تاریخ انتشار: جمعه 1399/04/27 - 10:46
کد خبر: 363999

ابتکار جالب قوه قضائیه برای ابهام‌زدایی از بازداشت دو دانشجو به اتهام بمب گذاری؛

۴ روایت تشکل‌های دانشجویی درباره بازداشت دو دانشجوی دانشگاه شریف

بعد از نامه‌نگاری‌های دانشگاه شریف با قوه قضائیه، درباره علت بازداشت و وضعیت امیرحسین مرادی و علی یونسی جلسه‌ای با حضور مسئولان دانشگاه، نماینده‌های تشکل‌های دانشجویی، بازپرس و کارشناس پرونده و دو دانشجوی بازداشتی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار«خبرنامه دانشجویان ایران»، مدتی بود که بازدداشت دو دانشجوی دانشگاه شریف به اتهام بمب گذاری حواشی زیادی را بوجود آورد، موضوعی که با نامه نگاری تشکل های دانشجویی این دانشگاه با قوه قضائیه در نهایت باعث شد "برای اولین بار" مسئولان قوه قضائیه برای پاسخگویی به این تصمیم به دانشجویان پاسخ دهند، بر اساس اطلاعات منتشر شده در این جلسه علاوه بر پنج نماینده تشکل‌های دانشجویی و شورای صنفی، فاطمی‌زاده، معاون دانشجویی، بهمن‌آبادی، استاد دانشکده فیزیک و جهانگیر، دانشکده کامپیوتر هم به همراه نماینده‌ای از بنیاد ملی نخبگان حضور داشته‌اند. جلسه روز دوشنبه، ۲۳ تیر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۴ برگزار شده است. 

در این گزارش به نقل از مسئولان قضایی گفته شده که «این جلسه برخلاف قاعده‌ای است که تاکنون بوده و نخستین بار است که چنین جلسه‌ای برگزار می‌شود و هدف آن روشن‌کردن افکار دانشگاه و دانشجویان است».

متن کامل روایت این جلسه از زبان تشکل ها به شرح زیر است:

روایت یک خبرنگار از نشست دانشجویان شریف با دو دانشجوی بازداشت شده

۱-انجمن مستقل:
...  ادامه‌ی جلسه به گپ‌وگفتِ ما و علی و امیرحسین می‌گذرد. بچه‌ها درخواست‌هایشان را می‌گویند. یونسی تاکید می‌کند حاضر است تعهد بدهد و اگر دوباره دستگیر شد، درجا حکم اعدام را بپذیرد! علی می‌گوید خانواده به حضورش نیاز دارد و باید کنار پدرومادرش باشد و اگر امکانش هست، او را ببخشند. مرادی هم می‌گوید با بازپرس پرونده همکاری کامل داشته و درخواست بخشش دارد. روی بچه‌ها باز شده و انگار ترسِ اولِ جلسه‌شان ریخته. یکی دوجا با بازپرس جعفری کل‌کل می‌کنند و با او وارد بحث می‌شوند. چندباری هم لبخند را روی صورتشان می‌بینیم که کنارِ بغضی که توی صدای هردویشان هست، فضای جلسه را یک جوری می‌کند. یک جوری که خیلی قابل توصیف نیست. فرض کن معجونی از نگرانی و امیدواری. یک حالتی که خوشایند نیست اما بعید می‌دانی آخرش خوشایند نباشد. تهِ تهِ حرف‌های علی و امیرحسین دو کلمه است: پشیمانیم. ببخشید.(متن کامل این روایت از اینجــا)

۲-جامعه اسلامی
علی و امیرحسین هنوز وکیل تسخیری دارند(وکیلی که به انتخاب قوه انتخاب می‌شود) در صورتی که مطابق قانون باید وکیل تعیینی(انتخاب وکیل بر عهده خود متهم و با انتخاب از یک لیست مشخص از وکلای تایید شده) داشته باشند. از این رو مطالبه وکیل تعیینی همچنان پابرجاست. هنوز هیچ چیزی مبنی بر اقدامات خرابکارانه اثبات یا رد نشده‌ است و این دو دانشجو هنوز در مظان اتهام هستند. امیرحسین و علی دو دانشجوی نخبه و پرتلاش بوده‌اند که در بدترین حالت در تور منافقین کور دل افتاده‌ و خوراک بازی رسانه‌ای آن‌ها شده‌اند. نکند که ما نیز از منجلاب این ماجرا، قصد ماهی‌گیری داشته باشیم.(متن کامل این روایت از اینجــا)

۳-بسیج دانشجویی:
فیلم‌ها به این صورت کنار هم قرار گرفته اند که ابتدا فیلمی که ادعا میشود توسط این دو نفر از لحظه وقوع انفجارها رخ داده و برای سازمان منافقین ارسال کرده‌اند پخش میشود و پس از آن فیلمی که از همان صحنه اما توسط دوربین های مداربسته و یا سربازان گمنام حاضر در محل تهیه شده پخش می‌شود. راستش را هم بخواهید در تمام فیلم های پخش شده چه آنهایی که از دوربین‌های مداربسته گرفته شده بود چه مواردی که نیروهای گمنام ضبط کرده بودند هر دو فرد صورت خود را با ماسک پوشیده و حتی بعضا کلاه هم داشتند و خیلی قابل تشخیص نبود که هویت واقعی آنها چیست.(متن کامل این روایت از اینجــا)

۴- انجمن اسلامی:
در قسمتی دیگر از اظهارات این دو نفر، علی و امیرحسین دربارۀ وضعیت‌شان در این مدت گفته بودند: «بعد از دست‌گیری به یک اتاق حدوداً 3در4متری برده شدیم (هریک در اتاقی جداگانه بودند). برخورد زندان‌بان‌ها بد نبود. 20 روز در این‌جا ساکن بودیم و پس از آن به بند دیگری منتقل شدیم. یک اتاق حدوداً 2در1ونیم‌متری بود که پنجره هم نداشت. از صدای اذان متوجه می‌شدیم روز است یا شب. امیرحسین 40 روز و علی 20 روز در این بند بودند و سپس به مکان قبلی‌مان برگشتیم (حدود 59 روز این دو نفر در انفرادی بودند). پس از این مدت، به اتاقی 7-8نفره منتقل شدیم. از آن پس، هفته‌ای یک بار، هر بار 10 دقیقه، اجازۀ تماس تلفنی داریم».(متن کامل این روایت از اینجــا)

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
جهان ۲۴۶ میلیارد دلار زیان، فقط به خاطر لجبازی های اردوغان
ایران از همیشه در منطقه قوی تر است
زمین‌لرزه شدیدی جنوب ژاپن را لرزاند
پیام شبانه سردار قاآنی به اسماعیل هنیه
انتقاد افسران صهیونیست از ناتوانی نیروی هوایی در مقابله با حملات پهپادی حزب‌الله
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
زمان حمله اسرائیل به ایران فاش شد
وزیر امور خارجه ایران عازم نیویورک شد
قوانین کپی رایت اینستاگرام: سفری در دنیای مالکیت معنوی
دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه تهران تمام الکترونیک برگزار می‌شود
بلیچینگ چیست و چگونه انجام می‌شود؟
قطار ملی ساخت ایران بزودی وارد خطوط مترو می‌شود
سیل بهاری چقدر خسارت داشته است؟
دعوت از وزاری چند کشور برای حضور در نمایشگاه کتاب
۷ پیشنهاد خرید کادو برای دانشجوی حقوق از وکیل استور
مسعود نجابتی تندیس طلای چهره هنر انقلاب را به مردم غزه تقدیم کرد
افزایش ۲۰ درصدی در حقوق فروردین ماه بازنشستگان کشوری اعمال شد
۴ نکته مهم همکاری نکردن کودک برای از پوشک گرفتن + راه‌حل‌های آن!
ارسال ۷۰۰بسته مواد غذایی به مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
بانوی نماینده مجلس پاکستان: ایران تنها کشور پیشرو در حمایت از مردم غزه است
انتخاب مسعود نجابتی به‌عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top