تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/02/10 - 14:43
کد خبر: 354077

شرط برگزاری المپیک از زبان شینزو آبه

نخست‌وزیر ژاپن امروز در اظهاراتی تصریح کرد در صورت عدم مهار ویروس کرونا، امکان برگزاری المپیک توکیو در سال آینده میلادی وجود ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، «شینزو آبه» نخست‌وزیر ژاپن امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که در صورت عدم مهار ویروس کرونا، امکان برگزاری المپیک توکیو در سال سال آینده میلادی وجود ندارد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، کمیته بین‌المللی المپیک و دولت ژاپن ماه گذشته میلادی، به دنبال بحران ویروس کرونا، بازی‌های المپیک توکیو را تا ژوئیه 2021 به تعویق انداختند.

با افزایش تعداد مبتلایان به کرونا در جهان و پیش بینی کارشناسان بهداشت و درمان در خصوص احتمال طولانی شدن ساخت واکسن کرونا، تردید‌هایی درباره شانس برگزاری المپیک توکیو در سال آینده میلادی، به وجود ‌آمده است.

آبه در واکنش به یکی از نمایندگان پارلمانی مخالف لغو بازی‌های المپیک گفت: «ما می‌گوییم که بازی‌های المپیک و پارالمپیک باید به شکل کامل برگزار شود و ورزشکاران و تماشاچی‌ها بتوانند در ایمنی در آن شرکت کنند. امکان برگزاری این بازی‌ها به شکل کامل وجود ند ارد مگر آنکه بیماری همه‌گیر کروناویروس مهار شود».

نخست‌وزیر ژاپن همچنین تصریح کرد که المپیک «باید به شیوه‌ای برگزا شود که نشان دهد جهان در مقابله با بیماری همه‌گیر کروناویروس پیروز شده است» و ادامه داد که ژاپن «باید برای یک نبرد طولانی آمادگی داشته باشد».

توکیو امروز (چهارشنبه)، ابتلای 47 مورد جدید به کرونا ویروس را تأیید کرد که در مجموع تعداد مبتلایان به این ویروس در ژاپن به 13 هزار و 895 نفر رسید که 413 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گزارش رویترز، علیرغم آنکه آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در ژاپن در مقایسه با کشورهای دیگر پایین‌تر است، اما منتقدان می‌گویند که توکیو تست‌های کافی برای مشخص شدن حجم مشکلی که ظرفیت برخی از بیمارستان‌ها را به اتمام رسانده، انجام نمی‌دهد.

شینزو آبه در شرایطی از عدم امکانپذیری برگزاری المپیک 2021 توکیو خبر داده است که «یوریکو کویکه» فرماندار توکیو به خبرنگاران گفت که وضعیت شیوع کرونا در پایتخت ژاپن همچنان «دشوار و بغرنج» است و از کابینه آبه درخواست کرد که وضعیت اضطراری ملی را که قرار است 6 ماه می (17 اردیبهشت ماه) منقضی شود، تمدید کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
دستور رئیس قوه قضاییه برای تحکیم آرامش
واکنش چین به عضویت فلسطین در سازمان ملل
دریافت ۱۰۰ هزار تتر برای فروش سوالات کنکور
هشدار به اسرائیل: خطا کردید و زلزله شد
هشدار نارنجی طغیان رودخانه‌ها در ۳ استان
طرح حمله اسرائیل علیه ایران اینگونه تصویب شد
معاون رئیس جمهور اسبق درگذشت +جزئیات
آقای بهجت می‌گفت این ذکر کیمیاست +فیلم
پژمان درستکار برترین مربی سال کشتی آسیا شد
حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان +فیلم
قطار ملی ساخت ایران به‌زودی وارد مترو خواهد شد
وضعیت آخرالزمانی خیابان‌های دبی بعد از سیل +فیلم
سفر رئیس جمهور به استان سمنان
بن گویر خواستار اعدام زندانیان فلسطینی شد
ماجرای بامزه رحیم پور از تحقیر آمریکا +فیلم
شلیک پرسپولیس به ۳‌هدف با یک تیر!
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top