تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/17 - 15:41
کد خبر: 358499

مدیر امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران معارفه شد

مراسم معارفه مدیر امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران، مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید و سابق امور موزه ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران با حضور مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، رحمت الله اللهیاری مدیر کل امور دانشجویان و کارکنان شاهد و ایثارگر، علی حبیب اللهی مدیر کل تربیت بدنی و مدیران داخلی و کارکنان موزه‌ها روز سیزدهم خرداد ماه در باغ موزه نگارستان برگزار شد و از زحمات محسن نقیلو به عنوان مدیر سابق قدردانی و محمدجواد جامه‌بزرگی به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

مجید سرسنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در این مراسم در ابتدای سخنان خود از زحمات همکاران در باغ موزه نگارستان و خانه موزه مقدم تشکر کرد، اظهار کرد: ضریب تأثیر دانشگاه در جامعه یک بحث جهانی است که دانشگاه تهران نسبت به پیگیری آن اقدام کرده است. موضوع موزه‌ها و فضاهای فرهنگی یکی از ۱۷ شاخص کلی و ۱۱ شاخصی است که برای دانشگاه ها از طرف یک مؤسسه خارجی اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه تهران جزء معدود دانشگاه‌های کشور است که از موزه و فضای فرهنگی برخوردار است، گفت: در واقع باغ موزه نگارستان و خانه مقدم، موزه ملی و بین المللی محسوب می شوند.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تاکید کرد: باغ موزه نگارستان و خانه مقدم میزبان مخاطب عام و طبقات اجتماعی مختلف جامعه هستند؛ یکی از ویژگی‌های برجسته دانشگاه تهران وجود موزه‌ها و فضاهای فرهنگی است که این دو موزه از موزه‌های منحصر به فرد دانشگاه تهران هستند.

سرسنگی بیان کرد: با همکاری شورای عالی موزه ها و طراحی انجام شده، امیدواریم در معاونت فرهنگی و اجتماعی نه تنها این دو موزه متمایز دانشگاه را راهبری کنیم بلکه سایه این کار را روی سر سایر موزه‌های دانشگاه گسترده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه تهران یکی از معدود دانشگاه‌های جهان است که دارای موزه‌های مختلفی در حوزه‌های علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری است، افزود: در حقیقت ما میراث دار گذشتگان هستیم و باید از این ارث گرانبها به خوبی حراست و محافظت کنیم و به آیندگان تحویل دهیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران در خصوص اهمیت موزه‌ها و فضاهای فرهنگی در سطح  ملی و بین المللی گفت: موزه‌ها سرمایه کل بشریت هستند و مختص یک جغرافیا نیستند. در واقع موزه‌ها میراث بشر و نشانگر تمدن بشریت و هویت انسان ها هستند از این رو نباید کوچکترین خدشه و آسیبی به این موزه‌ها وارد شود.

سرسنگی با بیان اینکه باغ موزه نگارستان و خانه موزه مقدم فضاهایی هستند که ما را به جامعه بین الملل متصل می کنند، ادامه داد: یکی از اقدامات مهم احداث موزه منیر است که می توان به قاطعیت گفت مانند آن در دنیا وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تعمیر و بازسازی عمارت پروین، احداث موزه بانک پاسارگاد، افتتاح گالری هنرهای معاصر و موزه فرش و نقره از اقدامات مهم در زمان مسئولیت آقای نقیلو است، افزود: در این مدت کارهای زیر بنایی بیشتر و خوبی انجام شده است که امیدواریم نسبت به ارتقای آن تلاش شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران تصریح کرد: از نیروی انتظامی برای حراست از باغ موزه نگارستان و خانه موزه مقدم خواسته شد تا در این دو موزه حضور یابد. همچنین بحث بیمه اموال در این دو موزه توسط آقای نقیلو آغاز و آقای جامه بزرگی باید آن را پیگیری کنند.

سرسنگی اظهار کرد: خوشبختانه بستر خوبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی بهتر ایجاد شده است. انشاالله زحمات آقای نقیلو و مجموعه همکارانش به عنوان پله پرش استفاده شود. همه ما بخش‌های مختلف یک مجموعه هستیم که باید در کنار یکدیگر تمام تلاش خود را نسبت به پیشبرد اهداف و برنامه‌ها به کار بگیریم.

وی تأکید کرد: دوندگی  و برنامه‌هایش در این دوسال ارزشمند بوده است اما مطمئنم  اقدامات و همکاران  ایشان در تاریخ دانشگاه تهران به یادگار می‌ماند. همچنین برای آقای جامه بزرگی به عنوان یک فرد سخت‌کوش، متعهد د و مؤمن آرزوی موفقیت می کنم. بسیاری از کارهای خوبی که آقای نقیلو شروع کرده باید توسط آقای جامه بزرگی به ثمر برسند.

در بخشی از این مراسم مهندس محسن نقیلو، رییس پیشین اداره امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران، با اشاره به  عملکرد باغ موزه نگارستان و خانه موزه مقدم، گزارش کوتاهی از موفقیت‌ها و برنامه‌های خود و همکارانش ارائه داد و برای مدیر جدید امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی و همکارانش آرزوی موفقیت کرد.

همچنین محمدجواد جامه‌بزرگی به عنوان مدیر جدید امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران مواردی را به منظور اهداف و چشم‌انداز برنامه‌های خود اعلام کرد و زحمات مدیر سابق و و کسانی که در این سمت تلاش‌هایی را به ثمر رسانده بودند، تشکر کرد.

گفتنی است؛ در این مراسم از محسن نقیلو نسبت به زحمات و فعالیت‌هایش در مدت دو سال  به عنوان مدیر سابق امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران قدردانی شد. او در حال حاضر به عنوان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی حوزه ریاست روابط عمومی دانشگاه تهران فعالیت می‌کند. همچنین برای محمدجواد جامه بزرگی مدیر جدید امور موزه‌ها و فضاهای فرهنگی دانشگاه تهران نسبت به ادامه راه با قدرت و همت بیشتر آرزوی موفقیت شد. وی همزمان مسئولیت معاونت اداره کل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران را نیز برعهده دارد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top