تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/02/07 - 09:08
کد خبر: 353563

۴ شرط دانشگاه علامه برای حذف ترم

احمدوند افزود: آموزش عالی از شیوه سنتی بعد از گذر چند سال و در عرض کمتر از یک هفته به شیوه مجازی سوق داده شد و در حال حاضر ۹۳ الی ۹۴ درصد اساتید با افتخار این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند و همین نکته نشان می‌دهد که آموزش ما در مسیر درستی قرار گرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: طبق قوانین درصورت بیماری یا وجود مشکل دانشجو می‌تواند تقاضای حذف دروس یا ترم از اداره آموزش دانشگاه داشته باشد که  پس از بررسی این تقاضا در کمیسیون موارد خاص تکلیف دانشجو مشخص خواهد شد.

او افزود: حذف اضطراری با تایید استاد مربوطه امکان پذیر است، به این صورت که استاد باید تایید کند دانشجو ۳ جلسه از ۱۶ جلسه را غیبت نکرده است، در غیر این صورت درس دانشجو حذف خواهد شد.

احمدوند تصریح کرد: حذف اضطراری دانشجویان بعد از تایید اساتید و مدیر گروه و مطرح کردن آن در اداره آموزش دانشگاه انجام می‌شود. در حال حاضر دو شرط تایید استاد و تایید مدیر گروه را برای حذف اضطراری دانشجویان کنار گذاشته ایم و با درخواست حذف تک درس دانشجو تا تاریخ ۱۴ خرداد ماه موافقت می‌کنیم.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: ۴ شرط را برای حذف ترم دانشجویان در این روز‌های کرونایی در نظر گرفته ایم. اگر دانشجو در منطقه‌ای زندگی می‌کرد که زیر ساخت‌های اینترنتی برای استفاده از کلاس‌های مجازی امکان پذیر نبود، می‌تواند ترم خود را حذف کند. همچنین در صورتی که دانشجو یا یکی از اعضای خانواده او درگیر کرونا یا بیماری‌های صعب العلاج دیگر بود با تقاضایی که می‌دهد، دانشگاه همکاری‌های لازم را برای حذف ترم این دانشجو انجام خواهد داد.

او گفت: از طریق سامانه مجازی امکان برگزاری کلاس‌ها و ارائه برخی دروس عملی مانند آئین نگارش و ویراستاری امکان پذیر است. استاد می‌تواند به راحتی با دانشجو ارتباط برقرار کند و دانشجو هم تکلیف خود را انجام دهد. اما دانشجویان می‌توانند دروسی مانند تربیت بدنی که نیاز به حضور در آزمایشگاه دارند را حذف کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی اظهار کرد: شرط چهارم حذف ترم برای دانشجویانی است که در توزیع و تولید اقلام مورد نیاز این دوران مانند دستکش، ماسک و... فعالیت داشته اند که در این صورت با آوردن گواهی از مراکز مربوطه می‌توانند ترم خود را حذف کنند. البته دانشجویان دیگر هم اگر استدلال قوی در این مورد داشتند با نظر و موافقت کمیسیون موارد خاص اجازه حذف ترم به آن‌ها داده خواهد شد.

احمدوند گفت: درصد بالایی از کلاس‌های ما در وضعیت و فرصت مناسب کلاس‌های مجازی برگزار می‌شوند و دلیلی ندارد دانشجویان ترم خود را حذف کنند.

او افزود: شهریه دانشجویان نوبت دوم در اعتبارات آن‌ها ذخیره می‌شود و برای ترم‌های بعدی حساب خواهد شد. البته در صورتی که دانشجو در ترم آخر فارغ التحصیلی باشد شهریه او برگردانده می‌شود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله دانشجویان نباید حذف ترم باشد؛ چرا که تنها ۲۵۰ دانشجوی این دانشگاه هستند که نتوانسته اند وارد سیستم شوند تا از کلاس‌های مجازی بهره ببرند. ۱۰ هزار نفر تاکنون توانسته اند از این کلاس‌ها استفاده کنند.

احمدوند افزود: آموزش عالی از شیوه سنتی بعد از گذر چند سال و در عرض کمتر از یک هفته به شیوه مجازی سوق داده شد و در حال حاضر ۹۳ الی ۹۴ درصد اساتید با افتخار این کلاس‌ها را برگزار می‌کنند و همین نکته نشان می‌دهد که آموزش ما در مسیر درستی قرار گرفته است.

معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی افزود: دانشگاه موظف است تا نقاط ضعف سیستم آموزش مجازی را برطرف کند و بتوانیم آرام آرام به سمت مسیری حرکت کنیم تا کلاس‌های ما در شرایط خاص تعطیل نشوند.

احمدوند در پایان گفت: کلاس‌های آنلاین برای روز‌های آینده که دانشگاه‌ها به علت آلودگی هوا و ... تعطیل می‌شوند هم فرصت مناسبی را ایجاد کرده‌اند تا اساتید و دانشجویان حتی یک ساعت از کلاس درس را از دست ندهند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top