تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/04/26 - 09:41
کد خبر: 363949

رونمایی دفتر تحکیم وحدت از نشریه دانشجویی «شهرآشوب»؛

بررسی زندگی و زمانه میرحسین موسوی +پی‌دی‌اف

بررسی زندگی و زمانه میرحسین موسوی +پی‌دی‌اف

برای تولید محتوای این نشریه با افرادی که به شخص آقای موسوی نزدیک و بدون واسطه‌ شاهد روند تحولات و اتفاقات زندگی ایشان در بازه‌های مختلف بودند، مصاحبه و گفت‌وگو شده است. ازجمله این افراد همسر ایشان خانم زهرا رهنورد، خانم فائزه هاشمی، آقای موسوی لاری و ... را می‌توان نام برد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در یک نشست خبری دفتر تحکیم وحدت،  نشریه دانشجویی تحکیم را با موضوع بررسی زندگی و زمانه میرحسین موسوی منتشر کرد. این نشریه که با عنوان ویژه نامه «شهرآشوب» رونمایی شده، به همت انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) تهیه و تنظیم گشته است.

علی دهقان دبیر اتحادیه دفتر تحکیم وحدت در خصوص این نشریه دانشجویی گفت: سیاست اتحادیه دفتر تحکیم در چند سال گذشته بر این بوده است که به شخصیت‌های اثر گذار جمهوری اسلامی که با روایت‌های ناصحیح معرفی و در تلاطم‌های رسانه‌ای شناخته شده اند و حقیقت شخصیت ایشان مغفول مانده است، بپردازد.

مدیر مسئول نشریه تحکیم در ادامه از وجه تمایز این نشریه با دیگر نشریات دانشجویی این‌گونه اشاره کرد: یکی از بارزترین وجوه تمایز نشریه «شهرآشوب» را می‌توان به حجم مطالعه منابع جهت تولید این نشریه اشاره کرد. اسناد، کتاب‌ها و مصاحبه‌های بسیار زیادی در بازه‌ی یک ساله‌ی تهیه و تولید این نشریه مورد بررسی قرار گرفته است تا کیفیت این نشریه در سطح قابل قبولی قرار گیرد و معتبر باشد.

وی افزود: برای تولید محتوای این نشریه با افرادی که به شخص آقای موسوی نزدیک و بدون واسطه‌ شاهد روند تحولات و اتفاقات زندگی ایشان در بازه‌های مختلف بودند، مصاحبه و گفت‌وگو شده است. ازجمله این افراد همسر ایشان خانم زهرا رهنورد، خانم فائزه هاشمی، آقای موسوی لاری و ... را می‌توان نام برد. نشریه حاضر می‌تواند به عنوان یک منبع مکمل در کنار مکتوباتی که به زندگی آقای میرحسین موسوی پرداخته شناخته شود و می‌توان گفت با نشریات و کتاب‌های مشابه خود نیز هم‌پوشانی چندانی ندارد.

این فعال دانشجویی گفت: پس از انتشار نسخه الکترونیکی این نشریه که به زودی انجام می‌شود، یک نسخه از این نشریه «شهرآشوب» را برای شخص آقای میرحسین موسوی ارسال خواهیم کرد. در این نشریه نامه‌ای که اتحادیه دفتر تحکیم وحدت سال گذشته به شخص ایشان ارسال کرده بود نیز آورده شده است و این نشریه در راستای همان خط فکری خواستار بازگشت ایشان در خط انقلاب اسلامی است.

مرضیه انبری، عضو شورای سردبیری نشریه «شهرآشوب» در خصوص علت تهیه این نشریه گفت: نشریه شهرآشوب چهارمین ویژه نامه نشریه تحکیم است. این سری از ویژه نامه‌های نشریه تحکیم به بررسی زندگی و ابعاد سیاسی شخصیت‌های اثر گذار بعد از انقلاب اسلامی با روایت‌های نادرست شناخته شده اند، پرداخته است.

این فعال دانشجویی ادامه داد: آقایان اکبرهاشمی رفسنجانی، محمد خاتمی و حسن روحانی سه شخصیتی بودند که نشریه تحکیم به بررسی ایشان پرداخته بود. روایت تاریخ معاصر به عنوان دغدغه اصلی این نشریه دانشجویی است. اعضا شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت و اعضا انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) که مسئولیت تولید این نشریه را به عهده داشتند در جلسات متعدد به این جمع بندی رسیدند که در جدیدترین شماره این نشریه به بررسی ابعاد زندگی مهندس میرحسین موسوی پرداخته شود. نسل جوان نیز به عنوان بدنه‌ی پرسشگر جامعه، شناختی محدود به سال‌های ۸۸ نسبت به چنین شخصیت تاثیرگذاری دارد. این نشریه دانشجویی با بررسی تمامی ابعاد سیاسی ایشان در سال‌های قبل از انقلاب، زمان نخست وزیری، انتخابات سال ۸۸ و زمان حصر سعی بر این داشته است که شناختی جامع و کامل‌تری را به مخاطبین خود ارائه کند.

فاطمه علیزادنیا عضو شورای مرکزی اتحادیه دفتر تحکیم وحدت درباره تاثیر خانم زهرا رهنورد در تهیه این نشریه این گونه اشاره کرد: خانم زهرا رهنورد به عنوان یکی از تاثیرگذارترین افراد بر شخص آقای میرحسین موسوی است. ایشان ریاست دانشگاه الزهرا (س) را در سال‌های ۱۳۸۵–۱۳۷۷ برعهده داشتند و با گذشت دو دهه از ریاست ایشان بر این دانشگاه هنوز تفکرات و سیاست‌هایشان بر دانشگاه الزهرا (س) غلبه دارد. دانشجویان و نسل جوان ما پاسخ صریحی را به نسبت شبهات دریافت نکرده‌اند و در خصوص این شخصیت آقای میرحسین موسوی سردرگم اند؛ اعضا انجمن اسلامی دانشجویان الزهرا (س) که متاثر سیاست‌های خانم رهنورد در دانشگاه بوده اند را بر این داشت که در این خصوص آقای موسوی یک ویژه نامه جامع و کامل را منتشر کنند.

این فعال دانشجویی در خصوص نحوه برخورد برخی از مسئولان در قبال انتشار این نشریه گفت: باتوجه به شعارهای دولت دوازدهم در خصوص آزادی بیان، عمده نهادهای مرتبط با فضای دانشجویی زیر بار انتشار این نشریه با چنین موضوع و محتوایی نمی‌رفتند، نام آقای میرحسین موسوی بزرگترین چالش و مانع برای انتشار این نشریه دانشجویی بود که در نهایت با گذشت قریب به دو سال از زمان تصویب این نشریه در شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت، منتشر شود.

وی افزود: اهمیت بستر استدلالی در فضای دانشجویی اولویت اتحادیه دفتر تحکیم وحدت است؛ در همین راستا جهت بالا بردن قوه استدلالی و صاحب اعتبار بودن این نشریه دانشجویی، یک تیم هشت نفره از دانشجویان دانشگاه الزهرا (س) قریب به نه ماه برای جمع آوری اطلاعات وقت گذاشته اند. در تولید و جمع آوری این نشریه که با مشاوره جواد موگویی نویسنده و مستند ساز همراه بود با صاحب نظران متعددی نیز گفت‌وگو شده است.

برای دریافت فایل پی دی اف نشریه اینجا کلیک کنید

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
القسام: پاسخ ایران، قواعد جدیدی در درگیری با اسرائیل ایجاد کرد
دستگیری بیش از ۱۳۳ نفر در تظاهرات دانشگاه نیویورک در حمایت از غزه
افزایش ۴۰۰ درصدی روان‌پریشی اسرائیلی‌ها پس از حمله ایران
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
لزوم رسیدگی مجلس به لایحه مهارت آموزی سربازان
اهدای مدرک دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی
دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
محدودیت تردد در دانشگاه شریف در روزهای کنکور
شناسایی ۳۰۰ تارنمای تبلیغ فروش سوالات کنکور؛ دستگیری ۲۰ متهم
محدودیت تردد در دانشگاه صنعتی شریف اعلام شد
هفدهمین آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس تیرماه برگزار می شود
نخستین هم‌اندیشی اعضای هیئت علمی گروه‌های آموزشی هنر، ارتباطات و رسانه برگزار شد
هشدار دانشگاه پیام نور به متقاضیان جذب فراگیر کارشناسی ارشد
تشکیل کمیته اقتصادی برای درآمدزایی غیرشهریه‌ای دانشگاه آزاد
تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top