تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 17:13
کد خبر: 353926

شرایط حذف ترم دانشگاه علم‌وصنعت

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت درباره شرایط حذف ترم دانشجویان این دانشگاه توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابوالفضل واحدی، معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط حذف ترم جاری دانشجویان این دانشگاه، گفت: تعداد درس‌هایی که دانشجویان در دانشگاه علم و صنعت می‌توانند حذف کنند، مطابق مصوبه‌ای که شورای آموزشی دانشگاه در تاریخ ۱۹ فروردین در اختیار ما گذاشته، ۲ برابر شده است، یعنی دانشجویان ۲ درس را می‌توانند حذف کنند.

او افزود: افرادی که درگیر بیماری کرونا هستند یا به علت نداشتن امکانات و عدم دسترسی به اینترنت نمی‌توانستند دروس مجازی را دنبال کنند با ارائه مستندات به دانشکده و کمیته منتخب می‌توانند دروس خود را حذف کنند.نمرده مردودی دانشجویان در کارنامه ثبت نمی‌شود

واحدی تصریح کرد: باتوجه به شرایط موجود در کشور و مشکلاتی که برای دانشجویان پیش آمده با هماهنگی کمیسیون موارد خاص تصمیم گرفته‌ایم نمره کم یا مردودی دانشجویان در کارنامه ثبت نشود.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت با اشاره به روند برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: شورای آموزشی دانشگاه بر چند محور تاکید دارد که یکی از آن‌ها این است که به همه اساتید توصیه شده است ارزیابی‌های مستمر، تحویل پروژه و پرسش یا پاسخ‌ها در کلاس‌های مجازی و آزمون‌های مقطعی را انجام دهند تا اگر امتحانات به صورت حضوری برگزار نشد، ابزار‌هایی برای ارزیابی دانشجویان داشته باشیم.

واحدی ادامه داد: هدف دانشگاه علم و صنعت این است که در صورت تمدید شرایط آزمون‌های پایان ترم به صورت حضوری و مطابق تقویمی که داریم در اواخر خرداد یا اوایل تیر ماه برگزار شود، اما در غیر این صورت با تشکیل جلساتی بر همین مبنا با روش‌های جایگزینی امتحانات حضوری در هفته‌های بعد به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

معاون آموزشی دانشگاه علم و علم و صنعت درباره روند آموزش دروس عملی، گفت: دروس عملی به ۳ بخش تقسیم بندی می‌شوند که اولین بخش آن عملی، کارگاهی و آزمایشگاهی است و امکان دارد بستر‌های الکترونیکی استفاده شوند؛ برای مثال آموزش درسی عملی به نام «نرم افزار‌های مهندسی محاسباتی» در دانشکده ریاضی، مهندسی یا شیمی با برنامه ریزی‌های اساتید به صورت مجازی برای دانشجویان امکان پذیر است و به راحتی ارائه می‌شود.

واحدی افزود: برخی از قسمت‌های دروس عملی هم از طریق آموزش‌های مجازی امکان پذیر خواهند بود و در روز‌های آتی برای دانشجویان شروع می‌شوند، اما برای درس‌های عملی که به هیچ نحوی نمی‌توانند در سامانه مجازی ارائه شوند در آینده تصمیم گیری خواهیم کرد.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت اظهار کرد: شهریه دانشجویان نوبت دوم یا پردیس در صورتی که در امتحان حضور داشته باشند کاهش خواهد یافت. همچنین شهریه متغیر آن دسته از دانشجویانی که تمایل به حذف دروس دارند در اعتبارات آن‌ها ذخیره می‌شود و برای ترم‌های بعدی حساب خواهند شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top