تاریخ انتشار: سه شنبه 1398/11/29 - 22:33
کد خبر: 345948

جاذبه‌های دیدنی در ترکیه کدامند؟

از دیگر جاذبه های گردشگری آنکارا می توانیم به موزه تمدن آناتولی اشاره کنیم که در آن آثار ارزشمند تاریخی و هنری به جای مانده از تمدن آناتولی به نمایش گذاشته شده که قدیمی ترین آن مربوط به دوره پالئولیتیک است. در سال ۲۰۰۲ میلادی این موزه به عنوان بهترین موزه اروپا انتخاب شد.

خبرنامه دانشجویان ایران: شهر زیبا و پرجمعیت آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه  بعد از استانبول و پایتخت تجاری و قطب اقتصادی  این کشور محسوب می گردد . این شهر  ساختمان‌های مدرن شهری، نهادهای دولتی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سفارت‌خانه‌های خارجی متعددی را در خود جای داده است.

آنکارا در واقع شاهراه ارتباطی و قطب حمل نقل کشور ترکیه محسوب می شود و راه را برای دسترسی به دیگر مناطق و شهرهای ترکیه آسان می‌کند.

باستان شناسان بر این باورند قدمت این شهر تاریخی به عصر برنز و تمدن هاتیهایاها باز می‌گردد که در هزاره دوم قبل از میلاد مسیح در این منطقه می‌زیسته‌اند.

اگر خرید از ترکیه در اولیت برنامه های سفر شما به این کشور است قابل ذکر است که مراکز خرید فراوانی در شهر آنکارا قرار دارند که اغلب همه نیازهای گردشگران را برآورده می نماید

در ادامه مطلب قد داریم برخی از دیدنی های پر طرفدار این را به شما معرفی نماییم :

مسجد کجاتپه (Kocatepe Mosque)
مسجد با شکوه کجاتپه بزرگترین و باشکوه‌ترین مسجد آنکارا است که با عظمت وصف ناشدنی به یکی از دیدنی های این شهر تبدیل شده است . این بنا در بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ به سبک معماری عثمانی در منطقه ای بنام کیزیلای (Kızılay) ساخته شده است. این مسجد دارای چهار مناره است که از هر نقطه از شهر آنکارا قابل دیدن باشد.

برج آتاکوله (Atakule Tower)
برج آتاکوله، بلندترین آسمانخراش در شهر آنکارا است که به نمادی از معماری مدرن در این شهر تبدیل شده است . این برج در منطقه چانکایا (Çankaya) قرار گرفته است. این برج همچنین دارای امکانات رفاهی متعدد نظیر مرکز خرید و سینما،‌رستوران گردان و آسانسور شیشه‌ای است. تور آنتالیا پیشنهادی سفر باتو را از دست ندهید.

آنیت کبیر (Anıtkabir)
آنیت کبیر یا همان مقبره آتاتورک بر روی تپه‌ای در محله آنیت (Anıt) و در سال ۱۹۵۳ ساخته شده است. آنیت کبیر دارای موزه ای است که مجموعه از آثار و یادمان‌های تاریخی کشور ترکیه را نگهداری نموده است .

منطقه تاریخی اولوس (Ulus)
منطقه تاریخی اولوس در اطراف بلوار آتاترک قرار دارد و شامل مجموعه ای از بناهای تاریخی مربوط به اوایل دوره جمهوری ترکیه می باشد.

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium)
یکی دیگر از مکانهای دیدنی در این شهر آکواریوم آکوا وگا،‌ است که گونه های متعددی از جانوران  دریایی، ماهی‌ها، کوسه‌ها، لاک پشت‌ها، اسب‌های دریایی، ... در آن نگهداری می گردند . با قدم در تونل زیر آب میتوانید شاهد دنیای پر رمز و راز زیر آب باشید و زندگی جانوران دریایی را به صورت سه بعدی نظاره کنید. همچنین این مجموعه دارای امکانات دیگری نظیر  مرکز خرید و فوت کورت بین المللی نیز هست.

معبد آگوستوس (Temple of Augustus)
این بنای تاریخی با ارزش در قرن اول میلادی بنا شده است که در مجاورت مسجد حاجی بایرام قرار گرفته است. بر روی دیوارهای این معبد، سالم‌ترین سنگ نوشته‌های به جای مانده از شرح حال زندگی و جنگ‌های «آگوستوس»، اولین امپراطور روم که توسط خود او نوشته شده است را می‌توانید مشاهده کنید.

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram Mosque)
مسجد حاجی بایرام، درست در مجاورت معبد آگوستوس قرار گرفته و در سال ۱۴۲۷ توسط معمار مشهور ترک «سینان» ساخته شده است  . «حاجی بایرام» در واقع یک صوفی سرشناس و برجسته در ترکیه و همینطور بنیانگذار فرقه بایرامی در این کشور است.

دریاچه زیبای موگان گولباشی (Mogan Gölü Gölbaşı)
این دریاچه زیبا در جنوب شهر گولباشی در فاصله تقریبا سی کیلومتری از شهر آنکارا  قرار گرفته است. این دریاچه یکی از مکان های گردشگری و  پرطرفدار برای سپری نمودن یک روزی عالی است . همچنین در امتداد ساحل این دریاچه، رستوران‌ها و مکان‌های کمپینگ و ماهی‌گیری زیادی وجود دارد.

محله تاریخی هامامونو (Hamamonu)
محله تاریخی هامامونو یکی دیگر از مکان های گردشگری در شهر آنکارا است. معماری این محله و شکل ساختمانها جلوه ای زیبا به آن بخشیده است. در هامامونو، خانه‌های چوبی به سبک معماری عثمانیان دیده می‌شود که در کوچه‌های باریکی جای گرفته‌اند.

قلعه آنکارا (Ankara Castle)
قلعه آنکارا در بالای تپه‌ی بسیار زیبا با مناظر طبیعی خیره کننده در محله اولوس قرار گرفته است .

قلعه آنکارا، یک قلعه قرون وسطایی است که بیش از هزار سال قدمت دارد. و از چند ساختمان تشکیل شده است. امروزه فروشگاه‌های صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری نیز در محل این قلعه گنجانده شده است. با بالا رفتن از پله‌ها و رسیدن به بالای آن، شاهد مناظر و چشم انداز هایی بی نظیر از شهر آنکارا خواهید بود .

موزه جنگ استقلال
این موزه دیدنی در میدان اولوس واقع است و اولین نشست بزرگ ملی ترکیه در آنجا برگزار شده است.

آثار گرانبهایی با الهام گرفتن از جنگ استقلال ترکیه نظیر عکس و مجسمه ها در آن به نمایش گذاشته شده است.

همچنین مجسمه مومیایی رئیس جمهور های گذشته ترکیه نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

موزه تمدن آناتولی
از دیگر جاذبه های گردشگری آنکارا می توانیم به موزه تمدن آناتولی اشاره کنیم که در آن آثار ارزشمند تاریخی و هنری به جای مانده از تمدن آناتولی به نمایش گذاشته شده که قدیمی ترین آن مربوط به دوره پالئولیتیک است. در سال ۲۰۰۲  میلادی این موزه به عنوان بهترین موزه اروپا انتخاب شد.

موزه  سنگلهان  Cengelhan Rahmi Koc
این موزه صنعتی آثاری از پیشرفت های تکنولوژی از سال ۱۸۵۰ تا به امروز را  نمایش گذاشته شده است. در این موزه عتیقه های مختلف و کلکسیون هایی از مدل قطارها و ماشین های خیاطی، دوربین ها، تلفن ها و تجهیزات غواصی به نمایش گذارده شده است .

 موزه هوانوردی
این موزه دیدنی در محله اتیمسگات واقع شده است  و در آن آثار ارزشمند هنری، اشیا صنعت هواپیمایی، موشک ها و تعدادی هواپیمای MiG مربوط به جنگ جهانی دوم به نمایش گذاشته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top