تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/08 - 15:14
کد خبر: 361459

ترم تابستانی دانشگاه خواجه نصیر برای رفع عقب افتادگی‌ درسی دانشجویان

رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه برای دانشجویانی که دروس حذفی داشته اند، نیاز دارند برخی دروس را زودتر بگذرانند یا عقب افتادگی درسی دارند، ترم تابستانی برگزار می کند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ، فرهاد یزدان‌دوست، رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی درباره بازگشایی دانشگاه‌ها در نیمه دوم شهریور گفت: درحال‌حاضر دغدغه اصلی ما برگزاری امتحانات پایان ترم است؛ امتحانات فعلا درحال برگزاری است و برنامه‌ریزی‌های کامل نیز در این زمینه انجام شده است. بعد از پایان امتحانات یعنی اواخر تیر و اوایل مردادماه برنامه‌ریزی لازم را برای دروس عملی ترم گذشته انجام خواهیم داد.

وی افزود: در دانشگاه‌هایی مثل صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی برگزاری دروس عملی مهم است، بنابراین باید در این خصوص برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود‎ نکته دیگر اینکه در این دانشگاه ترم تابستانه را نیز برای رفع برخی عقب‌افتادگی‌ها برگزار خواهیم کرد.

یزدان‌دوست با توجه به مزیت‌های آموزش الکترونیکی گفت: تلاش شده یک بازه زمانی مناسب برای ترم تابستانی در این خصوص درنظر گرفته شود تا تعداد واحد مناسب‌تری- اضافه‌تر از آنچه به‌صورت متعارف ارائه می‌شده- ارائه شود‎ به‌طور مثال درس‌های اصلی رشته فنی‌ومهندسی در تابستان ارائه نمی‌شد و حتی در برخی موارد ترم تابستان نداشتیم اما امسال با توجه به وضعیت کرونا سعی می‌کنیم این دروس را در ترم تابستان ارائه دهیم که تا حد ممکن مشکلات دانشجویان را مرتفع کنیم.

وی اظهار کرد: مجموعه‌ای از واحدها در ترم تابستان ارائه شده است؛ درس‌های عملی که دغدغه دانشجویان بود نیز تا حد امکان به فضای الکترونیک سپرده شد و مابقی برای بعد از امتحانات در دستورکار قرار می‌گیرد.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: سازوکار حضور دانشجویان در دانشگاه تابعی از شرایط روز است. درحال‌حاضر شرایط بسیار متغیر است، بنابراین یک روال کلی در تمام دنیا سرلوحه کار قرار گرفت و مراکز آموزشی از دبستان تا دانشگاه‌ها تعطیل شدند.درواقع مراکز آموزشی جزء اولین مراکزی بودند که تعطیل شدند و جزء آخرین مراکزی نیز خواهند بود که به شرایط قبل از کرونا باز می‌گردند.

یزدان‌دوست با بیان اینکه ما توانستیم در فضای الکترونیک حرکت کنیم، گفت: ترم گذشته را توانستیم هم در زمان مشخص و هم با کیفیت مناسب بسامان برسانیم. اگر بنا شد در سال‌های آینده نیز از این فضا بهره‌برداری کنیم، با اعتمادبه‌نفس این کار را انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در ادامه تاکید کرد: به نیمسال جاری دو هفته اضافه شد؛ همه‌چیز با این زمان پیش می‌رود، اگر به‌طور مثال قبلا نمره‌ها تا اواسط تیرماه ارائه می‌شد، الان تا اوایل مردادماه اعلام می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: آمادگی داریم با مشکلات برخورد کنیم؛ دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی جزء دانشگاه‌هایی بود که در زمان کرونا به‌موقع اطلاع‌رسانی‌های لازم را انجام داد و تمام موارد به‌صورت شفاف مطرح شد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top