تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/29 - 05:44
کد خبر: 345842

بذرپاش: مجلسی مناسب با «گام دوم» انقلاب بسازیم

مهرداد بذرپاش گفت: رسالت ما برای حرکت به سوی افق روشن در جامعه، تشکیل مجلسی مناسب با گام دوم انقلاب است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مهرداد بذرپاش شامگاه دوشنبه در جمع هواداران ابوالقاسم جراره یکی از کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مرکز هرمزگان اظهار کرد: صحبت کردن در این شب‌ها و روزها که هر کلام آن مسئولیتی سنگینی را بر عهده آدمی می‌‌گذارد، بسیار سخت است و کسانی که من را می‌شناسند به خوبی می‌دانند که پایم کمتر به این مجالس باز می‌شود اما امروز آمده‌ام تا بگویم که رای شما به گزینه امشب، هر گناهی در جایگاه نمایندگی کند بر دوش من است و هر نیکی‌اش نیز صوابی بر پدر و مادر من خواهد بود.

وی افزود: ۴۱ سال از انقلاب اسلامی مردم ایران می‌گذرد و بیش از ۷۰ درصد جمعیت امروز متولد بعد از انقلاب هستند و پیران جمع ما (خالقان انقلاب اسلامی) در بسیاری بخش‌ها، پاسخ‌های خوب و قانع‌کننده‌ای برای جوانان در خصوص دوگانه‌های ایجاد شده در کشور ندارند.

این فعال سیاسی ادامه داد: قرارمان این دوگانه‌های درست شده نبود؛ قرارمان این نبود که مردم ما در شهرها حاشیه‌نشین شده و گرفتار فقر و بیکاری و تبعیض باشند. قرارمان این نبود که چهره فقر بر صورت کشور بماند.

بذرپاش با بیان این که جوانان امروز حق دارند که از خالقان انقلاب سوال کنند چه شد که به این‌جا رسیدیم، اظهار کرد: ایراد از انقلاب نبود چرا که امام و رهبری نقطه افقی را نشان دادند و کاروانی به سمت افق در حال حرکت است اما در این مسیر سنگلاخ‌هایی وجود دارد و عده‌ای ما را به انحراف و بیراهه بردند تا ما را از رسیدن به افق بازدارند.

عضو هیات رئیسه مجلس نهم در همین زمینه توضیح داد: انقلاب همه هدفش برداشتن ظلم و بدی و کژی از سراسر ایران بود. ایراد از انقلاب و امام و رهبری نیست بلکه ایراد از آنانی است که به رای و اعتماد مردم خیانت کردند.

بذرپاش خاطرنشان کرد: باید از این به بعد متناسب با گام دوم و بر پایه توفیقات گذشته و تجربیات خوب قبل عمل کنیم و به سان همان شعوری که از خودمان در بدرقه سردار مقاومت نشان دادیم به صحنه بیاییم.

این نماینده سابق تهران با اشاره به رویکرد انقلابی قوه قضاییه و روحیه امید و تحول ناشی از تحقق عدالت در جامعه و رشد رضایتمندی اجتماع با یک تغییر در راس دستگاه قضایی، بیان داشت: اگر دوست داریم مسیر خدمت در کشور ادامه یابد، می‌بایست مجلسی در تراز انقلاب شکل بگیرد.

وی با بیان این که سراسر کشورمان پر از جوانان پر شور، خوب و دانشمند است، گفت: برای حل هر مشکلی در کشور انبوهی از ایده‌ها وجود دارد و تنها بسترسازی برای تحقق ایده‌ها لازم است تا بتوانیم کشور را به یک کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل کنیم.

ما در مجلس درباره برجام و آینده آن هشدار داده بودیم

بذرپاش به سابقه حضورش در ماجرای برجام در مجلس اشاره و تصریح کرد: ما و برخی از نمایندگان از جمله آقای جراره در مجلس فریاد زدیم که برجام برای کشور نان و آب نمی‌شود اما متأسفانه سر کشور کلاه رفت و مسائل و موضوعات کشور را به حال خودش رها کردند و امید به برجام بستند تا این که کار به این جا رسید.

وی در همین زمینه ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی ناکارآمد دولت، 6 سال کشور را در بخش مسکن که می‌توانست پویایی عظیمی در کشور ایجاد کند، به حال خود رها کرد و همه را سر کار گذاشت و بعد هم بجای پاسخ دادن به افکار عمومی و مجلس، کار را رها کرد و رفت.

این نماینده سابق تهران خاطرنشان کرد: مسکن اجتماعی که مرتب به عنوان نسخه جایگزین دولت برای مسکن مهر عنوان می‌شد نیز حتی یک قدم جلو نرفت و مسکن مهر را به خاطر لجبازی خواباندند و امروز تورم در بخش مسکن به جایی رسیده که دیگر هیچ جوانی توانایی خرید مسکن را ندارد.

وی گفت: کدام دادگاه می‌خواهد این ظلم به کشور و مردم را بررسی کند؟!

بذرپاش از عموم مردم حاضر در این همایش انتخاباتی خواست تا به کسانی رای ندهند که امثال این وزیر را حمایت می کردند.

مجلسی در امتداد قوه قضائیه فعلی نیاز داریم

عضو هیأت رئیسه مجلس دهم با بیان این که اکنون در معرض انتخاب بسیار مهمی قرار داریم، گفت: مجلسی در امتداد قوه قضائیه فعلی نیاز داریم نه مجلسی در حد مجلس کنونی.

وی مجلس کنونی را به مثابه معاون پارلمانی دولت روحانی برشمرد و اظهار کرد: برای عبور از مشکلات کشور به مجلسی مقتدر، سرآمد، مستقل، دست پاک، نترس و شجاع نیاز داریم که مناسب گام دوم انقلاب اسلامی باشد.

بذرپاش از ابوالقاسم جراره در حضور جمعیت حاضر در این همایش قول گرفت که اولین وظیفه‌ای که بر دوش وی است، تلاش برای اصلاح افتضاح فعلی با نام هیأت نظارت بر نمایندگان است که دیگر 90 نماینده مجلس بدلیل فساد مالی رد صلاحیت نشوند.

این فعال سیاسی کشورمان همچنین شفافیت را مهم‌ترین نیاز مجلس آینده برشمرد و افزود: هر چه مسائل و موضوعات موجود در مجلس شیشه‌ای‌تر باشد، فساد کمتر خواهد بود.

دو اولویت مهم مجلس آینده

مهرداد بذرپاش در بخش پایانی اظهارات خود عنوان کرد: با آغازبکار مجلس یازدهم در خردادماه 99، عملا حدود یک سال از عمر دولت فعلی باقی خواهد ماند؛ مهم آن است که مجلس آینده جلوی رهاشدگی دولت را بخصوص در سال پایانی فعالیتش بگیرد و از سوی دیگر کابینه دولت آینده را به خوبی چیدمان کند و از این بابت است که مجلس فعلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی در پایان گفت: شهادت می‌دهم که انتخاب آقای جراره در مسیر گام دوم انقلاب است و این جوان محجوب حتی در یک موضع گیری در 4 سال نمایندگی‌اش از مدار انقلاب خارج نشد و همه ایستادن‌هایش در مجلس انقلابی بود و برای صحت سخنان، پدر شهیدم را به گواهی می‌گیرم که او در مجلس و کمیسیون مهمی که حضور داشت، خودش را حفظ کرد و ذره‌ای لغزش نداشت.

 ابوالقاسم جراره، حسین هاشمی تختی و پرویز سالاری سه کاندیدای جبهه ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در هرمزگان هستند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top