تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/01/27 - 20:04
کد خبر: 352348

۵ توصیه برای وارد به حوزه پردرآمد امنیت IT

۵ توصیه برای وارد به حوزه پردرآمد امنیت IT

متخصص امنیت IT یکی از پردرآمدترین شغل‌ها در حوزه صنعت IT است. اما برای پیدا کردن شغل مناسب در این حوزه باید مطالعه کنید و تجربه خود را بالا ببرید. در زیر توصیه‌هایی برای شما ارائه شده که با عمل کردن به آنها می‌توانید امیدوار باشید تا با رزومه‌ای خوب وارد بخش امنیت IT شوید.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ یکی از امیدواری‌های کاربران آن است که بین شبکه آنها و متجاوزان سایبری، کرم‌های اینترنتی، حملات بات‌نت، و ویکیلیکس یک متخصص امنیت IT قرار گرفته باشد و با استفاده از سیاست‌های امنیتی، دیواره‌های آتش، سیستم‌های شناسایی نفوذ، کلیدهای رمزگذاری و فیلترهای مربوط به محتوا از آنها محافظت کند. این نگهبانان از شبکه شما مانند فرزند خودشان مراقبت می‌کنند.

تقاضا برای حرفه‌ای‌ها و متخصصان امنیت اطلاعات بسیار بالا است. معمولا حقوق متخصصان امنیت شبکه بیشتر از افرادی است که در سایر بخش‌های صنعت IT مشغول به کار هستند. اما چطور می‌توانید در این راه پردرآمد قدم بگذارید؟

در این مطلب 5 راه تبدیل شدن به یک متخصص در حوزه امنیت IT را به شما معرفی می‌کنیم.

1- تا جایی که می‌توانید در خصوص امنیت IT مطالعه کنید

درباره محافظت از اطلاعات، تضمین اطلاعات، محرمانه بودن، یکپارچگی داده‌ها، تست نفوذ، رمزگذاری، دفاع عمیق و سایر موضوعات مرتبط با آن مطلب بخوانید. اگر خواندن اینگونه مطالب برای شما جذابیتی ندارد، پس احتمالا تمایلی به ادامه حرفه کاری خود در حوزه امنیت IT ندارید.

2- به‌دنبال تحقیق و مطالعه و کسب یک مدرک پایه در حوزه امنیت باشید

کسب مدارک شخصی در حوزه امنیت IT بیشتر از هر حوزه دیگری در فناوری در داشتن آینده کاری موفق تأثیر دارد. کار خود را با یک مدرک پایه مانند +CompTIA's Security شروع کنید. این مدرک در صنعت IT کاملا شناخته شده است و تبدیل به یکی از نیازهای ضروری و اصلی برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی که به دنبال استخدام متخصصان امنیت IT هستند شده است.

این مدرک ارزش رزومه شما را بالا می‌برد و گامی مؤثر در رسیدن به مدرک‌های پیشرفته‌تر و تخصصی‌تر است. گرفتن اینگونه مدرک‌های پایه چیزی در حدود 200 تا 500 هزینه برمی‌دارد.

3- یک آزمایشگاه امنیتی برپا کنید

با خواندن کتاب چیزهای زیادی یاد می‌گیرید. اما برای کسب تجربه عملی باید محیطی داشته باشید که بتوانید با خیال آسوده آزمایش کنید. پس سعی کنید برای خودتان یک آزمایشگاه با کامپیوترهای قدیمی، یک روتر یا سوییچ ارزان، و برخی از ابزار رایگان و منبع باز امنیتی بسازید. حتی می‌توانید از ابزار مجازی‌سازی رایگان مانند VirtualBox شرکت اوراکل برای تست کامپیوترهای مجازی استفاده کنید. منطقی نیست که بخواهید ابزار هک را روی شبکه کارفرمای خودتان تست کنید.

روتر معمولا یک سوییچ شبکه، فایروال، سرور DHCP و سایر ویژگی‌های تعبیه شده در خود را دارد که به شما کمک می‌کند تا امنیت را یاد بگیرید و تست کنید.

4- برای اخذ مدرک پیشرفته مانند CISSP اقدام کنید

برای اینکه در بازار کار قدرت رقابت داشته باشید باید روزمه‌ شما یک سر و گردن بالاتر از بقیه باشد. خیلی از کارجویان مدارک ابتدایی را در اختیار دارند، اما گروه کوچک‌تری هستند که مدارک پیشرفته‌تر مانند CISSP، CISM و GSLC را کسب کرده‌اند. بیشتر اوقات شرکت‌ها در رزومه کارجویان دنبال این مدارک می‌گردند.

کتاب‌های عالی و منابع رایگان زیادی در وب هست که برای کسب دانش به‌صورت خودآموز در دسترس است. همچنین کلاس‌های زیادی در سراسر دنیا در سایت‌ها معرفی می‌شود که به آنها "بوت کمپ" گفته می‌شود.

5- با انجام کارهای داوطلبانه و کارآموزی در زمینه امنیت IT تجربه کسب کنید

هیچ جایگزینی برای تجربه نیست، حتی اگر تحصیلات و مدارک سطح بالا داشته باشید.

در دانشگاه خود دنبال یک متخصص حرفه‌ای در زمینه امنیت IT باشید و از او بخواهید شما را به‌عنوان دستیار خود انتخاب کند. اگر بتوانید خودتان را نشان دهید ممکن است به شما پیشنهاد استخدام تمام وقت داده شود. حتی اگر این اتفاق هم نیافتد، توانسته‌اید تا فاکتور تجربه را به رزومه خود در حوزه امنیت IT اضافه کنید.

منبع: لایف‌وایر

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۸ فرد و ۱۵ نهاد تحریم شدند
تصاویر ورود سیلاب شدید به گلزار شهدای کرمان
صورت‌ حساب سنگین غزه برای تل آویو
حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها
بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان
تصمیم فرهاد مجیدی برای پایان دادن به همه شایعات
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top