تاریخ انتشار: جمعه 1399/03/23 - 09:57
کد خبر: 359233

رسانه مصری:

حفتر در مصر می‌ماند تا جایی برای بازنشستگی پیدا کند

منابع مطلع می‌گویند، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دست‌کم چند هفته آینده را در پایتخت مصر خواهد ماند تا جایی برای بازنشستگی پیدا کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، رسانه‌های مصری گزارش دادند «خلیفه حفتر» فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی دست‌کم چند هفته آینده را در قاهره می‌ماند تا جایی برای بازنشستگی پیدا کند.

روزنامه مصری «مدی مصر» به نقل از یک مقام ارشد نیروهای ارتش ملی لیبی گزارش داد: حفتر فوراً به طور کامل کنار گذاشته نخواهد شد اما همانطور که در حال تدوین برنامه‌ای به منظور ایجاد یک ساختار سیاسی برای شرق است قطعاً در قاهره تحت نظارت نزدیک می‌ماند.

در همین حال، بنابر گزارش‌های رسانه‌ای، روسیه و مصر در حال کار بر روی طرحی هستند تا فروپاشی نفوذ حفتر را بعد از شکست‌های پی‌درپی نیروهای تحت فرمان او در مقابل ارتش لیبی که وابسته به دولت وفاق ملی است، جبران کنند.

مصر ابتکاری را پیشنهاد کرده که شامل آتش‌بسی می‌شود که روند سیاسی جدید در لیبی را میسر می‌کند. بنابر گزارش «میدل ایست مانیتور»، دیدار اخیر خلیفه حفتر با «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهور مصر، نتیجه‌ای در خصوص تجدید حمایت نظامی قاهره از حفتر برای مقابله با نیروهای دولت وفاق ملی لیبی در پی نداشت.

این روزنامه فاش کرد حفتر به قاهره رفته بود تا حمایت نظامی مصر را جلب کند. این روزنامه افزود مصر و امارات که اصلی‌ترین حامیان وی بوده‌اند، در حال برنامه‌ریزی برای کنار گذاشتن او هستند.

مصر روز دوشنبه هفته جاری پیشنهاد آتش‌بس در لیبی و آغاز روند مذاکرات سیاسی حل بحران در این کشور آفریقایی را اعلام کرد اما این پیشنهاد با مخالفت دولت وفاق ملی لیبی روبه‌رو شد.

این دولت که به صورت بین‌المللی دولت شناخته شده لیبی است، از ادامه جنگ با نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر خبر داد.

از سوی دیگر، آخرین خبرها در لیبی نشان می‌دهد که نیروهای خلیفه حفتر که حامی طرح آتش‌بس اعلامی مصر بوده‌اند، خودشان هم دست به عملیات نظامی زدند. طبق گزارش‌ها، شبه‌نظامیان حفتر با آغاز عملیات نظامی در شرق «مصراته» (شمال غرب لیبی) مواضع نیروهای ترکیه را هدف قرار دادند.

لیبی از زمان سرنگونی حکومت «معمر قذافی» رهبر سابق لیبی در سال ۲۰۱۱ ، تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب است؛ دولت وفاق ملی به ریاست «فایز السراج» در طرابلس (غرب کشور) که در سطح جهان به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر، فرمانده شبه‌نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می‌کند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
ترافیک سنگین در جاده چالوس
ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از طریق برنامه‌های فرهنگی
حکم قطعی محکومان پرونده کثیرالشاکی پروژه الماس مال صادر شد
اعمال محدودیت های ترافیکی راهپیمایی مردمی حمایت از اقدام سپاه
مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
ارتباطات استان سیستان و بلوچستان پایدار است
هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است
به بهانه اختلال در کار؛ گوگل کارمندان معترض به همکاری با رژیم صهیونیستی را اخراج کرد
پلمب ۱۰ مؤسسه پایان نامه فروشی در روزهای آینده
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top