فجر بود و بدون فوت وقت از عوامل فیلم خواست تا هرچه سریعتر حضور پیدا کنند. حجم سوالات بالا بود و زمان تا اکران فیلم سانس دوم اندک!

احوال پرسی متفاوت ساعد سهیلی
ساعد سهیلی، بازیگر نقش عبدالمالک ریگی، برای شروع، سلام و احوالپرسی اش را  با همان لهجه ای که در فیلم داشت، آغاز کرد و گفت:هنگام انتخاب این نقش کنجکاو بودم که چگونه یک انسان معمولی که دستفروشی می‌کند به سرکرده گروهک تروریستی تبدیل می شود.

سعید ملکان هم از تنها گذاشتن بنیاد فارابی برای تهیه فیلم گلایه کرد و گفت که با وجود همه مشکلات، دوست داشت تا برای کسانی که برای امنیت کشور تلاش می کنند، فیلمی بسازد.

تبریک فراستی به ملکان
مسعود فراستی، منتقد سینما نیز در اواسط نشست خبری حضور پیدا کرد و ضمن تبریک به کارگردان فیلم، گفت:به سینمای ایران تبریک می‌گویم. این فیلم توانست حق مطلب را ادا کند و بهترین فیلم ملی-امنیتی سینمای ایران شود.

مانند آنچه در روز دوم جشنواره اتفاق افتاد، نشست خبری روز صفر به طول انجامید و خبرنگاران سریعا پس از پایان نشست، خود را به سالن های سینما رساندند تا بتوانند فیلم سانس دوم را تماشا کنند.

ابر بارانش گرفته، سوژه ای با پرداخت نامناسب
اکران ابر بارانش گرفته ساخته مجید برزگر با یک ریتم فوق العاده کندو بدون فراز و فرود، آن هم درست در ساعاتی از بعد از ظهر که خستگی ناشی از ساعت ها فعالیت بر خبرنگاران مستولی می شود، انتخاب غلطی بود. ابر بارانش گرفته را می توان یک فیلم خطی توصیف کرد که در آن تناقض و تضاد حرف اول را می زد. تضاد با فرهنگ اهدای عضو که پس از سال ها تلاش، در بین مردم تاحدودی پذیرفته شده است.

اگر اقلیت خاص نیستید، فیلم را نبینید!
پس از اینکه ابر، بارنش گرفت نوبت به نشست خبری عوامل فیلم بود.مجید برزگر با تأکید بر اینکه این فیلم برای اقلیتی است که سلیقه خاص دارند ادامه داد:شرایط سخت اقتصادی و اکران نیز باعث شد که پول‌‌هایمان را پی‌انداز کنیم تا بتوانیم این فیلم را بسازیم.

عرض ارادت آقای تارکوفسکی
کارگردان فیلم ابر بارانش گرفته درباره الکوگیری از  تارکوفسکی توضیح داد: مثل هر فیلمسازی که می‌تواند الگویی داشته باشد من نیز از تارکوفسکی تأثیراتی داشتم و سکانس لیوان روی میز ادای دینی به استاکر تارکوفسکی است.

فیلمی برای رادیویی ها
بعد از برگزاری این نشست، نوبت به سانس سوم رسید. فیلم آبادان 1160 ساخته مهرداد خوشبخت هم توانست مخاطبان زیادی را تا زمان تماشای آن در پردیس گالری ملت نگه دارد. آبادان 1160 یک موضوع و سوژه جالب دارد که در برخی از قسمت ها، پرداخت نامناسب و بازی های ضعیف روی آن سایه انداخته است اما بازهم تماشاگرانی بودند که در انتهای فیلم صدای کف زدن هایشان تداوم داشت و راضی از سالن بیرون آمدند.

فیلمی بر اساس واقعیت
نشست خبری فیلم «آبادان یازده 60» به کارگردانی مهرداد خوشبخت باحضور عوامل فیلم، کارگردان و نویسنده (خوشبخت)، حسن کلامی (تهیه‌کننده)،علیرضا کمالی، شبنم گودرزی، ویدا جوان و حمیدرضا محمدی (بازیگران فیلم)، بهزادعبدی (آهنگساز)، مهدی جعفری(فیلمبرداری)، سهراب خسروی (تدوینگر)، محمود دهقانی (طراح چهره پردازی)، جعفرمحمدشاهی (طراح صحنه)، زهراصمدی (طراح لباس) و کیوان امجدیان(منتقد)  برگزار شد.

خوشبخت با تأکید بر اینکه این نسخه نهایی فیلم نیست گفت: بعد از جشنواره، این فیلم کامل می‌شود. البته همه بخش‌های این فیلم به واقعیت نزدیک بود و  به جز بیست دقیقه آخر فیلم، مابقی آن برگرفته از واقعیت بود.

کلامی تهیه کننده فیلم هم گفت که انتخاب بازیگران شناخته شده در دیده شدن فیلم موثر است اما ما به دنبال گران تمام شدن هزینه فیلم نبودیم به خاطر همین از بازیگران چهره و شناخته شده استفاده نکردیم.

سومین روز از  جشنواره فیلم فجر با اکران روز صفر یک شروع طوفانی داشت ولی درباره ادامه اکران های این روز، مخاطبان باید نظر دهند که کدام فیلم و با چه نگرشی توانسته توجه آنها را به خود جلب کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
بورل: اسرائیل به قطعنامه شورای امنیت درباره غزه پایبند نبوده است
کاهش قیمت جهانی طلا
حمایت از صنایع پیشران برای رشد تولید
قطع ارائه خدمات دولتی به صاحبان مجوز فاقد شناسه یکتا
افزایش امنیت با توسعه هوشمندسازی در طرح‌های پلیسی
ارائه رایگان خدمات سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت کشور
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
آخرین وضعیت سیل سیستان و بلوچستان
شلیک وعده صادق‌ به دستگاه اطلاعاتی اسرائیل
آمریکا درحال آماده‌سازی بسته کمکی یک میلیارد دلاری برای اوکراین
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top