تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/02/09 - 19:22
کد خبر: 353946

احتمال افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: به زودی پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی برای اعمال افزایش سنواتی حقوق بازنشستگان مستمری بگیر به هیأت دولت ارسال می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایسنا، مصطفی سالاری در نشست همفکری و اخذ نظرات نمایندگان تشکل‌های بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان برای ارائه پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری که با حضور اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد اظهار کرد: تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق امسال را طی ماه آینده اجرایی کنیم.

سالاری با بیان اینکه متناسب سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات اصلی این عزیزان است، گفت: قطعا همه ما اتفاق نظر داریم که با استفاده از همه امکانات و ظرفیت‌ها این موضوع اجرایی شود و در این راستا مذاکرات متعددی با رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای اقتصاد و صنعت معدن و تجارت، رئیس سازمان خصوصی سازی، رئیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع معدنی، معاونین سازمان برنامه و بودجه به عمل آمده که از حسن نظر و اعلام موافقت اولیه ایشان در واگذاری اوراق بهادار، سهام و دارایی شرکتهای دولتی جهت اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تقدیر و تشکر می‌کنم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با تاکید بر ضرورت مدیریت صحیح منابع سازمان تصریح کرد: با هزینه شدن منابع سرمایه‌ای برای امور جاری و تعهدات سنواتی مخالفیم.

سالاری در بخش دیگری از سخنان خود از اقدامات فداکارانه مجموعه کارکنان سازمان تأمین اجتماعی بویژه در بخش درمان برای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کرونا تقدیر نمود و گفت: شیوع ویروس کرونا در سه حوزه شامل افزایش هزینه‌های درمان، افزایش هزینه بیمه بیکاری و کاهش وصول حق بیمه بر منابع و مصارف سازمان تأمین اجتماعی تأثیرگذار بوده است‌.

سالاری افزود: با تمهیدات انجام شده و مساعدت‌هایی که از سوی دولت صورت می‌گیرد خدمت رسانی این سازمان به جامعه تحت پوشش بدون محدودیت و کاستی تداوم خواهد داشت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، وی ادامه داد: در حالی که به طور معمول حدود ۲۴۰ هزار نفر از سازمان تأمین اجتماعی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، علاوه بر آن تعداد، حدود  ۶۷۰ هزار نفر از افراد مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی به تبع شیوع بیماری کرونا درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری کرده اند و برای تجهیز منابع لازم به منظور پرداخت به متقاضیان واجد شرایط جدید در حال پیگیری و تعامل با سایر نهادها هستیم.

علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: از مدیریت و کارکنان سازمان تامین اجتماعی بویژه تیم درمان این سازمان بابت خدمت رسانی مطلوب به بیماران مبتلا به کرونا تشکر می‌کنیم و این عزیزان باعث افتخار و سرمایه و پشتیبان بازنشستگان هستند.

وی با اشاره به ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی گفت: این سازمان موظف است پیشنهاد افزایش حقوق بازنشستگان را متناسب با هزینه زندگی آنان به هیات دولت ارائه دهد.

در این جلسه سایر اعضای کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top