تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/10 - 08:15
کد خبر: 353994

۳ مورد از بهترین سیستم‌ها برای بازی که در سال ۲۰۲۰ باید با آنها آشنا شوید

از معروفترین بازی‌های پی اس فور می‌توان به Death Stranding که جوایز زیادی برده است می‌توان اشاره کرد. این بازی جایزه تکنیکال بفتا، جایزه بهترین ساند ترک، بهترین کارگردانی و استودیوی بازی و جایزه بهترین اجرا یا پرفورمنس را به خودش اختصاص داده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» هر سال که می‌گذرد به امکانات بازی‌های ویدئویی اضافه می‌شود و گرافیک آن‌ها هم بالاتر می‌رود؛ به همین دلیل است که کنسول‌های بازی قدیمی نمی‌توانند از پس این بازی‌ها برآیند و لازم است بعد از مدتی برای لذت بردن از دنیای بازی‌ها سراغ سیستم‌های جدید رفت. در این مقاله شما را به سه نمونه کنسول بازی که برای بازی‌های سال 2020 ایده‌آل هستند و بخشی از گذشته آن‌ها آشنا خواهید شد.

۳ مورد از بهترین سیستم‌ها برای بازی که در سال ۲۰۲۰ باید با آنها آشنا شوید

  1. نینتندو

یکی از بهترین برندهای سازنده کنسول‌های بازی نینتندو Nintendo است. این شرکت چند ملیتی ژاپنی مدت‌هاست که به تولید کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدئویی می‌پردازد. شعبه مرکزی آن در کیوتوی ژاپن واقع شده؛ اما در آمریکا و اروپا هم شعبه دارد. مراکز آمریکا و اروپای نینتندو در ردموند، واشنگتن و فرانکفورت واقع شده‌اند.

  • جالب است بدانید نینتندو را فردی به نام فوساجیرو یامائوچی Fusajiro Yamauchi بنیانگزاری کرد؛ آن هم در سال 1889، یعنی چیزی حدود 131 سال پیش! در سال 1963 کمپانی نینتندو سعی کرد سرکی هم به بقیه بازارها مثل بازار تاکسی رانی و هتلداری بکشد؛ اما موفقیت چندانی به دست نیاورد. سپس در سال 1970 تصمیم گرفت بازی‌های ویدئویی‌اش را گسترش دهد.
  • یک دهه بعد شعب آمریکا و اروپا را راه اندازی کرد و در نهایت به یکی از معتبرترین شرکت‌های تولید کننده بازی‌های ویدئویی تبدیل شد با درآمدی که در سال 2018 به 37 بیلیون دلار رسید.
  • در حال حاضر نینتندو دو کنسول بازی ارائه کرده است که به عنوان جدیدترین مدل‌هایش در بازار هستند و گیمرهای زیادی را هم به خودشان جلب کرده‌اند. مدل نینتندو سوئیچ بزرگ است و مثل سایر کنسول‌های بازی است؛ اما مدل لایت یک مدل کوچک و پرتابل است با هزینه کمتر و  وزنی که حدود 300 گرم است.
  • از ویژگی‌های خوب نینتندو سوئیچ طراحی ویژه و زیبای ظاهری آن و داشتن بازی‌های فوق العاده‌ای مثل ماریو Mario و زلدا Zelda است که در سایر کنسول‌های بازی قابل اجرا نیستند. بنابراین اگر یکی از طرفداران این بازی هستید و دوست دارید ورژن‌های جدید بازی‌هایی مثل پوکمون Pokemon را در سال 2020 بازی کنید، نینتندو را به عنوان یکی از بهترین‌ها مد نظر داشته باشید. برای مشاهده و خرید اینترنتی انواع بازی برای نینتندو، پلی استیشن و... اینجا کلیک کنید.
  1. پلی استیشن

۳ مورد از بهترین سیستم‌ها برای بازی که در سال ۲۰۲۰ باید با آنها آشنا شوید

کنسول بازی دیگری که خوب است آن را در فهرست بررسی‌های قبل از خریدتان قرار دهید، پلی استیشن 4 یا پی اس فور است. این کنسول بازی مثل سایر مدل‌های پلی استیشن، از ساخته‌های سونی اینترتینمنت است. پلی استیشن شامل چهار کنسول بازی ویدئویی می‌شود، مدیا سنتر دارد، سرویس آنلاین ارائه می‌دهد و چندین مجله را هم تحت پوشش دارد.

  •  این برند که توسط Sony Interactive Entertainment تولید می‌شود و یکی از شاخه‌های سونی است، در سال 1994 اولین کنسول بازی‌اش را ارائه داد. سال 2000 پلی استیشن 2 ارائه و به عنوان پر فروش‌ترین کنسول زمانش شناخته شد و تا پایان سال 2012، 155 میلیون دستگاه از آن به فروش رفت.
  •  سپس در سال 2006 سونی پلی استیشن 3 را وارد بازار کرد، و تا پایان مارس 2017 87.4 میلیون دستگاه فروخت. سال 2013 هم سال تولد پلی استیشن 4 بود که یک میلیون نسخه از آن در کمتر از یک روز به فروش رفت و جایگاه بالاترین سرعت فروش را در تاریخ کنسول‌های بازی کسب کرد. سری بعدی کنسول پلی استیشن 5 خواهد بود و انتظار می‌رود 2020 وارد بازار شود.
  • در حال حاضر دو مدل پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو در بازار موجود هستند و بسیار هم پرطرفدارند. مدل اسلیم (پلی استیشن 4) در سپتامبر 2016 وارد بازار شد. طراحی این مدل 40 درصد کوچکتر از مدل‌های قبلی است و رنگ مات دارد. این دستگاه دو پورت USB در قسمت جلو دارد. دسته این دستگاه که دوال شاک Dual Shock به صورت خیلی جزئی آپدیت شده است.
  • مدل دیگر پی اس فور، مدل پرو است که سخت افزار آن به روز رسانی شده است، GPU ارتقا یافته‌ای دارد و قدرت گرافیکی 4.2 ترافلاپی دارد.
  • از معروفترین بازی‌های پی اس فور می‌توان به Death Stranding که جوایز زیادی برده است می‌توان اشاره کرد. این بازی جایزه تکنیکال بفتا، جایزه بهترین ساند ترک، بهترین کارگردانی و استودیوی بازی  و جایزه بهترین اجرا یا پرفورمنس را به خودش اختصاص داده است.
  •  همچنین پی اس فور در رده امتیاز 70 متاکریتیک، حدود 800 بازی را به خودش اختصاص داده است. بسیاری از این بازی‌ها صرفا برای پی اس فور طراحی شده‌اند؛ اما تعداد بیشتری قابلیت اجرایی شدن در مایکروسافت ویندوز و ایکس باکس وان را هم دارند. چند مورد از بازی ها که در سال 2020 محبوب تر هستند هم در راه هستند که نه تنها در پلتفرم پی اس فور بلکه در سایر پلتفرم‌ها هم قابلیت بازی کردن دارند و می‌توانید در سال 2020 آن‌ها را با کیفیت بسیار بالاتری بازی کنید.
  1. ایکس باکس

۳ مورد از بهترین سیستم‌ها برای بازی که در سال ۲۰۲۰ باید با آنها آشنا شوید

ایکس باکس از دیگر برندهای ارائه دهنده بازی‌های ویدئویی و کنسول‌های بازی است. کمپانی ارائه دهنده این کنسول، مایکروسافت است که سه کنسول از نسل شش، هفت و هشتم را تا به حال ارائه کرده است. این برند همچنین ارائه دهنده سرویس‌های استریمینگ، سرویس آنلاینی به نام ایکس باکس لایو و امکانات زیاد دیگری است. ایکس باکس اولین بار در آمریکا و در نوامبر 2001 راه اندازی شد.

  • اولین کنسول بازی این برند تا ماه می 2006 بیش از 24 میلیون نسخه فروخت. دومین کنسول مایکروسافت ایکس باکس 360 بود که سال 2005 وارد بازار شد و تا ژوئن 2014 بیش از 84 میلیون عدد فروش رفت.
  • ایکس باکس وان نوامبر 2013 در آمریکای شمالی وارد بازار شد و شروع به رقابت با پلی استیشن 4، «وی یو» از نینتندو و همچنین نینتندو سوئیچ پرداخت. ماه می همان سال، یعنی ،2013 ایکس باکس وان روی ویژگی‌های بر اساس اینترنت خود تاکید ویژه‌ای داشت که شامل ضبط و استریمینگ می‌شد.
  • در حال حاضر دو نمونه ایکس باکس وان ایکس و ایکس باکس وان اس به عنوان جدیدترین نمونه‌ کنسول‌های بازی مایکروسافت در بازار موجود هستند و امکانات بسیار خوبی را به ویژه از لحاظ سخت افزاری ارائه می‌دهد. امکانات سخت افزاری بیشتر ایکس باکس وان یکی از چند دلیل که انتخاب دستگاه ایکس باکس به جای پلی استیشن را منطقی نشان می دهد، به خود اختصاص می‌دهد.
  • طراحی مدل ایکس 40 درصد کاهش در اندازه را نشان داد. این دستگاه از پی اس فور کوچکتر اما کمی سنگین‌تر است. حافظه رم 12 گیگا بایتی و حافظه داخلی یک ترا بایتی دارد و از بازی‌های جدید با گرافیک بالا به خوبی پشتیبانی می‌کند. این برند در محدوده امتیاز 70 متاکریتیک حدود 600 بازی را تحت پوشش خودش قرار داده است.
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top