تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/01/24 - 09:49
کد خبر: 351847

اعتراض دانشجویان سوره به سیاست‌های دانشگاه در دوران کرونا

در پی ادامه تعطیلی‌ دانشگاه‌ها بر اثر شیوع کرونا ویروس، جمعی از دانشجویان دانشگاه سوره خواستار مجاز شدن حذف ترم بدون احتساب سنوات و ذخیره شدن شهریه ترم جاری برای نیمسال آینده شدند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از هفته اول اسفند ماه و به دنبال شیوع کرونا ویروس به منظور جلوگیری از همه‌گیری این ویروس و تبعات ناشی از آن رسما تعطیل شد و به همین جهت نیز سبک آموزش در این مراکز از حضوری به آموزش الکترونیکی و مجازی تغییر کرد.

با توجه به شرایط به وجود آمده برای ادامه تحصیل در نیم سال دوم تحصیلی ۹۸_۹۹ ،دانشجویان دانشگاه سوره در نامه ای که رونوشت آن به دکتر خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم نیز ارسال شده،خطاب به رئیس دانشگاه سوره نسبت به رویکرد این دانشگاه در خصوص اجبار آنها برای حضور در کلاس های مجازی، عدم اجازه دانشگاه برای حذف ترم جاری و تعویق کلاس های عملی اعتراض کردند.

این دانشجویان در نامه خود عنوان کردند؛ ما از مسئولان دانشگاه خواستار تدوین سیاست‌های عادلانه و تبیین سیاست‌های جدید در خصوص آموزش مجازی ترم تحصیلی جاری هستیم به گونه‌ای که حقوق مادی و معنوی آنها تضییع نشود.

در بخشی از نامه این دانشجویان آمده است: حذف ترم بدون احتساب سنوات و اخذ شهریه برای آن دسته از دانشجویانی که به هر دلیلی امکان ادامه ترم در شرایط حاضر را ندارند، تعیین تکلیف شهریه کلاس های مجازی و تعدیل مابه تفاوت شهریه کلاس‌های حضوری و مجازی و مشخص نمودن آن برای آن دسته دانشجویانی که قصد شرکت در این کلاس ها را دارند، به عقب افتادن دروس عملی از تابستان به ترم بعد و ارائه این دروس به صورت هم‌نیاز برای آن دسته از دانشجویانی که شرایط حضور در کلاس های تابستان را ندارند و ارائه تمامی واحد های این ترم در ترم آینده برای آن دسته از دانشجویانی که در این ترم حذف ترم کامل می‌کنند از جمله مطالبات دانشجویان از مسئولان دانشگاه سوره است.

ترم جاری حذف نمی‌شود مگر برای موارد خاص

در همین راستا، دکتر عبدالکریم عطارزاده معاون آموزشی دانشگاه سوره در گفت و گو با ایسنا به تشریح سیاست‌های آموزشی این دانشگاه در ترم جاری پرداخت و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه سوره از دانشگاه‌های زیر مجموعه وزارت علوم محسوب می شود به همین جهت سیاست دانشگاه در خصوص وضعیت ترم جاری همان سیاست‌ ابلاغی این وزارت خانه است.

وی در ادامه با بیان اینکه ما در ترم جاری دروس نظری دانشجویان را بر اساس آموزش الکترونیکی و مجازی ارائه خواهیم داد، تصریح کرد: کلاس ‌های مجازی دانشگاه سوره از ۱۶ فرودین ماه جاری آغاز شده و در این راستا دانشکده فرهنگ و ارتباطات ما تا کنون ده‌ها کلاس برگزار نموده است و از امروز(شنبه) نیز دانشکده معماری و گروه عمومی نیز آموزش مجازی را شروع می کند و از ۳۱ فرورین نیز دانشکده هنر اقدام به برگزاری کلاس‌های الکترونیکی خواهد کرد.

معاون آموزشی دانشگاه سوره خاطر نشان کرد: کلاس‌های آموزش مجازی دانشگاه به دلیل اینکه با مشکل اینترنت به دلیل ازدحام دانشجویان مواجه نشویم، با تاخیر شروع شد. بنابراین ما تعطیلی ترم جاری را نداریم و آموزش‌های مجازی ادامه خواهد داشت.

دکتر عطارزاده از احتمال طولانی شدن ترم جاری دانشگاه سوره تا شهریور ماه خبر داد و گفت: بستگی به شرایط امکان طولانی تر شدن ترم وجود دارد و دروس عملی ما بر اساس وضعیت آتی در قالب کلاس‌های جبرانی برگزار خواهد شد.

وی همچنین خاطر نشان کرد: اگر لازم باشد برای برخی دروس نمره ناتمام رد خواهیم کرد تا دانشجویان در ترم آینده واحد خود را سپری کنند بنابرای جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

معاون آموزشی دانشگاه سوره یادآورد شد: هیچ دانشگاهی در دنیا به دلیل شرایط موجود ترم جاری خود را حذف نکرد و ما نیز تعطیلی ترم نداریم اما اگر دانشجویانی مشکلی داشته باشند و یا به اینترنت دسترسی نداشته باشند بر حسب موارد در خصوص حذف ترم یا حذف درس آنها تصمیم گیری خواهیم کرد. اما این درخواست باید در شورای آموزشی دانشگاه مورد بررسی قرار بگیرد.

آخرین تصمیمات درباره دفاعیه‌ها

وی همچنین خاطر نشان کرد: دانشگاه تصمیمات جدیدی را با توجه به ادامه تعطیلی دانشگاه ها و با هدف حفظ سلامتی و رعایت نکات بهداشتی، برای دانشجویانی که قرار بود در اسفندماه ۹۸ از پایان نامه خود دفاع کنند، اتخاذ کرد که بر این اساس دانشجویان مذکور نیازی به ثبت نام مجدد ندارند و تاریخ فارغ التحصیلی آن ها نیم سال اول (بهمن ۹۸) خواهد بود. همچنین جلسه دفاعیه حضوری دانشجویان مذکور تا پایان مرداد ماه ۹۹ تمدید شده است.

عطارزاده تاکید کرد: دانشجویانی که بنا به دلایل شخصی تمایل دارند جلسه حضوری دفاعیه خود را سریع تر برگزار کنند، در صورت تأیید استادان راهنما و گروه آموزشی و دانشکده مربوطه، می توانند از ۳۰ فروردین با رعایت نکات لازم بهداشتی از پایان نامه خود دفاع کنند، همچنین دانشجویانی که بنا به دلایل شخصی اصرار به برگزاری جلسه دفاعیه به صورت مجازی دارند، در صورت تأیید استادان راهنما و گروه آموزشی و دانشکده مربوطه می توانند از ۳۰ فروردین، برای برگزاری جلسه دفاعیه به صورت مجازی، درخواست خود را ارائه دهند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top