تاریخ انتشار: شنبه 1399/03/31 - 10:22
کد خبر: 360231

«خبرنامه دانشجویان ایران» گزارش می‌دهد؛

اوج‌گیری جنجال‌های سریالی در یک دانشگاه/ این‌بار انتشار عکس‌های خلاف شئون اخلاقی از سوی رئیس دانشگاه

اوج‌گیری جنجال‌های سریالی در یک دانشگاه/ این‌بار انتشار عکس‌های خلاف شئون اخلاقی از سوی رئیس دانشگاه

رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در اقدامی به دور از آداب انسانی و اسلامی، در مقابل خانه میری رئیس بسیج اساتید دانشگاه حاضر و با ایجاد صدای ناهنجار موجب هتک حرمت این استاد روحانی شده است. این اقدام آنقدر مشمئز کننده بوده است که حتی همراهان دکتر سیادت نیز به این رفتار معترض شدند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان به بهانه سالروز تاسیس دانشگاه اقدام به چاپ انتشار دانشجویان بدون حجاب دوران پهلوی اقدام کرده است. این مساله با واکنش تند دانشجویان انقلابی و بسیج دانشجویان روبرو شده است. این در صورتی است که مدتها است به ریاست دانشگاه از اقدامات معنوی و فرهنگی تنها کانون مذهبی دانشگاه ممانعت کرده است. به طوری که هیئت محبان دانشگاه از فعالیت در دانشگاه منع شده است.

دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین خوزستان در 30 کیلومتری شهر اهواز یکی از معدود دانشگاه های تخصصی کشاورزی کشور است. این دانشگاه یکی از دانشکده های اقماری دانشگاه شهید چمران بوده است که از سال 84 به عنوان دانشگاه مستقل فعالیت می‌کند. دانشگاهی که با داشتن زمین های کشاورزی وسیع و منابع درامدی دیگر یکی از دانشگاه های قوی در اخذ درآمدهای اختصاصی است، دانشگاهی که شاهد حضور شش ساله سید عطالله سیادت بر مسند ریاست آن هستیم. ریاستی که هیچ گاه حاضر نشد ابهامات مدرک دکتری خود را شفاف سازی کند. مطالبه دانشجویان و اساتید در این زمینه پابرچاست و لازم است وزارت علوم صحت و سقم مدرک رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان را بررسی کند.

مدیریت پروازی رییس دانشگاه و داشتن پشتوانه سیاسی جریان مشارکت سبب شده این دانشگاه به محل تسویه حسابهای سیاسی با جریان انقلابی تبدیل شود. عدم اجازه راه اندازی بسیج اساتید در دانشگاه و....  ابهاماتی هستند که با توجه به نبود عزم کافی وزارت و دستگاه های بازرسی لازم است نفر اول قوه قضاییه آیت الله رئیسی برای شفاف سازی این ابهامات ورود کند.

وزرات علوم چرا به خواست جامعه دانشگاهی در رسیدگی به ابهامات مالی دانشگاه ورود نمی کند؟ چرا کسی از سرنوشت ماشین های شاسی بلند دریافتی از پیمانکار دانشگاه اطلاعی ندارد؟ برچه اساسی خودروهای خارجی که مشابه داخل دارند از سوی دانشگاه خریداری شده است؟ آیا اصول اقتصاد مقاومتی این اجازه را به رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان می دهد؟

خلا شفافیت در دانشگاه، سقوط اخلاق و دسته بندی کردن اساتید به موافق و ضد موافق رئیس بدعت جدیدی است که اخیرا دانشگاه با آن روبرو شده است. رئیس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین در اقدامی به دور از آداب انسانی و اسلامی، در مقابل خانه میری رئیس بسیج اساتید دانشگاه حاضر و با ایجاد صدای ناهنجار موجب هتک حرمت این استاد روحانی شده است. این اقدام آنقدر مشمئز کننده بوده است که حتی همراهان دکتر سیادت نیز به این رفتار معترض شدند.

چگونه می شود که رئیس دانشگاه که باید منادی اخلاق و انسانیت باشد بوسیله خودرو دولتی به امنیت روانی خانواده مسئول بسیج اساتید تعرض می کند؟  حرکتی که خود معاونین دانشگاه با آن مخالفت می کنند. چه اصول اخلاقی به رئیس دانشگاهی که باید محور اخلاق و دیانت باشد اجازه می دهد که در سلف غذاخوری اساتید و بین همه اساتید، به اساتید انقلابی و بسیجی توهین کند؟  وزارت علوم چرا از حیثت آموزش عالی دفاع نمی کند؟ حال انکه مستندات همه این اقدامات به دفتر وزیر ارجاع شده است ولی اقدامی عاجل برای نجات دانشگاه صورت نمیگیرد؟ تداوم این مسیر جز آسیب جدی روند علمی دانشگاه و سقوط اخلاقیات فایده دیگری ندارد.

اخیرا نیز مطابق روال هر ساله روابط عمومی دانشگاه اقدام به طراحی و چاپ تقویم های رومیزی برای دانشگاه کرده است، متاسفانه چند عکس در این تقویم رومیزی چاپ شده که مغایر با آرمان ها و قوانین جمهوری اسلامی بوده که برای ما چند سوال و ابهام را به وجود آورده است .

این مساله با واکنش جدی بسیج دانشجویی روبرو شده و این مجموعه دانشجویی با نامه ای به مسئوولان استان و نماینده ولی فقیه در استان خواستار ورود به این مساله و جلوگیری از اشاعه این مسایل در دانشگاه شدند.

بسیج دانشجویی در این نامه از رئیس دانشگاه پرسیده است:

1_ آیا با گذشت چهل و دو سال از عمر انقلاب اسلامی مردم ایران چاپ عکس هایی با نماد دوران پهلوی و نشان دادن آن ها به گونه ای که افتخار محسوب بشود ، وجهه ی مناسبی دارد ؟
2_ هدف از چاپ برخی از این عکس ها چیست ، آیا هدف ترویج و تبلیغ فرهنگ خاصی می باشد؟
3_ آیا چاپ عکس خاص در صفحه ای که مختص به ماه دی می باشد ، درصورتی که ماه دی، ماه شروع رسمی و اجباری کشف حجاب در دوره ی رضا خانی است و قید نشدن ۱۷ دی ماه به سالروز اجرای قانون کشف حجاب توسط رضا خان ،هدف خاصی را دنبال میکند ؟چرا آن عکس برای ماه خرداد ،ماهی که به عنوان ماه فارغ التحصیلی در معرفی عنوان عکس ذکر شده است چاپ نشد؟آیا باید ساده لوحانه به مساله نگاه کنیم؟
4_ نسبت انتشار این عکس ها با خط امام راحل(ره) و شهدای انقلاب اسلامی چیست ، آیا کسانی هستند که قصد شیطنت دارند و هدفشان انحراف افکار دانشجویان از مسئله اصلی علم جویی است ؟آیا میخواهند دانشجویان و جوانان را بر خلاف خواسته های صریح مقام معظم رهبری،با برخی رنگ ولعاب های ظاهری، سرخورده و نا امید از شرایط کنونی کنند؟
5_ مسئولین دانشگاه برخوردشان با این مسئله چگونه بوده است ؟ آیا می خواهند صورت مسئله را پاک کنند و یا اینکه مسئله را ریشه ای حل کنند تا دوباره شاهد چنین شیطنت هایی نباشیم ؟
6_ به نظر شما اگر خانواده و مادر شهیدی از ما به عنوان بسیج دانشجویی سوالی در این مورد پرسید ، چه پاسخی باید بدهیم ؟ جز ابراز شرمندگی کاری می توانیم انجام دهیم؟

لذا از جنابعالی به عنوان رییس دانشگاه تقاضا داریم هر چه سریع تر نسبت به این موضوع پیگیری لازم صورت گیرد و نتیجه‌ی آن به عموم دانشگاهیان اعلام شود .

جمعی از اساتید دانشگاه نیز با امضای نامه ای نسبت به تضعیف مساله حجاب در دانشگاه هشدار داده و تدام این روند را یک پروژه هوشمند برای سکولاریزه کردن دانشگاه دانستند.

اساتید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان با آگاهی کامل به مبانی ارزشی و انقلابی و همچنین رسالت های علمی و فرهنگی دانشگاه ترازِ جمهوری اسلامی، و در راستای مطالبه گری از خواسته قطعی رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاهیان مبنی بر تقویت ارزش های دینی از جمله حجاب و عفاف؛ نسبت به تدوین و چاپ تقویم رومیزی سال ۱۳۹۹ که با بودجه دانشگاه صورت گرفته و حداقل بمدت سیصد و شصت و پنج روز در جلو چشمان اساتید و کارکنان این دانشگاه خواهد بود، سوالاتی دارند که در ذیل بیان می‌شود:

1- به چه دلیل نشانه های دینی همچون نام خداوند متعال که سرآغاز همه امور است و دعای تحویل سال در این تقویم دیده نمی شود؟
2- با چه استدلالی نشانه های ملی و فرهنگی، همچون تصاویر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبرمعظم انقلاب در این تقویم جایگاهی ندارند؟
3- درج تصاویر مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان در خرداد ماه ۱۳۴۳، که هم به لحاظ سیاسی و هم نوع پوشش، با مبانی کنونی انقلاب اسلامی ناهمخوان است؛ در صفحه مربوط به دی ماه که مصادف با سالروز کشف حجاب رضاخانی (در ۱۷ دی ماه ۱۳۱۴) است با چه هدفی صورت گرفته است و چرا  اشاره به این واقعه تاریخی در وقایع نگاشته شده ذیل این صفحه از تقویم حذف گردیده است؟

از آنجایی که توجه به نشانه های دینی و فرهنگی در فعالیت های رسمی دانشگاه، تأثیر بسزایی در تلقی دانشجویان جوان از مبانی اسلام و انقلاب خواهد داشت انتظار این است که ریاست محترم دانشگاه ضمن ارائه پاسخ روشن و شفاف در مورد سوالات فوق  با متخلفین  به نحوی برخورد نماید تا در آینده شاهد تکرار چنین مواردی در یک دانشگاه اسلامی نباشیم.

نامه بسیج دانشجویی به رئیس دانشگاه درپی جلوگیری از فعالیت هئیت دانشجویی توسط رئیس دانشگاه

در پایان «خبرنامه دانشجویان ایران» منتظر جوابیه و پاسخ های مسئولین این دانشگاه است و جوابیه نیز به همین صورت رسانه ای خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
محمد
1399/03/31 - 13:20

سلام
همه از این تخلفات آگاهند و میدانند ولی سیادت پشتش به .......... گرمه شما نمیتونید کاری کنید
احمد زارع
1399/04/01 - 15:53

سلام بنده به عنوان هیئت علمی دانشگاه رامین این موضوعات رو تایید می کنم ....... پشتش گرمه و هزارتا تخلف دیگه هم انجام بده عوض نمیشه
مسعود لیلی زاده
1399/04/01 - 20:59

اگر سالروز تاسیس رو بهانه برای انتشار مطلبی در نظر می گیرید در تعریف بهانه یا انتشار در ذهنتون تجدید نظر کنید. اگر شخصی هر مشی سیاسی خاص داره شما بر اساس دیانت اجازه ندارید شخصیت علمیش رو زیر سوال ببرید. حضرت استاد سیادت استاد تمام کامل رو کافیه سر کلاس برای درس رفته باشه یه نفر تا معنی واقعی زراعت رو بفهمه.بسیج دانش جویی واحدی مجزا از سایر تشکل های انقلابی نامه ای منتشر کرده. من که دانشجو هستم بر اساس هر متن قانونی هم ضد انقلاب نبودم ولی کاری به این نامه ندارم لذا از بیرون دانشگاه ماجرا جویی را تمام کنید. تخلفات در رامین امری نهادینه و سازمان یافته و فرا تر از این تصویه حساب های جناحیه.وای از تخلفات انقلابی ها از تعریف شما.ولله بعد از دوسال نشریه هفته نامه و گرفتن مجوز تشکل توی دانشگاه در طی سه دوره مدیریت شهادت میدم که این کار فقط بهانه گیریه. استاد انقلابی محترم خیلی خوبه به اندازه مزایایی که نصیبش شده در نماز جماعت و اعتلای گروه مطبوعش تلاش انقلابی کنه. دلم نمی خاست به بگم بگم می کشید حرفم. بگم از ...ی ق
ر د
ح چ
یا بگذرم....
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top