تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/03 - 23:30
کد خبر: 353276

اظهارات ضد و نقیض مقامات نظامی آمریکا درباره دستور جدید ترامپ

پس از آن‌که ترامپ مدعی شد که به نیروهای دریایی این کشور دستور داده است تا به قایق‌های ایرانی شلیک کنند، یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که چنین دستوری به پنتاگون ابلاغ نشده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گزارش داد که تاکنون هیچ دستوری درباره حمله به قایق‌های توپ‌دار ایرانی در صورت ایجاد مزاحمت از سوی آنها برای ناوهای آمریکایی مستقر در خلیج فارس، به پنتاگون ابلاغ نشده است.

این مقام وزارت دفاع آمریکا که نیویورک تایمز به دلایل امنیتی از افشای نامش خودداری کرده است،‌ ساعاتی پس از آن‌که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر مدعی شد که به نیروی دریایی آمریکا دستور داده است که در صورت ایجاد هرگونه مزاحمت از سوی قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای ناوهای آمریکایی، به سمتشان شلیک و آنها را منهدم کنند، در این خصوص به نیویورک تایمز گفت: «وزارت دفاع تا این لحظه هیچ دستوری برای هدف قرار دادن قایق‌های توپ‌دار ایرانی دریافت نکرده است.»

وی افزود: «بعد از رویارویی هفته گذشته شناورهای نظامی ایرانی و کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج [فارس] هیچ اتفاق تازه‌ای بین نیروهای دو طرف رخ نداده است.»

اما با وجود اظهارات این مقام پنتاگون، یک ژنرال بلندپایه آمریکایی تهدید ترامپ علیه شناورهای نظامی ایران را تکرار کرد و حتی جزئیاتی را نیز به این تهدید جدید افزود!

ژنرال «جان هایتن» معاون ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا امروز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره تهدیدی که ترامپ علیه شناورهای نظامی ایران مطرح کرده است، مدعی شد: «پیام من به قایق‌های توپ‌دار ایرانی این است که اگر فقط موج ایجاد کنید، این یک بحث است. اما اگر مسلح باشید و سلاحتان را به سمت ما نشانه بروید، این مسئله دیگری است و ما دقیقاً می‌دانیم که معنایش چیست.»

وی در ادامه صحبت‌هایش ادعا کرد: «اگر از آن خط قرمز که ما می‌دانیم چیست عبور کنید، ما پاسخ خواهیم داد.»

هفته گذشته ناوگان پنجم نیروی دریایی تروریست آمریکا در منطقه و متعاقباً مقامات سیاسی و نظامی این کشور و مدعی شدند که ۱۱ قایق سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ۲۷ فروردین ۹۹ (۱۵ آوریل ۲۰۲۰) برای ناوهای آمریکایی در شمال خلیج فارس ایجاد مزاحمت کرده‌اند.

متعاقباً روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه‌ای با هالیوودی خواندن روایت تروریست‌های آمریکایی از این ماجرا، تأکید کرد: به آمریکایی‌ها توصیه می‌کنیم مقررات بین‌المللی و پروتکل‌های دریانوردی را در خلیج فارس و دریای عمان تمکین و از هرگونه ماجراجویی و روایت‌های جعلی و دروغ پرهیز کنند.

با این حال دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «من به نیروی دریایی ایالت متحده دستور داده‌ام که در صورت ایجاد مزاحمت قایق‌های توپ‌دار ایرانی برای کشتی‌های ما در دریا [خلیج فارس] به سوی آنها شلیک و آنها را منهدم کنند.»

دونالد ترامپ که اکنون در واکنش به اقدام قانونی شناورهای نظامی ایران و تحقیر مجدد ناوهای آمریکایی در خلیج فارس مدعی صدور دستور حمله به قایق‌های توپ‌دار ایرانی شده است، پیش از این نیز در اوایل ژانویه (اواسط دی‌ماه ۹۸) تهدید کرده بود که اگر ایران اقدامی علیه نیروها و منافع آمریکا در منطقه انجام دهد، با پاسخ سنگینی مواجه خواهد شد. وی حتی مدعی شده بود که ۵۲ نقطه از جمله اماکن فرهنگی در ایران به‌عنوان هدف نظامی تعیین شده و در صورت اقدام ایران علیه آمریکا، هدف حمله قرار خواهند گرفت.

این تهدید ترامپ پس از آن مطرح شد که در نخستین ساعات بامداد جمعه سیزدهم دی‌ماه سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده نیروهای حشد شعبی و تنی چند از دیگر اعضای این سازمان در حمله پهپادی ارتش آمریکا که به دستور شخص ترامپ انجام شد، در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد به شهادت رسیدند.

با وجود این تهدید به‌ظاهر جدی ترامپ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه هجدهم دی در واکنش به ترور ناجوانمردانه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد، این پایگاه را که بزرگترین پایگاه نیروهای آمریکایی در عراق و یکی از بزرگترین پایگاه‌های آنها در منطقه به‌شمار می‌رود موشک‌باران کرد. این حمله درست در ساعت ۱:۲۰ بامداد یعنی لحظه به شهادت رسیدن سردار سلیمانی و همراهانش به دست تروریست‌های آمریکایی در فرودگاه بغداد، انجام شد.

در پی این حمله موشکی، رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که هیچ‌یک از نظامیان این کشور در پایگاه عین‌الاسد آسیب ندیده‌اند و صرفاً خسارات جزئی به تجهیزات وارد شده است؛ ادعایی که در روزهای بعد پوچ بودن آن با افشاگری‌ رسانه‌ها مشخص شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top