تاریخ انتشار: دوشنبه 1398/12/26 - 21:04
کد خبر: 349158

موج انتقاد مردم انگلیس از دولت در مواجه با کرونا

والدین دانش‌آموزان انگلیسی با انتقاد از تصمیم دولت برای باز نگه‌داشتن مدارس با وجود افزایش شیوع کرونا، مقامات این کشور را به بی‌مسئولیتی در قبال جان شهروندان متهم کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، تصمیم دولت انگلیس به باز نگه‌داشتن مدارس در بحبوحه شیوع ویروس کرونا در این کشور، موج گسترده انتقاد و نگرانی والدین دانش‌آموزان را به همراه داشته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سخنگوی «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس روز دوشنبه گفت، توصیه های علمی حاکی از این است که لازم نیست دولت گامی برای تعطیل کردن مدارس بردارد.

این در حالی است که با افزایش سریع آمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، شمار والدینی که مانع از حضور فرزندانشان در مدارس می شوند، رو به افزایش است.

یکی از شهروندان انگلیسی که فرزندش از روز جمعه به مدرسه نرفته است، به رویترز گفت: «فکر می‌کنم دولت بسیار بی‌مسئولیت است و به‌خاطر حفظ اوضاع اقتصادی به جان مردم آسیب می‌رساند. من و همسرم به تنهایی در این زمینه تصمیم گرفتیم».

یکی دیگر از شهروندان نیز که از اولیای مدرسه فرزندش درخواست کرده بسته‌های آمورشی به منزلش ارسال شوند گفت: «به خط مشی دولت در خصوص مدیریت اوضاع اعتمادی ندارم».

شماری از معلمان انگلیسی نیز به رویترز گفتند روز دوشنبه تعداد بسیار کمتری از دانش‌آموزان در کلاس‌ها حضور یافته‌اند و مدیران مدارس به آن‌ها گفته‌اند حق صحبت با رسانه‌ها را ندارند.

هشتگ بستن مدارس نیز در انگلیس داغ شده است و کاربران مکرراً از جانسون می‌خواهند در این خصوص تصمیم درست را اتخاذ کند.

یکی از کاربران توئیتر در این باره نوشت: «از شما می‌خواهیم وارد عمل شوید و جان مردم را نجات دهید! چرا ما تنها کشوری هستیم که هیچ کاری نمی‌کند؟ این مسئله بسیار آزاردهنده است».

با این حال امروز (دوشنبه) سخنگوی معاون امور آموزش در دولت انگلیس گفت دستورالعمل دولت تغییری نخواهد کرد و «به مدارس توصیه می‌شود باز بمانند مگر این‌که سرویس سلامت همگانی انگلیس توصیه کند [که مدارس بسته شوند]».

این در حالی است که شماری از مدارس به خاطر گزارش ابتلای معلمان و دانش‌آموزان به ویروس کرونا بسته شده‌اند.

این مقام دولت انگلیس از ارائه آمار معلمان و دانش‌آموزان مبتلا شده سر باز زد و گفت: «ما در وضعیت غیرثابتی هستیم. قرار نیست وارد بازی اعداد شویم. برخی مدارس بسته می‌شوند، باز می‌شوند و دوباره بسته می‌شوند».

تاکنون ۱۵۴۳ مورد ابتلا به ویروس کرونا در انگلیس به ثبت رسیده و ۳۵ نفر نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

طبق سند محرمانه‌ای که رسانه‌‎های انگلیسی از گزارش «سرویس سلامت همگانی» درباره شیوع ویروس کرونا منتشر کردند، این نهاد درباره احتمال ابتلای هشت میلیون نفر از مردم این کشور و نیاز فوری ۱۵ درصد از جمعیت به بستری شدن هشدار داده است.

طبق یک گزارش محرمانه اعضای ارشد «سرویس سلامت همگانی» انگلیس (NHS) احتمال اینکه ویروس کرونا تا یک سال دیگر (بهار سال ۲۰۲۱) ادامه یابد و ۷.۹ میلیون نفر در این کشور بر اثر ابتلا به آن بستری شوند، وجود دارد.

در این سند که ابتدا روزنامه «گاردین» آن را رویت کرده است، روسای نهادهای وابسته به سرویس سلامت همگانی انگلیس احتمال می‌دهند که شیوع ویروس کرونا تا ۱۲ ماه دیگر ادامه داشته باشد.

با افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس، سازمان بهداشت جهانی نیز از پاسخ این کشور به شیوع بیماری کووید-۱۹ انتقاد کرده است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top