تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 12:44
کد خبر: 353890

دردسر بزرگ برای رئیس جمهور سهل‌انگار برزیل

رئیس‌جمهوری برزیل که اخیرا به دلیل رویکردش در قبال شیوع کرونا با انتقادهایی روبرو شده بود، با دردسر تازه‌ای مواجه شده و احتمال تحقیقات قضایی از وی به اتهام مداخله در امور پلیس وجود دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛رسانه‌های غربی از برازیلیا گزارش دادند، دادگاه عالی برزیل روز گذشته (دوشنبه) مجور تحقیقات درباره اتهام مداخله ژائیر بولسونارو رئیس‌جمهوری این کشور در فعالیت‌های پلیس فدرال را با انگیزه‌های سیاسی صادر کرد.

سلسو دملو قاضی این دادگاه به پلیس فدرال ۶۰ روز زمان داد تا به این اتهام علیه بولسونارو رسیدگی کند.پیش از این سرجیو مورو وزیر دادگستری سابق برزیل که جمعه از سمت خود استعفا کرده بود، این اتهام را مطرح کرد.مورو عنوان کرد که بولسونارو به او فشار آورده بود تا رئیس پلیس فدرال برزیل را تغییر دهد. وی همچنین رئیس‌جمهوری برزیل را به تلاش برای مداخله در تحقیقات درباره اعضای خانواده‌اش متهم کرد.

این در حالی است که بولسونارو این اتهامات را بی‌پایه و اساس خوانده اما این اتهام ممکن است بحران سیاسی جدیدی را برای رئیس‌جمهوری برزیل ایجاد کند.انجام این تحقیقات در زمان نامناسبی برای بولسونارو انجام خواهد شد چون وی اخیرا به دلیل کم اهمیت جلوه دادن تهدید شیوع کرونا در برزیل  با انتقادهای زیادی مواجه شده بود. برزیل بالاترین آمار مبتلایان به کرونا را در آمریکای لاتین دارد.

روند اعلام جرم علیه بولسونارو باید پیش از پیشروی احتمالی روند محاکمه در دادگاه عالی برزیل، توسط مجلس سفلی کنگره این کشور تایید شود که با توجه به حضور اکثریت حامیان وی در این مجلس، بعید است تایید شود.در یک نظرسنجی جدید انجام شده در برزیل نیز مشخص شد که اکثر برزیلی ها معتقدند اتهامات وزیر دادگستری سابق برزیل علیه بولسونارو درست است و ۴۶ درصد از مردم اعلام کردن بولسونارو باید استعفا کند. ۵۰ درصد نیز معتقدند وی نباید از سمت خود کناره‌گیری کند.

دردسرهای رئیس‌جمهوری برزیل در حالی ادامه دارد که شماری از وزیران بهداشت سابق برزیل، اقدامات رئیس جمهوری این کشور را در بی‌اهمیت جلوه دادن بحران کرونا و عدم رعایت توصیه‌های بهداشتی که می‌تواند زندگی مردم به خطر بیاندازد، محکوم کرده و از وی نزد سازمان ملل متحد شکایت کردند.

تعدادی از وزرای سابق بهداشت برزیل اخیرا در اعتراض به سهل‌انگاری‌های «ژائیر بولسونارو» در ناچیز شمردن شیوع بیماری کووید-۱۹ و عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی وزارت بهداشت و سازمان جهانی بهداشت به «میشل باشله» کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد شکایت کردند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top