تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/01/26 - 10:02
کد خبر: 352139

درخواست تشکل دانشجویی از روحانی

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی طی نامه‌ای از رئیس جمهور خواست درباره ماجرای حقوق کارگران تجدیدنظر کرده و برای حل مشکلات اقتصادی مردم بیشتر تلاش کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری فارس، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی طی نامه‌ای از حسن روحانی رئیس جمهور خواست تا  با تجدیدنظر در سیاست‌های دولت درباره ماجرای حقوق کارگران و با تلاش بیشتر برای حل مشکلات اقتصادی مردم برگ سبزی در کارنامه دولت دوازدهم ثبت کند. متن این نامه به شرح زیر است:

باسمه تعالی

ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی

سلام علیکم

همانطور که مستحضر هستید مدتی است که از شیوع ویروس کووید-19 (کرونا) در مناطق مختلف کشور می گذرد و به دنبال آن تعطیلی های گسترده مراکز علمی، فرهنگی و تجاری باعث ایجاد مشکلات عدیده ای‌ در زمینه های گوناگون از جمله سلامت، معیشت، آموزش، اقتصاد و در دیگر موارد برای مردم و کشور بوجودآمده است.

در این میان تدابیر مختلفی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا همراه با مشارکت نیروهای خودجوش مردمی در جهت مدیریت و مهار این ویروس درسراسرکشور صورت گرفته است که به تعبیر مقام معظم رهبری باعث خوش درخشیدن ملت ایران شد و جای قدردانی و خسته نباشید خدمت شما و دیگراعضای ستاد و تمامی زحمت کشان و جهادگران را دارد.

شیوع این بیماری، هم‌چون سونامی، فضای کسب و کار و تولید را در نوردیده و با کشور را بحرانی جدی مواجه کرده است به صورتی که هزینه های اقتصادی سنگینی به اقشار مختلف،از جمله قشرضعیف جامعه،کارگران روز مزد و مشاغل آزاد وارد کرده که  این امر موجب شده شرایط و گذر زندگی برای این اقشار بسیار سخت شود.

به گفته امام عزیزمان فلسفۀ این حکومت جز خدمت به مردم مستضعف نیست، در این شرایط حساس آنچه انتظار میرفت اقدامی عاجل و متناسب با وضعیت بحراناز طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا و اتخاذ تصمیماتی برای جلوگیری از متضرر شدن قشرهای ضعیف جامعه بود و انتظار می رفت با عنایت رهبری و موافقت ایشان با برداشت از صندوق توسعه ملی دیگر مشکلی در کمک هرچه بیشتر دولت به مردم وجود نداشته باشد.

اما خبرها حاکی ازچیز دیگری است، بنابر اطلاعات واصله و تصمیمات متخذه در جلسات ستاد هماهنگی اقتصاد و ستاد مقابله با بیماری کرونا مقرر گردیده است که با اعطاء وام به خانواده‌های مشمول دریافت یارانه به مبلغ 10 میلیون ریال از محل واریز یارانه نقدی ماهانه مردم با نرخ بهره 12 درصد بازپرداخت، وام اعطایی صورت می پذیرد اما جناب آقای روحانی، در این شرایط بحرانی که ما شاهد فشارهای حداکثری بر زندگی مردم شریف و زحمت کش هستیم آیا پرداخت سود این وام، فشار اقتصادی مضاعفی بر زندگی قشر ضعیف جامعه نیست؟

در این راستا با توجه به سیاست‌های دولت پیرامون موضوع پرداخت یارانه کارگران و کارمندان، نرخ سود دریافتی از وام مذکور (12 درصد) در شرایط اقتصادی کنونی کشور برای اقشار ضعیف جامعه نگران کننده بوده و ضرورت دارد نسبت به بازنگری در میزان مبلغ وام اعطایی با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده در صندوق توسعه ملی تجدیدنظرشود و اعطای وام به صورت قرض الحسنه انجام پذیرد. 

جناب آقای روحانی شما خودبه عنوان یک حقوقدان می دانید، طبق ماده ۴۱ قانون کار جمهوری اسلامی ایران تطبیق نرخ تورم سالانه با افزایش مزد کارگران به وضوح تصریح شده است، درحالی که نمایندگان دولت با افزایش تنها ۲۱درصد حقوق کارگران موافقت می کنند و این در صورتی طبق اعلام بانک مرکزی تورم سالانه در سال ۹۸، چیزی درحدود ۴۱ درصد بوده‌است و این باعث آزار و نگرانی هرچه بیشتر مردم علی الخصوص کارگران شده است.

در نهایت انتظار می رود حضرتعالی با تجدید نظر در سیاست های دولت تدبیر و امید و با تلاش بیشتر در جهت رفع مشکلات اقتصادی مردم، برگ سبزی در کارنامه دولت دوازدهم ثبت بفرمایید.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تاکنون کدام کشور‌ها به اسرائیل حمله کرده‌اند؟ +فیلم
هشدار به زائران حج عمره
رشد یک‌هزار واحدی شاخص بورس
«س.ق» زن بازیگر ایرانی است که تتلو در اعترافاتش از او نام برد
سفارش امام رضا(ع) به شیعیان از زبان حضرت عبدالعظیم
تبلیغ نافرمانی مدنی توسط رئیس جبهه اصلاحات
رهبر انقلاب: حال کارگر خوب شود حال کشور خوب می‌شود
استقلال چهارمین تیم پُرافتخار فوتبال آسیا
چند فرمانده ارشد ارتش اسراییل طی روزهای آتی استعفا می‌دهند
برنامه دولت برای ارتقای هوش مصنوعی
گل محمدی به زودی سرمربی تراکتور خواهد شد +جزئیات
حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد
تکلیف ماندن یا رفتن مدیرعامل پرسپولیس مشخص شد
توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد +عکس
ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب +فیلم
پخت نان کامل باید مجدداً در روستاهای کشور احیا شود/ اقدامات شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد
رهبرانقلاب: امنیت شغلی کارگر از وظایف مسئولین است +فیلم
استعفای بالاترین مقام نظامی صهیونیست‌ها +فیلم
آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
مثال جالب رهبرانقلاب درمورد پیشرفت +فیلم
دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top