تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/11 - 13:02
کد خبر: 354181

برای واجبات فعالیت‌های روزانه در قرنطینه؛

پر‌طرفدار‌ترین اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس کدام‌اند؟

پر‌طرفدار‌ترین اپلیکیشن‌های ویدیوکنفرانس کدام‌اند؟

در این روزهای کرونایی که ویدئو کنفرانس، به ابزار اصلی ارتباطی تبدیل شده‌ است،و در دوران قرنطینه استفاده از اپلیکیشن مناسب و کاربردی برای فراهم کردن یک کنفرانس بی‌نقص، بسیار مهم است. این اپلیکیشن‌ها باید دارای ویژگی‌هایی باشند که اختلاف چندانی با کنفرانس حضوری نداشته باشند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در شرایط کنونی که دورکاری و جلسه‌های آنلاین و ویدئو کنفرانس، به جنبه‌های اصلی و حیاتی اشتغال تبدیل شده‌اند، استفاده از اپلیکیشن مناسب برای ارتباط ویدئویی هم روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. آمارها نشان می‌دهد استفاده از این اپلیکیشن‌ها در ماه‌های گذشته و افزایش شیوع ویروس کرونا و خانه‌نشینی کارمندان، افزایش شدیدی داشته است. درواقع این اپلیکیشن‌ها به بیشترین آمار نصب خود رسیده و ممکن است باز هم افزایش یابد.

1. Hangouts Meet

Hangouts Meet عنوان اپلیکیشن عالی و بسیار سریع و کارآمد گوگل برای ارتباط تصویری بین اعضای تیم های کاری و … است. این برنامه امکان برگزاری جلسات صوتی و تصویری با کیفیت بالا به صورت گروهی از سراسر جهان را فراهم می کند. با استفاده از این برنامه تا ۲۵۰ نفر به صورت همزمان می توانند در کنفرانس های تصویری شرکت کرده و به تبادل نظر بپردازند. برنامه از کمترین لگ و تاخیر برخوردار است و از شیوه های هوشمندانه و نوین برای فشرده سازی تصاویر استفاده می کند تا کمترین میزان مصرف داده را داشته باشد.

     

2. HouseParty

اگر به دنبال برنامه‌ای می گردید که آسان و سریع بتوانید گفتگوهای ویدیویی با دوستان داشته باشید سزاوار است تا برنامه جدید Houseparty را امتحان کنید که هم برای کاربران اندروید و هم IOS در دسترس است. برنامه Houseparty روش متمایزی برای راحتی ایجاد گفتگوهای ویدیویی بین دوستان ارائه می دهد و به مجرد ورود یکی از دوستان به برنامه شما می توانید از طریق ویدیو با او در ارتباط باشید از طریق راه ارتباطی اختصاصی که بین مجموعه به اشتراک گذاشته می شود. در حقیقت این برنامه وسیله ی موثری برای برقراری ارتباطات از طریق ویدیو بین مجموعه ایی از دوستان نزدیک میباشد مخصوصا برای کسانی که مدت زیادی را برای گفتگو می گذارند (مثلا نامزدها) این برنامه را امتحان کنید حتما لذت خواهید برد

     

3. Microsoft Teams

Microsoft Teams عنوان یک اپلیکیشن برای برقراری ارتباط سریع و امن بین اعضای تیم های کاری با قابلیت تماس تصویری است که توسط گروه نرم افزاری Microsoft Corporation توسعه یافته است. این برنامه در حقیقت یک برنامه چت و پیام رسان است که مختص تیم های کاری طراحی و ابزارهایی جالب و کاربردی به آن اضافه شده است. در برنامه مایکروسافت تیمز می توانید به صورت خصوصی یا گروهی با همکارانتان چت کنید، فایل ارسال کنید، به صورت همزمان روی یک فایل کار کنید، جلسات کاری تنظیم کنید و یا به صورت رایگان و همزمان با همدیگر تماس تصویری یا صوتی برقرار نمایید.

     

4. Zoom Cloud Meetings

ZOOM Cloud Meetings عنوان یک اپلیکیشن برای برگزاری جلسات و کنفرانس های کاری آنلاین است که توسط zoom.us توسعه یافته است. زوم برای اغلب سیستم عامل ها کلاینت مخصوص دارد و با هر دستگاهی می توان از آن استفاده کرد و با کیفیت بالا ملاقات های ویدئویی آنلاین برگزار نمود. برای استفاده از زوم باید در این برنامه ثبت نام کرده و اکانت داشته باشید. پس از آن می توانید به راحتی و با زدن یک دکمه یک جلسه آنلاین ترتیب دهید. به هر یک از جلسات یک آیدی و پسورد اختصاص داده می شود که می توانید آن را در اختیار کاربران دیگر قرار دهید تا به وسیله آن به کنفرانس یا جلسه آنلاین شما ملحق شوند. امکان اشتراک گذاری لینک دعوت با ایمیل، آدرس URL، پیامک و … هم فراهم است. شرکت کنندگان در جلسات می توانند انتخاب کنند که تنها ناظر باشند یا به صورت صوتی یا تصویری، در بحث ها مشارکت داشته باشند. قابلیت های جالبی مثل تغییر بک گراند، اشتراک گذاری فایل ها با دیگر کاربران، ارسال پیام متنی برای آن ها و …. وجود دارد که زوم را به یکی از بهترین ها در نوع خود تبدیل می کند. به گونه ای که مورد استفاده 500 هزار شرکت در دنیا قرار می گیرد. با زوم می توان با 100 کاربر دیگر به صورت همزمان و بدون تاخیر،‌ قطعی و یا افت کیفیت به مکالمه ویدئویی پرداخت.

     

در ادامه نمودار استفاده از این اپلیکیشن‌های پرطرفدار را مشاهده خواهید کرد:

نویسنده: سید علی جعفری

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top