تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/15 - 16:06
کد خبر: 344631

صدور کد مدرسی برای ۱۹هزار مدرس مدعو دانشگاه فنی و حرفه‌ای

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: طی یک سال گذشته و برای اولین‌بار از ۲۵ هزار متقاضی مدرس مدعو، ۱۹هزار نفر کد مدرسی دریافت کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور صبح امروز در «اجلاس سراسری رؤسای دانشکده‌ها و آموزشکده‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای» که در دانشکده فنی شریعتی برگزار شد، گفت: در ترمی که پیش‌رو داشتیم ۱۳۶ هزار و ۸۲۷ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای در دوره‌های کاردانی و کارشناسی در ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده مشغول تحصیل هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۰۰هزار دانش‌آموخته از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند ولی تعداد فارغ‌التحصیلان از زمانی که دانشگاه از آموزش و پرورش جدا شده، ۲۹۲هزار و ۳۹۸ نفر بوده است.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای دارای ۱۷۶ دانشکده و آموزشکده است که ۱۱۵ مرکز آن مربوط به پسران و ۵۲ مرکز آن مربوط به دختران است. چهار مرکز نیز به صورت همزمان و شش مرکز نیز در حال تأسیس است.

کیانی گفت: ۱۵۷ رشته در دانشگاه فنی و حرفه‌ای به تقویت تکنیسین می‌پردازد و در حال حاضر با چالش کمبود شدید کادر علمی در استخدام خود دانشگاه مواجه است. سنگین‌ترین چالش ما این بود که ۱۹هزار نفر از ۲۵ هزار متقاضی مدرسان مدعو طی یک سال گذشته برای اولین‌بار کد مدرسی دریافت کردند. حداکثر تعداد عناوین درسی که ۱۹ هزار مدعو می‌توانند ارائه دهند، ۶ عنوان درسی است.

وی اظهار کرد: همچنین ۴۲ برنامه درسی دانشگاه طی یک سال گذشته به‌روزرسانی شده است. علاوه بر این، برای تحقق مأموریت دانشگاه در زمینه بازار و اشتغال، ساماندهی رشته‌های دانشگاه انجام شده و ظرفیت حدود ۲۰۰ رشته محل دانشگاه صفر شده است. این ۲۰۰ رشته محل، رشته‌هایی بودند که بازار کار و اشتغال نداشتند. در سال جدید نیز ۲۰۰ رشته محل به دانشگاه اضافه می‌شود. همچنین سال آینده ظرفیت پذیرش دانشگاه حدود ۱۰هزار نفر افزایش خواهد داشت.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور در ادامه از تهیه و ابلاغ آئین‌نامه‌های جامع حق‌التدریس و منشور کیفیت آموزشی خبر داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top