تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/12 - 22:40
کد خبر: 347595

هشدار ارتش سوریه به اردوغان

وزارت خارجه سوریه از پاسخ دندان شکن به ارتش متجاوز ترکیه خبر داد و تحرکات اردوغان را تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی دانست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، یک منبع در وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: سوریه به شدت مخالفت خود را با تجاوز وحشیانه ترکیه به سوریه اعلام و زیر پا گذاشتن حاکمیت آنرا محکوم می‌کند و مخالف آن است. این تجاوز به سوریه اوج رفتار خصمانه رژیم رجب طیب اردوغان و حمایت نامحدودش از گروه‌های تروریستی است. این گروه‌ها خون سوری‌ها را مباح کرده و برای تحقق طرح‌ها و زیاده خواهی‌های شأن ویرانی و خرابی در سوریه به بار آورده اند. اردوغان بیمار در اندیشه احیای امپراطوری گذشته است و سعی دارد با حمله به سوریه از بحران‌های داخلی ناشی از سیاست‌های اشتباه خود فرار کند.

این منبع افزود: تجاوز ترکیه به خاک سوریه بار دیگر نشان داد که رژیم اردوغان با نقض نتایج حاصل از روند مذاکرات آستانه و تفاهم نامه‌های سوچی و عدم پایبندی به آنها، کمترین اعتباری ندارد. اردوغان اصرار دارد در کنار گروه‌های تروریستی بماند. مسئله‌ای که بار دیگر نشان داد، رژیم اردوغان شایستگی و صلاحیت آن را ندارد که یکی از تضمین کنندگان مذاکرات آستانه باشد و سوریه همواره بر این مسئله تاکید کرده است.

وزارت خارجه سوریه توضیح داد: سوریه که همواره با تروریست‌ها جنگیده و در حال جنگ است و به آنها شکست‌های سنگینی وارد کرده است بر عزم خود برای مقابله با تجاوز آشکار ترکیه به خاک کشور با جدیت و قاطعیت تمام به منظور تمامیت ارضی سوریه تاکید دارد و سرنوشت این تجاوز شکست حتمی است به ویژه که ترکیه به دنبال احیا و نجات گروههای تروریستی در معرض نابودی است.

این منبع وابسته به وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: در راستای تمایل سوریه به حفظ امنیت و ثبات منطقه و جهان، سوریه از جامعه جهانی می‌خواهد که تجاوز ترکیه به این کشور را که نقض آشکار قوانین بین المللی است، محکوم کند و مانع حمایت‌های رژیم اردوغان از تروریسم و خطرات انتشار آن در منطقه و جهان شود. رژیم ترکیه اقدام به انتقال تروریست‌ها به لیبی می‌کند و از رنج و مشکلات آوارگان سوری برای باج گیری از کشورهای اروپایی بهره می‌برد و با اجازه دادن به آوارگان برای رفتن به اروپا تهدیدی جدی برای امنیت و ثبات جهانی است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top