تاریخ انتشار: شنبه 1399/04/28 - 19:37
کد خبر: 364190

دانشگاه‌های قزوین باید بر توسعه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی تمرکز کنند

نماینده قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه‌های استان باید روی توسعه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی تمرکز کنند و ما می‌توانیم در این زمینه در دنیا قدعلم کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، با بیان اینکه در دنیا دانشجویان زیادی داوطلب تحصیل در رشته‌های علوم انسانی و اسلامی هستند، اظهار داشت: با توجه به سابقه علمی، فرهنگی و دینی مردم قزوین دانشگاه‌های استان در این رشته‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن داریم که متاسفانه این ظرفیت مغفول مانده است.

دانشگاه‌های قزوین باید بر توسعه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی تمرکز کنند

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانشجوهای خارجی بیشتر برای یادگیری زبان فارسی به دانشگاه بین‌المللی قزوین می‌آیند؛ در صورتی که رشته‌های علوم انسانی مثل مردم‌شناسی، جامعه‌شناسی، علوم اجتماعی و علوم ارتباطات از رشته‌هایی هستند که در دنیا خیلی داوطلب دارند.

وی با اشاره به کم‌کاری‌های صورت‌گرفته در زمینه معرفی ظرفیت‌های دانشگاه‌های قزوین گفت: از ظرفیت‌های بین‌المللی که در حوزه دانشگاهی داریم، کمتر استفاده کردیم و حتی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی را در کشور خوب نمی‌شناسند. چرا که هنوز اندازه دانشگاه‌هایمان را در حد نام و اعتبار فرهنگی قزوین ارتقا ندادیم و برای دانشگاه‌های استان در آن اندازه‌ای که باید برندسازی صورت نگرفته است.

این نماینده مجلس تقویت ارتباط دانشگاه‌های قزوین با مجمع جهانی تقریب مذاهب و جامعه‌المصطفی را از ظرفیت‌های مهم جذب دانشجوهای خارجی مسلمان به استان دانست و ادامه داد: با توجه به ارتباط‌های جهانی که این 2 نهاد بین‌المللی اسلامی دارند، می‌توانند از سراسر جهان اسلام برای دانشگاه‌های استان قزوین به ویژه دانشگاه بین‌المللی دانشجو بفرستند.

سیاهکلی با تاکید بر لزوم تدوین دستورالعمل توسط مسئولان دانشگاهی استان قزوین برای جذب دانشجویان خارجی گفت: برای جذب دانشجو به دانشگاه‌های استان می‌‌توان از طریق شبکه‌های برون مرزی صداوسیما اقدام کرد و یا در رسانه‌‌های مجازی تبلیغ کرده و فراخوان جذب دانشجو منتشر کرد.

وی افزود: دانشگاه‌های استان قزوین به‌ویژه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی حتماً باید هفته‌ای یکبار برنامه‌ای را در جام‌جم، پرس تی‌وی و هسپان تی‌وی داشته باشند و از این راه برای جذب دانشجوهای خارجی و مسلمان اقدام کند.

سیاهکلی ادامه داد: با توجه به یکپارچگی در مجمع نمایندگان قزوین در مجلس آمادگی داریم که مشکلات دانشگاه‌های استان را در زمینه‌های قانون‌گذاری، نظارت و گرفتن امکانات برطرف کنیم.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
رئیسی پاکستان را به مقصد سریلانکا ترک کرد
صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۵ اردیبهشت
وضعیت پریشان دانشگاه‌ها در آمریکا/ حمایت تمام قد دانشجویان از فلسطین در برابر رژیم بی‌آبرو
هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
کمک ۲۶میلیارد دلاری آمریکا به اسراییل در ۲۰۰مین روز جنگ
اعلام آماده باش کامل در یک شهر ؛ مدارس هم تعطیل شد
تثبیت موقعیت ایران پس از عملیات وعده صادق
دکترین هسته ای ایران تغییر می کند؟
جنگ در غزه، تحصن در کلمبیا
تلویزیون اسرائیل تایید کرد؛ حمله جدید ارتش صهیونیستی در راه است
تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
آگهی های عجیب و غریب در بازار تبلیغات
واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام
جمعی از کارگران فردا با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
تمرین پرسپولیس با حضور بیرانوند برگزار شد
مسابقه آلومینیوم اراک و پرسپولیس با حضور تماشاگر برگزار می شود
چند درصد مردم ایران تلویزیون می‌بینند؟
تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری کنکور از زبان قائم مقام سازمان سنجش
تحویل واحدهای مسکونی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تا پایان شهریور
مراسم روز جهانی مالکیت فکری برگزار می‌شود
ادای احترام رئیس جمهور به محمدعلی جناح «قائد اعظم»
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top