تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 10:20
کد خبر: 361387

مرکز فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل تشکیل شود

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا پیشنهاد داد که یک مرکز تحت عنوان مرکز فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ به نقل ازمهر، سرلشکر سید یحیی صفوی دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا طی سخنانی در همایش ملی پدافند شیمیایی که صبح امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه هفتم تیرماه یک روز سیاه در تاریخ ملت ایران است گفت: اقدام تروریستی منافقین در به شهادت رساندن شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و همچنین جنایت هولناک صدام در انداختن بمب‌های شیمیایی در سردشت، دو رویدادی بودند که هفتم تیر ماه را به روزی سیاه در تاریخ ملت ایران تبدیل کرده‌اند.

وی با بیان اینکه جنایت‌های صدام که با استفاده از سلاح‌های شیمیایی انجام می‌شد با سکوت سازمان‌های بین‌المللی و چراغ سبز آمریکا و اروپا همراه بود افزود: صدام در طول هشت سال دفاع مقدس، هزار و ۸۰۰ تن گاز خردل و ۶۰۰ تن گاز سارین را علیه ملت و رزمندگان ما به کار گرفت.

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا ادامه داد: صدام در طول جنگ تحمیلی مجموعاً ۲۵۲ مرتبه از سلاح ممنوعه شیمیایی علیه ملت و رزمندگان ما استفاده کرد که در نتیجه آن ۱۰۷ هزار نفر مجروح و بیش از ۸ هزار نفر شهید شدند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه تقویت و توسعه ظرفیت و ارتقا آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدات احتمالی شیمیایی، زیستی و اکوتروریستی باید یکی از راهبردهای پدافند شیمیایی در کشور باشد، گفت: ایجاد و توسعه سامانه یکپارچه و هوشمند و همچنین رصد و پایش محیطی برای آشکارسازی، هشدار و ارزیابی انواع تهدیدات شیمیایی، میکروبی و محیط زیستی، باید به صورت جدی در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل کشور باشد.

وی‌افزود: توسعه دیپلماسی پدافند شیمیایی و مقابله با کرونا در جهت تقویت همکاری با کشورهای دوست و انتقال تجارب در حوزه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مدیریت و فرماندهی یکپارچه توسط قرارگاه پدافند شیمیایی در هنگام وقوع تهدیدات احتمالی، باید در دستور کار سازمان پدافند غیرعامل باشد.

دستیار ویژه و مشاور نظامی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: اگر در ماجرای مقابله با کرونا، نیروهای مسلح به کمک دولت نمی‌آمدند مقابله با کرونا برای دولت بسیار مشکل‌تر از آنچه می‌شد که تا امروز انجام شده است.

وی افزود: فرمان مقام معظم رهبری برای کمک‌نیروهای مسلح به دولت برای مقابله با کرونا و در پی آن تشکیل قرارگاه امام رضا (ع)، سبب شد که روند مقابله با کرونا در کشور شتاب بسیار خوبی بگیرد.

سرلشکر صفوی عنوان کرد: ما در حال حاضر یک معاونت تحت عنوان معاونت بهداشت و درمان در ستاد کل نیروهای مسلح داریم و پیشنهاد مشخص من این است که یک مرکز تحت عنوان مرکز فرماندهی و کنترل تهدیدات زیستی در ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شود.

وی افزود: همایش «مطالبات حقوقی ایران از حامیان رژیم بعث عراق» زمستان امسال در کشورمان برگزار خواهد شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
بیش از ۳۰۰ جنازه از گورهای جمعی در غزه پیدا شده
محکومیت بدوی توماج صالحی به اعدام
اگر اسرائیل به رفح حمله کند فلسطینی ها به خواسته ۷۰ سال خود می‌رسند
روابط تجاری ترکیه با اسرائیل متوقف شد
اسرائیل دیر یا زود محو خواهد شد
استخوان‌ها هنوز شهادت می‌دهند!
اعلام رسمی حضور حمید مطهری در کادر فنی تراکتور
پلیس اصراری به انتقال خودروهای توقیفی با جرثقیل ندارد
این خودرو ۵۵ میلیون تومان ارزان شد
ببینید | ماجرای شکایت جالب همسر محسن قرائتی نزد رهبر انقلاب
سال گذشته میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری چقدر بود؟
چشم پوشی سفارت ایران در پاریس از پیگیری قضایی فرد حمله کننده
تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
اینترنت در کنکور سراسری قطع نمی‌شود
به هدف اول خودمان رسیدیم
جذب نخبگان «کانکت» در دانشگاه‌ها
ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top