تاریخ انتشار: سه شنبه 1399/03/27 - 09:14
کد خبر: 359778

آمار عجیب متقاضیان ورود به بورس در ۲ماه اخیر

خوانساری، رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران اعلام کرد که در دو ماهه نخست امسال به جز دارندگان سهام عدالت، بیش از یک میلیون و چهارصد هزار نفر جدید کد بورسی دریافت کرده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل از بازار، مسعود خوانساری صبح امروز و در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که با حضور فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: ما دو خواسته مشخص درباره بورس داریم که اولی کاهش بروکراسی در خصوص پذیرش شرکت‌های بخش خصوصی در بورس است. در حال حاضر پذیرش شرکت‌ها کمتر از یکسال نیست.

وی افزود: نکته دوم شفافیت بیشتر روی قیمت سهام شرکت‌هاست. نگرانی اصلی این است که در صورت ریزش بورس، مشکلی که برای موسسات اعتباری رخ داد، اینبار برای برخی شرکت‌های بورس رخ دهد.

رییس اتاق تهران با اشاره به آغاز به کار پنجره واحد شروع کسب‌ و کار در اتاق تهران با همکاری وزارت اقتصاد اظهار داشت: فروش نفت به دلیل تحریم‌ها کاهش یافته و یکی از راه‌هایی که می‌تواند مشکلات را حل کند، حذف مجوزها و کاهش بروکراسی است.

خوانساری به پیش‌بینی بانک جهانی از اقتصاد ایران و جهان بعد از شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: براساس این پیش‌بینی، رشد کل اقتصاد دنیا ۵.۲ و برای ایران ۵.۳ درصد کاهش پیدا خواهد کرد. با توجه به منفی بودن رشد اقتصادی کشور در دو سال گذشته، اقتصاد ایران ۱۶.۴ درصد کوچکتر شده است.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد میزان کسری بودجه دولت را برای امسال ۱۴۰ هزار میلیارد تومان و مرکز پژوهش‌های مجلس ۱۸۵ هزار میلیارد تومان اعلام کرده‌اند و ما نمی‌دانیم که دولت با چه تدبیری به دنبال حل این مشکل است؟

رییس اتاق تهران با بیان اینکه هدف‌گذاری تورم به نظر واقعی نمی‌رسد، گفت: در حال حاضر حقوق پرسنل بخش دولتی بدون مشکل پرداخت می‌شود، ولی در بخش خصوصی ممکن است چندین ماه حقوق کارمندان و کارگران با تاخیر پرداخت شود.

خوانساری گفت: سال گذشته بانک‌ها ۹۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کردند که ۲۶ درصد بالاتر از سال قبل از آن بود، ولی تورم تولیدکننده در همین سال ۳۶.۷ درصد بود که نیاز بنگاه‌ها به سرمایه در گردش را افزایش داد.

نایب رییس اتاق ایران تصریح کرد: در صورتی که خریدار اصلی اوراق قرضه دولتی، بانک‌ها و موسسات بانکی باشند، از قدرت تسهیلات‌دهی آنها کاهش خواهد بافت و این موضوع مشکلات تولیدکنندگان را افزایش خواهد داد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top