تاریخ انتشار: شنبه 1399/02/06 - 19:41
کد خبر: 353512

برگزاری ۳ هزار کلاس مجازی علمی کاربردی در یک روز

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی از برگزاری ۳ هزار و ۴۰۱ کلاس مجازی در یک روز خبر داد و گفت: ۲۵ هزار و ۵۳۱ نفر وارد این کلاس ها شده اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، مختار جلالی جواران با اشاره به آخرین وضعیت آموزش مجازی در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در دهه ۷۰ با هدف ارائه آموزش مهارتی تشکیل شد و در حال حاضر حدود ۶۳۰ مرکز علمی کاربردی در سراسر ایران با حدود ۲۰۹ هزار دانشجو و نزدیک به ۱۹ هزار و ۶۰۰ مدرس در سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل مأموریت مهارتی که داشت و ۶۰ درصد دروس خود را عملی و ۴۰ درصد آن را نظری ارائه می‌داد، زیاد خود را ملزم نمی‌دید که در راستای تأمین زیر ساخت‌های آموزش مجازی سرمایه گذاری کند چرا که به نظر نمی‌رسد بتوان کار عملی را به صورت مجازی ارائه داد.

معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و الزام دانشگاه‌ها به آموزش‌های مجازی گفت: باتوجه به شرایط بحرانی موجود در ۵ و ۱۱ اسفند ۹۸ در شورای مدیران و هیأت رئیسه دانشگاه بحث آموزش مجازی مطرح شد و با توجه به شرایط موجود، برای آموزش مجازی برنامه ریزی شد.

وی افزود: با بسیاری از شرکت‌های خصوصی و دولتی رایزنی و پروپوزال این شرکت‌ها اخذ و بررسی شد، چهار شرکت از میان بهترین شرکت‌ها معرفی و به یکی از آنها با ۳ شرط، کیفیت، سرعت و ضمانت مأموریت داده شد و این شرکت پای کار آمد و توانستیم در ۱۱ فروردین ۹۹ در استان‌های البرز، گلستان، آذربایجان شرقی و اصفهان به صورت پایلوت آموزش مجازی راه اندازی کنیم برخی مراکز نیز از قبل زیرساخت لازم را داشتند که از قبل از عید کار خود را شروع کرده بودند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: ۱۷ فروردین ۹۹ زیرساخت‌های لازم فراهم شد و تمام مراکز علمی کاربردی در سراسر کشور از این زیرساخت‌ها استفاده کردند و تا حال توانسته ایم در یک روز ۳ هزار و ۴۰۱ کلاس برگزار کنیم که تعداد دانشجویانی که وارد کلاس‌ها شده اند، ۲۵ هزار ۵۳۱ نفر بوده است.

وی افزود: در مجموع به دلیل پراکندگی مراکز، عمده کلاس‌ها به صورت آفلاین برگزار شده و تنها ۳۳ درصد به صورت آنلاین برگزار شده است.

جلالی تاکید کرد: درست است که به دلیل شیوع این ویروس برای کشور مشکل ایجاد شده اما این موضوع نباید به هیچ وجه روی کیفیت آموزش ما تأثیر بگذارد. باید تلاش کنیم از تمام امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استفاده کنیم آموزش‌های خوبی ارائه کنیم به ویژه در بخش عملی که ۶۰ درصد دروس دانشگاه جامع علمی کاربردی عملی است.

جلالی افزود: از وزارت علوم انتظار داریم اختیارات بیشتری به دانشگاه‌ها ارائه دهد تا بخش عملی کیفی‌تر برگزار شود و ما بتوانیم دانش آموختگان آچار بدست به جامعه ارائه دهیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top