تاریخ انتشار: شنبه 1399/01/30 - 19:22
کد خبر: 352665

قرار گرفتن ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» در مدار زمین

رئیس سازمان فضایی ایران با اشار به پروژه‌های اولویت‌دار بخش فضایی کشور در سال ۹۹ گفت: امسال ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر، در مدار زمین قرار می‌گیرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، مرتضی براری در جلسه بررسی گزارش عملکرد پژوهشگاه فضایی ایران گفت: امید داریم امسال، مدل پروازی ۳ پروژه بزرگ حوزه فضایی کشور شامل «سامانه انتقال مداری»، ماهواره سنجشی «پارس ۱» و ماهواره مخابراتی «ناهید ۲»، بنا بر برنامه پیش‌بینی شده تکمیل شود؛ همچنین پروژه مهم دیگر، یعنی ماهواره مخابراتی «ناهید ۱» نیز با انجام هماهنگی‌های لازم با مجری پرتابگر و تدارک امورات مربوط، در مدار قرار گیرد.

وی با اشاره به پروژه بین‌المللی ماهواره کوچک دانشجویی که از سوی سازمان اپسکو در پژوهشگاه فضایی ایران و با همکاری سه دانشگاه کشور صورت می‌گیرد، گفت: باید تلاش شود که این پروژه بین‌المللی مشترک در حوزه فضایی کشور است که به‌خوبی پیش رود و باید بتوانیم از ظرفیت‌های خوب این ارگان بین‌المللی استفاده مؤثر ببریم.

رئیس سازمان فضایی ایران افزود: در مجامع بین‌المللی، بحث‌های چالشی بسیاری وجود دارد، از جمله در حوزه منظومه‌های ماهواره‌ای، تعیین مرز هوا و فضا، ترافیک و زباله‌های فضایی، ماهواره‌های سوخت‌رسان به مدار ژئو و موضوعات چالشی دیگر که برای مشارکت و پاسخ‌گویی به این مباحث، نیاز به تعامل و هماهنگی بیشتری میان مراکز فضایی کشور است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به لزوم توسعه زیرساخت‌ها در حوزه فضایی اشاره کرد و با بیان اینکه پژوهشگاه فضایی ایران، اتاق فکر حوزه فضایی است، گفت: باید از ظرفیت موجود در این پژوهشگاه به خوبی بهره برد و در این جهت، یکی از کارهای ما، به‌روزرسانی برنامه‌های فضایی کشور در حوزه‌هایی چون توسعه سامانه‌های فضایی و محموله‌های مخابراتی و فناوری‌های ناوبری فضاپایه است که پژوهشگاه در این زمینه می‌تواند نقش مهم و سازنده‌ای داشته باشد.

وی خواستار گسترش همکاری‌های دو مجموعه سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی برای توسعه ارتباطات بین‌الملل شد و با اشاره به نامگذاری سال ۹۹ به جهش تولید، گفت: مجموعه‌های فضایی کشور نیز باید بررسی کنند که چگونه می‌توان در این موضوع و نیز حوزه فضای مجازی مشارکت فعال داشته باشند.

معاون وزیر ارتباطات خواستار تدوین برنامه جامع ترویج فناوری فضایی با همکاری واحدهای ذی‌ربط در سازمان فضایی و پژوهشگاه فضایی ایران شد و با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در زمینه توسعه کسب‌وکارهای فضاپایه، گفت: پژوهشگاه فضایی ایران نیز با عنایت به ظرفیت‌های موجود خود، می‌تواند با ایجاد مراکز نوآوری در پژوهشکده‌های استانی، موتور محرک این کسب و کارها باشد.

در این جلسه حسین صمیمی رئیس پژوهشگاه فضایی ایران نیز اعلام آمادگی کرد که این پژوهشگاه با برخورداری از نیروهای توانمند و مجرب خود و نیز زیرساخت‌های موجود، آماده هر نوع همکاری لازم با سازمان فضایی ایران در جهت توسعه عرصه فضایی کشور است.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top