تاریخ انتشار: جمعه 1399/01/08 - 11:30
کد خبر: 350217

بیانیه یک تشکل دانشجویی پیرامون احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا

در نتیجه جامعه پزشکی، نیروهای نظامی و نیز اجتماع باید به نوبه خود، اپیدمیولوژی این نوع حملات و اقدامات کنترلی در این زمینه آشنا باشند؛ تا اگر شیوعی از این دست رخ داد، احتمال پاسخ سریع و منطقی و همراه با آرامش فزونی یابند.

خبرنامه دانشجویان ایران: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان بیانیه ای را درباره احتمال حمله بیولوژیکی آمریکا صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

انَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّى یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ
 خدا حال هیچ قومی را دگرگون نخواهد کرد تا زمانی که خود، آن قوم حالشان را تغییر دهند(بخشی از آیه 11 سوره مبارکه رعد)

در روزهایی به سر می بریم که شاهد گسترش شیوع  ویروس کرونا نه تنها در کشور ایران، بلکه از شرق تا غرب دنیا هستیم و این ویروس با توانایی بالایی که در گسترش شیوع در سطح جهان دارد، سبب ایجاد بحران جدی شده است.

همانگونه که برهمگان روشن است ، ایران نیز به خاطر داشتن موقعیت استراتژیک همواره مورد ظلم و تهدید قرارگرفته است، بنابراین احتمال اینکه شیوع ویروس کرونا یک حمله بیولوژیکی باشد، بسیار قوی و محکم است، که علاوه بر ادعاهای متخصصین در این حوزه بر طبق اسناد و شواهد، رهبر معظم انقلاب ، فرمانده کل قوا، احتمال "حمله بیولوژیکی" بودن این رویداد را طبق قرائن مطرح کرده اند.

هرچند شناسایی عوامل بیولوژیک به علت عدم بروز و ظهور نشانه هایی خاص، در مقایسه با عوامل شیمیایی دشوارتر می باشد. اما بعد از بکارگیری این عوامل، علایمی در منطقه مورد حمله مشاهده می گردد که می تواند نشانه ای از وقوع یک حمله بیولوژیکی باشد من جمله: 1- سرعت شیوع بیماری در منطقه سالم  2-افزایش تعداد بیماران در منطقه.3-افزایش مرگ و میر زیاد در منطقه که با توجه به این علائم و شواهد و نظریات دیگر، به احتمال قوی شیوع این ویروس در ایران حاکی از حمله بیولوژیکی است.

هدف از حملات بیولوژیک ، نه تنها ایجاد بیماری و مرگ و میر در گروه بزرگی از قربانیان خود است ،بلکه از هم پاشاندن فعالیت های اجتماعی و اقتصادی ،شکست اقتدار حکومت و ایجاد اختلال در پاسخ های نظامی کشورهای مقابل خودشان را دارند.

در نتیجه جامعه پزشکی، نیروهای نظامی و نیز اجتماع باید به نوبه خود، اپیدمیولوژی این نوع حملات و اقدامات کنترلی در این زمینه آشنا باشند؛ تا اگر شیوعی از این دست رخ داد، احتمال پاسخ سریع و منطقی و همراه با آرامش فزونی یابند.

و ذکر این نکته هم حائز اهمیت است که در کنوانسیون منع توسعه، تولید و ذخیره سازی تسلیحات باکتریولوژیک و تسلیحات توکسینی و تخریب این تسلیحات، یکی از ضعف های بارز آن این نکته است که تنها استفاده از این عوامل را منع کرده است ، نه تحقیق و تولید در این حوزه ؛ وعلی رغم توافقات انجام گرفته در سال 1972 ، یک سوم از کشورهای امضاءکننده این معاهده نسبت به بازرسی از محل تجهیزات و آزمایشگاه های خود را نداده اند و هم چنین این کنوانسیون آژانس نظارت  و بازرسی و یک نهاد دائمی که دولت ها بتوانند در رابطه با موارد مشکوک ِعدم پایبندی با آن گفتگو کنند، ندارد.

ما تشکل انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان از ریاست محترم قوه قضاییه، آیت الله رئیسی و دستگاه های تحت امر قوه قضاییه به منظور دفاع از حقوق عامه مردم ،خواستار این امر هستیم که اگر نقضی برخلاف معاهدات بین الملل من جمله معاهده چند جانبه BWCو قوانین حقوق بشر، علیه کشور ایران مبنی بر قوی بودن احتمال حمله بیولوژیکی شیوع ویروس کرونا در کشور، بعنوان مدعی العموم به این قضیه ورود پیدا کنند و علاوه بر برگزاری نشست های مشورتی و حقوقی برای حل چندجانبه مجادلات و مباحثات پیش امده ، با اعلام موضع مناسب خود و اقدام کارآمد خود بر انجام وظیفه قانونی خویش نیز عمل کنند و اخبار حاکی بر پیگیری این موضع را به مردم شریف ایران اطلاع رسانی کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
مراسم ترحیم پرویز داوودی
جزئیات دیدار اردوغان و هنیه
اسرائیل به شکل سیستماتیک کودکان را ترور می‌کند
تسلیت رهبر انقلاب درپی درگذشت پرویز داودی
من به اسلوب او مومن‌ام
سازمان ملل با عضویت کشور فلسطینی موافقت کند
نام پدر از کارت ملی حذف نمی‌شود
گزارش تصویری| جشنواره ملی رسا (نهج البلاغه دانشگاهیان کشور)
فیلم/ اسپانسر صهیونیست‌ها نقره داغ شد
بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟
فیلم/ گریه‌های پزشک اردنی برای مجروحان فلسطینی
حضو جمعی از مسئولین در منزل شهید طهرانی مقدم+عکس
تامین ارز ۲.۸ میلیارد دلاری در نخستین ماه سال ۱۴۰۳
یک شرور با قمه‌ به خودروی پلیس حمله کرد
اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس غیردولتی ابلاغ شد
تکمیل ۴ ایستگاه‌ مترو اولویت شهرداری در خط ۶
سرانه سلامت تهران در وضعیت مطلوبی قرار ندارد
بانک مرکزی در حمایت از تولید نمره قبولی گرفت
VAR را از چین می‌آوریم
صلاحیت خریداران استقلال و پرسپولیس تأیید شد
واکنش هیئت مدیره تراکتور به حمله هواداران به خودروی سرخپوشان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top