تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/02/25 - 16:05
کد خبر: 356003

برگزاری مراسمات شب‌های قدر در دانشگاه‌ها

در این شب‌ها مساجد دانشگاه‌های مختلف کشور میزبان دانشگاهیان و مردمی است که ضمن رعایت نکات بهداشتی در مراسم احیای شب‌های قدر شرکت می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، درباره اهمیت و فضیلت شب قدر زیاد گفته شده، مانند اینکه فضلیت این ماه از هزار شب بیشتر است و تقدیر یکسال آینده ما در این شب رقم می‌خورد. برای همین هم است که در میان کسانی که از فضیلت این ماه مطلع هستند، کمتر کسی وجود دارد که احیا، شب زنده‌داری و انجام اعمال مربوط به شب های قدر را از دست بدهد.

در این میان دانشگاه‌های مختلف کشور هر ساله در این ایام برنامه‌های ویژه ای را برای شب های قدر برگزار می‌کنند و مساجد دانشگاه‌ها در این شب‌ها مملو است از اساتید، دانشجویان و مردمی که عاشقانه دل به مناجات با خدای خویش می‌پردازند.

امسال اما شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا به گونه‌‌ای بود که نیاز شد برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در مساجد و حسینه ها برای جلوگیری از ابتلای مردم به ویروس با رعایت نکات بهداشتی برگزار شود.

برگزاری مراسم شب قدر در مسجد دانشگاه تهران
برهمین اساس، به همت بسیج دانشجویی دانشگاه تهران همزمان با شب نوزدهم ماه رمضان، مراسم احیای شب‌های قدر در مسجد این دانشگاه ضمن رعایت طرح فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد. بنابراین گزارش این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام کفیل و قرائت دعای جوشن کبیر توسط حجت الاسلام کرمی‌نیا و مداحی کربلایی حامد فراهانی همراه بود.

گفتنی است مراسم احیای شبهای قدر در مسجد دانشگاه تهران از ساعت 22:30 آغاز می‌شود و علاقمندان برای کسلب اطلاعات بیشتر و شرایط حضور در این مراسم در شب‌‌های آینده می‌توانند به آیدی @utmosque_channel در پیام رسان‌های اجتماعی مراجعه کنند.

مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه صنعتی شریف
مراسم احیای شب‌های قدر در دانشگاه صنعتی شریف هم در شب نوزدهم ماه رمضان حجت الاسلام رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با استقبال پرشور دانشگاهیان و مردم و البته ضمن رعایت نکات بهداشتی برگزار شد. این مراسم شب‌های بیست‌و‌یکم و بیست‌و‌سوم رمضان هم با سخنرانی حجت الاسلام قاسمیان، مناجات‌خوانی حجت الاسلام رشدی و نوای حاج محمد رستمی ادامه خواهد داشت.

مراسم احیای شب های قدر در دانشگاه شریف از ساعت ۲۲:۳۰ در مسجد دانشگاه برگزار می‌شود. این مراسم همچنین به صورت زنده از طریق صفحات هیات الزهرا(س) دانشگاه شریف در فضای مجازی نیز پخش می شود. حضور در این مراسم هم منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت است.

احیای شبهای قدر در دانشگاه علم و صنعت
در دانشگاه علم و صنعت هم به همت هیئت شهدای گمنام بسیج دانشجویی این دانشگاه، مراسم احیای شب‌های قدر، در شب نوزدهم ماه رمضان، ضمن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مسجد این دانشگاه برگزار شد. بنابراین گزارش این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام افشاری و نوای سیدمحمود علوی همراه بود.

مراسم احیای شبهای قدر در مسجد دانشگاه علم و صنعت شبهای ۲۵ و ۲۷ اردیبهشت نیز در مسجد این دانشگاه و منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و همکاری با خدام هیأت برگزار می‌شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و شرایط حضور در این مراسم در شب های آینده می‌توانند به آیدی @heyat_gomnam_iust در پیام رسان‌های اجتماعی مراجعه کنند‌

احیای شبهای قدر در دانشگاه آزاد
مراسم احیای شب های قدر و شهادت امام علی(ع) در دانشگاه علوم تحقیقات هم به همت هیئت محبان الزهرا‌ی بسیج دانشجویی دانشگاه در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برگزار شد. این مراسم ۲۵‌ و ۲۷ اردیبهشت ماه ۹۹ هم از ساعت ۲۳ تا ۱ بامداد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، مسجد امام علی(ع) ادامه خواهد داشت.

برگزار کنندگان از علاقمندان به شرکت در این مراسم خواستند تا ماسک، دستکش، قرآن و مفاتیح با خود به همراه داشته باشند. گفتنی است در بسیاری از واحدهای دیگر دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه های دیگر در سراسر کشور هم مراسم احیای شبهای قدر برگزار خواهد شد.

احیای شب قدر توسط دانشجویان ایرانی خارج کشور
گفتنی است دانشجویان ایرانی در کشورهای مختلف نیز یا برگزاری برنامه‌های مختلفی در شب نوزدهم ماه رمضان به مناجات با خدای خویش پرداختند. بر همین اساس، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا هم مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان را با سخنرانی‌حجت الاسلام محمود منتظری، همراه با تلاوت دعای جوشن کبیر برگزار کردند. گفتنی است این مراسم به صورت زنده از طریق اینترنت برای علاقمندان پخش شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
قطر: بهترین راه توقف تنش منطقه، پایان دادن به جنگ غزه است
غرب و اسرائیل مواظب رفتارهایشان باشند!
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top