تاریخ انتشار: پنجشنبه 1398/12/01 - 22:00
کد خبر: 346202

نقطه صفر مسکو، جایی برای تمام شدن تا تحقق آرزوها؟!

اگر قصد دارید تا با تور مسکو به این شهر سفر کنید، حتما از از جاذبه های مختلف و فراوانی که در حد فاصل میدان معروف مانژ و میدان سرخ همچون مجسمه مادر میهن، کاخ کرملین مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین و بسیاری از جاذبه های دیگر بازدید کنید.

خبرنامه دانشجویان ایران: به صورت منطقی، همه دنبال نقطه آغاز و شروع هر چیزی هستند اما می خواهیم امروز درباره جایی صحبت کنیم که همه چیز به صفر می رسد! نقطه صفر مسکو.

البته مسکو تنها جایی نیست که نقطه صفر دارد ولی این نقطه در مسکو از بسیاری از دیگر نقاط جهان معروف تر است و دیگر حکم یک جاذبه جالب برای مسافرانی که با تور مسکو به این شهر سفر می کنند را دارد. نزدیک بهار، یکی از بهترین زمان ها برای سفر به روسیه و شهر مسکو هستیم و خیلی ها می خواهند تا با خرید تور و یا بلیط هواپیما مسکو به این شهر سفر کنند. به همین خاطر امروز در این مقاله می خواهیم تا درباره نقطه صفر مسکو برایتان بگوییم پس در ادامه با ما همراه باشید.

نقطه صفر چیست؟
اول از همه بیایید تا به این بپردازیم که نقطه صفر چیست و اصلا به کجا می گویند نقطه صفر؟ نقطه صفر جایی است که از آن، فاصله ها و کیلومترها را تعیین می کنند. در واقع این نقطه در هر جایی که باشد، میزانی برای سنجش فواصل مختلف است. نقطه سفر مسکو هم جایی است که بر مبنای آن، فاصله ها را از مسکو اندازه گیری می کنند.

شهرهای مختلفی مثل ونیز و یا پاریس هم نقطه صفر دارند ولی هیچ کدام داستانی جالب به اندازه نقطه صفر مسکو ندارند!

سرنوشت جالب و شنیدنی نقطه صفر مسکو
از همان ابتدایی که پایه های شکل گیری مسکو استوار شد گویی سرنوشت این شهر، جایی برای شروع و وقوع اتفاقات جالب و سرنوشت ساز روسیه و جهان شد. از آن جایی که همه چیز در این شهر خاص است و خط روایی منحصر به فرد خودش را دارد، نقطه صفرش هم با دیگر نقاط صفر جهان کاملا متفاوت تر است به طوری که تبدیل به یکی از جاذبه های پر طرفدار برای مسافرین تور مسکو شده است.

داستان نقطه صفر مسکو از این جا شروع می شود که در زمانی که سنت پترزبورگ، پایتخت کشور پهناور روسیه بود ابتدا در این شهر تعیین و ساخته شد. ولی بعد از این که مسکو پایتخت شد، نقطه صفر از سنت پترزبورگ به مسکو منتقل شد.

البته این انتقال به همین سادگی ها هم اتفاق نیفتاد زیرا در راه انتقال نشان های نقطه صفر از شهر مبدا به سمت خانه جدیدش، نشان برنزی و معرف نقطه صفر گم شد! جالب است بدانید که این نشان برنزی، 10 سال بعد یعنی در سال 1995 میلادی در حالی پیدا شد که در یک انبار متروکه در مسیر مسکو قرار گرفته بود.

همینطور بعدها هم فاش شد که گم شدن این نشان برنزی، اصلا اتفاقی نبوده و در واقع دزدیده شده بوده است. قضیه از این قرار بوده که بر سر این که نقطه صفر بعد از سنت پترزبورگ در کدام شهر و یا حتی کشور تحت نظر حکومت شوروی قرار بگیرد، بحث و جدل های فراوانی وجود داشته است.

به هر حال پس از پیدا شدن این نشان، از آن برای مشخص کردن نقطه صفر مسکو استفاده شد. قبل از مشخص کردن نقطه صفر مسکو، از اداره پست مسکو به عنوان نقطه ای برای مشخص کردن فواصل مختلف در این شهر استفاده می شده است. و اما نکته جالب توجهی که معمولا توجه مسافران را جلب می کند این است که بنا بر اعتقاد مردم محلی، اگر سکه ای را بر روی این نقطه پرتاب کردید و دقیقا در همان محل افتاد، هر آرزویی که داشته باشید؛ برآورده خواهد شد.

همچنین آن ها در اینباره هم اخطار داده اند که اگر آرزو و یا نیت بدی داشته باشید، ضمن این که کارمای آن به شما باز خواهد گشت، موجب دردسر مردم محلی می شود که این سکه ها را جمع آوری می کنند و برایشان بدبیاری می آورد.

امروزه محل قرارگیری نقطه صفر مسکو، جایی بین میدان سرخ مسکو و میدان مانژ این شهر است. دقیقا جایی که برخی از بهترین هتل های مسکو در آن قرار گرفته اند. پیشنهاد می کنیم برای رزرو هتل در مسکو حتما از خدمات شرکت گردشگری و مسافرتی استفاده کنید که هم پشتیبانی شبانه روزی داشته باشند و هم این که بتوانند امکان رزرو و اقامت در هتل های مختلف و زیادی در شهر مسکو را برای شما به وجود بیاورند.

اگر قصد دارید تا با تور مسکو به این شهر سفر کنید، حتما از از جاذبه های مختلف و فراوانی که در حد فاصل میدان معروف مانژ و میدان سرخ همچون مجسمه مادر میهن، کاخ کرملین مسکو، کلیسای جامع سنت باسیل، مقبره لنین و بسیاری از جاذبه های دیگر بازدید کنید.

در این مقاله داستان نقطه صفر مسکو را به صورت کامل برایتان گفتیم و همه چیز را درباره آن برای شما مورد بررسی قرار دادیم. در سفر با تور مسکو از بازدید از این جاذبه و دیدنی های اطرافش غافل نشوید. البته برای این که سفری خوب و فراموش نشدنی با تور مسکو داشته باشید، لازم است که تور و یا پرواز خود را از شرکتی تهیه کنید که علاوه بر اعتبار بالا و ارائه خدمات مناسب، سفر خوبی را برای شما بسازد.

درضمن یادتان نرود که زمانی که به نقطه صفر مسکو رسیدید، یک سکه پرتاب کنید و آرزویی خوب بکنید!

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: 0218540
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه 23، پلاک 7

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top