تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/17 - 10:46
کد خبر: 351073

دانشگاه صنعتی شیراز سراغ صنایع راکد استان رفت

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز گفت: یکی از اقدامات مهم دانشگاه در راستای افزایش تولید، فعال سازی صنایع راکد و انعقاد قرارداد با صنایع مختلف برای عمل به شعار رونق تولید بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، محمدمهدی علویان مهر در خصوص نقش این دانشگاه در تحقق تولید گفت: در رابطه با بحث رونق تولید، وظیفه اصلی ما ایجاد ارتباط بهینه با صنایع؛ خصوصا صنایع راکد استان بود که در این راستا با ارائه طرحی تحت عنوان «طرح پل» که در واقع مثلثی متشکل از دانشگاه، بانک و صنعت بود، کار را شروع کردیم.

فعال سازی صنایع راکد در راستای رونق تولید ملی

وی افزود: بر همین اساس، بعد از جلسات متعدد با صاحبان این صنایع راکد و مشکل دار، فعالیت اجرایی را در پیش گرفتیم و خوشبختانه با رفع مشکلات چندین مورد از این صنایع، موجبات افزایش تولید را برایشان فراهم ساختیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز ادامه داد: از جمله این صنایع می توان به صنایع غذایی، صنایع شیمیایی، صنعت نفت و گاز، صنعت برق و آب و برخی دیگر از صنایع که متناسب با تخصص های موجود در دانشگاه صنعتی شیراز بود، اشاره کرد.

انعقاد قرارداد در حوزه نفت و گاز

علویان مهر با اشاره به نزدیکی این دانشگاه به مناطق جنوبی کشور گفت: به واسطه مجاورت جغرافیایی با حوزه های نفت و گاز از جمله عسلویه، دانشگاه صنعتی شیراز، رسالت خویش را بطور ویژه برای همکاری با این صنعت تعریف کرد؛ بطور مثال چندین قرارداد را در حوزه های پروژه شیرین سازی گاز، با یک شرکت گازی در لامرد فارس منعقد کردیم؛ پروژه هایی که در سال ۹۸ آغاز کرده ایم و در سال ۹۹، آن را گسترش خواهیم داد.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات دانشگاه این بود که از طریق ایجاد چندین شرکت دانش بنیان در دانشگاه نیز توانستیم ارتباط خوبی با صنایع استان و مناطق جنوبی کشور برقرار کنیم و پروژه های خوبی داشته باشیم.

اقدامات دانشگاه برای مهارت افزایی دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی شیراز ادامه داد: علاوه بر این، در راستای تحقق رونق تولید و ارتباط با صنعت، ما در محورهای دیگری همچون مهارت افزایی دانشجویان نیز اقدام کردیم. امروزه، یکی از معضلات صنعت ما، عدم مهارت فارغ التحصیلان است. این بدان معناست که یکی از محورهای اصلی در بحث اشتغال و رونق تولید، مهارت است که خوشبختانه ما در این زمینه فعالیت های خیلی خوبی را شروع کردیم.

علویان مهر ادامه داد: بواسطه همکاری هایی که با سازمان فنی حرفه ای داریم، از طریق بازنگری سرفصل دروس و همچنین از طریق تعریف کارآموزی دانشجویان در صنعت، در جهت مهارت افزایی گام های خوبی برداشتیم.

وی ایجاد فرصت مطالعاتی و امکان حضور اساتید دانشگاه صنعتی شیراز را در صنایع، بعنوان یکی دیگر از اقدامات این دانشگاه در راستای تحقق رونق تولید برشمرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top