تاریخ انتشار: شنبه 1398/11/26 - 13:35
کد خبر: 345578

پرترافیک‌ترین و کم‌‌مسافرترین فرودگاه‌ها کدامند

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها با بیان اینکه فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش 10 میلیون کیلوگرم بار در دی‌ماه در رتبه نخست قرار گرفت، گفت: در این ماه فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز کمترین تراکم مسافر را داشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا سیدی  اظهار کرد: ‌بیش از 3 میلیون و 500 هزار مسافر در فرودگاه‎های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها در دی‌ماه 98 جابه‌جا شدند‌ این در حالی است که دی‌ماه 97، بیش از 3 میلیون و 400 هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها جابه‌جا شده بودند.

معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از رشد یک درصدی در نشست و برخاست و افزایش پنج درصدی ارسال و پذیرش بار در فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی(ره) خبر داد.

وی گفت: در دی‌ماه 98، با انجام 29 هزار و 837 فروند نشست و برخاست، بیش از 3 میلیون و 500 هزار مسافر به همراه بیش از 34 میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابه‌جا شده است.

سیدی اظهار کرد: در دی‌ماه 97‌ با انجام 29 هزار و 401 پرواز، حدود 33 میلیون کیلوگرم بار در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه امام خمینی(ره) جابه‌جا شده بود.

مهرآباد پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در دی‌ماه 98، فرودگاه مهرآباد با 10 هزار و 538 فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‎جایی حدود یک میلیون و 245 هزار مسافر پرترافیک‎ترین فرودگاه بوده است.

فرودگاه‌های‌ مشهد و امام خمینی (ره) در رتبه‌های دوم و سوم ترافیک فرودگاهی
وی ادامه داد: فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد‌ با انجام 4005 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 567 هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه امام خمینی (ره)  با انجام 3084 فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از 451 هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

جابه‌جایی 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در فرودگاه امام خمینی (ره) در یک ماه‌
سیدی گفت: در این بین فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش حدود هشت میلیون و 580 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون و 400 هزار کیلوگرم بار در رتبه‎های بعدی قرار دارند.

فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز در رتبه‌‌های برتر پروازهای داخلی
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ‌بیان کرد: سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای دی‌ماه 98، نشست و برخاست 25 هزار و 514 فروند هواپیماست که طی آن حدود 3 میلیون مسافر و بیش از 21 میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‎است.

وی افزود: با توجه به اینکه همه پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش، این فرودگاه‌ در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با 3416 فروند نشست و برخاست و بیش از 485 هزار و 500 نفر اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش حدود 3 میلیون و 700 هزار کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با انجام 1930 فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از 202 هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم پروازهای داخلی قرار دارد.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد و شیراز در رتبه‌‌های برتر پروازهای داخلی
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی دی‌ماه 98‌ در فرودگاه‎های بین‎المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‎ها به علاوه فرودگاه امام خمینی(ره) نیز، نشست و برخاست 4323 فروند هواپیما است که طی آن حدود 607 هزار مسافر اعزام و پذیرش و حدود 13 میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‎است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست 3005 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از 449 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود 10 میلیون کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی 589 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 82 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود یک میلیون و 600 هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست 326 فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود 36 هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود 782 هزار و 500 کیلوگرم بار در رتبه‎های دوم و سوم قرار گرفته‎اند.

80 درصد پروازهای خارجی در دو فرودگاه امام(ره) و مشهد
وی افزود: در دی‌ماه 98 حداقل 80 درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، امام خمینی(ره)، شیراز، کیش، اهواز، اصفهان، بندرعباس و تبریز انجام شده است؛ همچنین حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در 9 فرودگاه مهرآباد، مشهد، کیش، شیراز، اهواز، اصفهان، بندرعباس، تبریز و یزد انجام شده و حداقل 80 درصد نشست و برخاست پروازهای بین‌المللی به ترتیب در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد انجام شده است

سه‌شنبه‌ها بیشترین پروازها انجام می‌شود
به گفته سیدی، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه‌روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در 24 ساعت شبانه روز، اوج پروازها در ساعت 20 و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز سه شنبه بوده است.

کمترین تراکم مسافر در فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز
معاون برنامه‌ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در دی‌ماه 98 نشست و برخاست‌های مسافری در فرودگاه امام خمینی (ره) با متوسط 146 مسافر در هر پرواز و در فرودگاه سمنان با متوسط 21 مسافر در هر پرواز به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم مسافر را شامل می شوند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فروش بلیت چارتری در اربعین ممنوع می شود
نماهنگ/ رژیم صهیونیستی ماندنی نخواهد بود +فیلم
پاسخ به شایعه/ محدودیت پرواز در کشور تکذیب شد
لحظه دیدنی از گزارشگری هادی عامل هنگام قهرمانی امین میرزازاده +فیلم
توسعه نسخه جدید این سیستم عامل بر مبنای هوش مصنوعی
یک استقلالی به در خروج هدایت شد
اگر امتیازات برابر باشد قهرمان لیگ چگونه مشخص می‌شود؟
یحیی گل‌محمدی سرمربی تراکتور می‌شود؟
شوک فدراسیون به استقلال؛ پرسپولیس یک امتیاز جلو افتاد
حمله سایبری دی‌ داس چیست؟
چرا ژیلا صادقی از تلویزیون رفت؟ +فیلم
این غذاها قاتل کبد است!
ژیلا صادقی: من پاسپورت آمریکا دارم +فیلم
اشک‌های بی‌امان ژیلا صادقی در برمودا +فیلم
دستمزد ۱۴۰۳ ثابت ماند، حق مسکن کارگران افزایش نیافت
اراده کامل ایران برای پاسخ نظامی به اسرائیل به شکلی قوی‌تر
هشدار سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران به حامیان رژیم صهیونیستی
وکیل مدافعان شیطان در تهران!
۶ جنگنده ارتش چین از خط میانی تنگه تایوان عبور کردند
عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
بارش‌های اخیر شدت خشکسالی را کاهش نداد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top