تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/21 - 16:21
کد خبر: 363210

اعلام آمادگی استاندار گیلان برای توسعه تجارت با روسیه

استاندار گیلان گفت: برای راه‌اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی ایران در ساراتوف و نیز اجرای پروژه‌های مشترک شیلاتی در خصوص تکثیر و پرورش انواع ماهیان بین دو استان آماده هستیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در ارتباط تصویری با والری رادایف استاندار ساراتوف؛ به معرفی گیلان و توانمندی های این استان اشاره و اظهار کرد: گیلان در شمال ایران و در جنوب دریای خزر واقع شده و از طریق دریای خزر و رود ولگا ، با ساراتوف راه آبی دارد.

وی ساراتوف را از استان‌های مهم روسیه و گیلان را هم از استان‌های مهم ایران ذکر کرد که با روسیه ارتباط دارد و بیان داشت: موضوعات زیادی وجود دارد که می توانیم بر اساس آنها مناسبات اقتصادی و تجاری دو استان را گسترش و توسعه دهیم.

زارع با اشاره به عضویت ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا، پیشنهاد داد طرفین با افزایش مبادلات تجاری، از مزایای این اتحادیه استفاده بیشتری کنند.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد می شود با توجه به ظرفیت های ویژه گیلان در خصوص مزایای طبیعی و پتانسیل های منحصربفرد جغرافیایی، پذیرش گردشگران و بوم‌گردان از مناطق مختلف روسیه با همکاری آژانس های مسافری بخش خصوصی افزایش یابد.

استاندار گیلان به منطقه آزاد تجاری–صنعتی انزلی بعنوان تنها منطقه آزاد حاشیه دریای خزر اشاره و اضافه کرد: بندر ساراتوف از طریق رود ولگا و دریای خزر، به منطقه آزاد راه دارد و با استفاده از این شبکه حمل و نقل دریایی می‌توان تجارت بین دو منطقه را افزایش داد و از مزیت های منطقه آزاد تجاری – صنعتی انزلی استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری هر ساله اجلاس شورای بین المللی همکاری های تجاری اتاق‌های بازرگانی و صنعت کشورهای منطقه دریای خزر (ICBC) به تناوب در یکی از شهرهای ایران یا روسیه گفت: اتاق های بازرگانی گیلان و ساراتوف، در برگزاری اجلاس آن نقش موثری دارند و لازم است برای تقویت این تشکل تجاری – اقتصادی، حمایت های لازم صورت گیرد.

زارع با یادآوری اینکه گیلان تاکنون چندین بار نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و صنعتی ایران را در استان های مختلف روسیه برپا کرده، اظهار کرد: استانداری گیلان آمادگی دارد مساعدت لازم را به طرف روسی برای برپایی نمایشگاه توانمندی های تجاری و صنعتی آن کشور در شهر رشت و یا منطقه آزاد انزلی داشته باشد.

وی ادامه داد: تمایل داریم تاجران و بازرگانان ما بدون واسطه و مستقیم با هم در ارتباط باشند و بدین منظور پیشنهاد می شود تبادل هیأت های تجاری بین دو استان افزایش یابد.

وی همچنین این آمادگی را اعلام کرد که گیلان محصولات کشاورزی، سبزیجات، میوه جات و مصالح ساختمانی به ساراتوف صادر کند و گفت: این آمادگی نیز وجود دارد که محصولاتی مانند غلات، ذرت، روغن، گوشت گاو و گوسفند را از سارتوف وارد کنیم.

زارع افزود: همچنین آمادگی داریم برای صادرات مجدد کالاهای روسیه و استفاده از خاک ایران به عنوان ترانزیت به کشورهای دیگر مانند عراق، افغانستان و سوریه به طرف روسی مساعدت کرده و اجرای این پیشنهاد هم به سود روسیه و هم به سود ایران است.

وی با اشاره به ظرفیت سرای تجاری ایرانیان درآستراخان ادامه داد: آمادگی لازم در خصوص راه اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی ایران در ساراتوف وجود دارد.

استاندار گیلان ادامه داد: با توجه به حاصلخیز بودن زمین های کشاورزی ساراتوف، پیشنهاد می شود امکان کشت و تولید محصولات کشاورزی استان و کشت گلخانه ای از سوی شرکت  های گیلانی (تولید محصولات فراسرزمینی) در آن استان مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد.

وی با اشاره به آب فراوان در ساراتوف، این پیشنهاد را مطرح کرد که امکان پرورش ماهی از سوی شرکت های گیلانی در آن استان مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد و گفت: گیلان این آمادگی را دارد از ساراتوف ، تخم چشم زده ماهیان سردآبی وارد و خاویار تاس ماهیان پرورشی را به آن استان صادر کند.

وی افزود: با توجه به وجود مراکز تحقیقات شیلاتی در گیلان، پیشنهاد می شود پروژه های مشترک شیلاتی در خصوص تکثیر و پرورش انواع ماهیان بویژه تاس ماهیان توسط مراکز تحقیقاتی دو استان اجرا شود.

زارع ادامه داد: استانداری گیلان پیشنهاد می کند مذاکرات لازم برای انعقاد تفاهمنامه خواهرخواندگی بین شهرهای رشت و ساراتوف انجام پذیرد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
روشی دائمی برای خلاصی از ورود حشرات
علائم ایمنی چقدر ضروری است؟
خرید عسل؛ فرق تقلبی و اصلی را به سرعت متوجه شوید!
آیا رای دادگاه تجدید نظر قابل اعتراض است؟ شکستن رای در تجدید نظر امکان دارد؟
آیت‌الله خامنه‌ای: سعدی یکی از پایه‌های بنای استوار ادب پارسی است
اردن: نتانیاهو تنها کسی است که از تنش‌ها در منطقه سود می‌برد
با این وضعیت استقلال قید قهرمانی را بزند
خضریان: نباید فرصت میدان‌داری به افراد لابی‌باز در مجلس دوازدهم داده شود
شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل: ایرانی‌ها، ما را مسخره‌ می‌کنند
پرسپولیس رکورد لیگ را شکست
چرا اسماعیلی‌فر آن حرکت را انجام داد؟
خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
۳دستور ضربتی رئیسی برای کمک به مردم سیستان و بلوچستان
آمریکا و تجاوز به حق وتو !
برای جلوگیری از بستری‌های بی دلیل بیماران چه باید کرد؟
روایتی تکان‌دهنده از اوضاع وخیم اسرای اهل غزه
نظریه‌پرداز برجسته آمریکایی: اسرائیل از حمله ایران شوکه شد
کدام مراکز مجاز به ارائه خدمات زالو درمانی هستند؟
واکنش سفارت ایران در لندن به اتهامات بی دلیل به سپاه
سرکرده فروش کوکائین در فضای مجازی دستگیر شد
ایران مالک یک پهپاد سنگین و قدرتمند است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top