تاریخ انتشار: یکشنبه 1399/04/29 - 13:08
کد خبر: 364257

ظریف: برای ما مهم است که حاکمیت ملی عراق مورد تجاوز خارجی قرار نگیرد

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای عراقی خود با تاکید بر هوشیاری در برابر تهدیدات مداوم داعش گفت: روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده و این روابط هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از میزان، محمدجواد ظریف که امروز در ر‌أس هیئتی به بغداد سفر کرده پس از دیدار و گفت‌وگو با «فؤاد حسین» همتای عراقی در نشست خبری مشترک ضمن ابراز خرسندی از حضور در عراق از مهمان‌نوازی مردم و دولت دوست عراق و دوست و برادر قدیمی‌اش فؤاد حسین قدردانی کرد که با محبت و مهربانی او و هیئت همراه را پذیرفتند.

وزیر امور خارجه کشورمان بیان کرد: روابط ایران و عراق با خون جوانان ما در مقابله با داعش پایدار شده و این روابط هیچگاه به هیچ شکلی از بین نرفته است.

وی افزود: برای ما عراق قوی و پر صلح و آرامش و دارای روابط سازنده و خوب با همه همسایگانش همراه با قدرت و آرامش و ثبات اهمیت دارد و شاهد نقش موثر عراق در منطقه خلیج فارس هستیم.

ظریف ادامه داد: بسیار خوشحالیم که روابط دو کشور براساس احترام به حاکمیت، تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی با جدیت پیگیری شده و در کنار یکدیگر در برابر تروریسم ایستاده‌ایم و این دشمن مشترک بشریت را جوانان ایرانی و عراق با کمک یکدیگر و با رشادت مردم بزرگ عراق شکست داده‌اند.

وی با بیان اینکه باید در رابطه با تهدیدات مداوم داعش هوشیار باشیم گفت: امکانات اقتصادی دو کشور می‌تواند برای پیشرفت مشترک دو مردم مورد استفاده قرار گیرد. روابط بسیار خوبی در حوزه اقتصادی و همچنین تبادلات تجاری و علمی دارای این روابط هستیم و علیرغم شیوع کرونا این روابط ادامه داشته و انشاءالله این روابط گسترش یابد.

ظریف اظهار کرد: توافقات دیگری در سفر رییس جمهور ایران به عراق حاصل شد که این توافقات که به نفع مردم دو کشور و همه منطقه است را اجرایی کنیم، چه در حوزه کشتیرانی و آبی چه در حوزه ریلی و همکاری‌های علمی و تبادل گردشگر و زائران دو کشور.

وی گفت: ضرورت دارد در مورد مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی با یکدیگر گفت‌وگو و تشریک مساعی کنیم. منطقه ما نیاز به آرامش دارد. متاسفانه اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن شهید سپهبد قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و همراهانشان خسارت بزرگ برای مقابله با تروریسم در منطقه بود.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: برای ما این موضوع بسیار مهم است که حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و استقلال همسایه ما مورد تعدی و تجاوز خارجی قرار نگیرد.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
امام جمعه سابق دار فانی را وداع گفت
کارگر رکن جهش تولید/ حال خوب کارگر، حال خوب کشور
غوغای طوفان فلسطین در دانشگاه‌‍‌های آمریکا؛ چرا واشنگتن نگران حمایت از فلسطین هستند؟
حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره
عملیات وعده صادق قدرت پوشالی رژیم صهیونیستی را نمایان کرد
مستشاران ایرانی از سوریه خارج شدند؟
اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه
دلار ریخت
ازبکستان حریف ایران شد
آیین واگذاری مالکیت تیم‌های استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی
۳۰ کشور آفریقایی برای همکاری اقتصادی به ایران می آیند
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top