تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/01 - 16:43
کد خبر: 364685

ممنوعیت عکاسی توام با تغییر چهره در اندروید ۱۱

ورژن بعدی اندروید دارای تغییری کوچک، ولی مهم، برای عکاسی خواهد بود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از اسلش‌گیر، ورژن بعدی اندروید دارای تغییری کوچک، ولی مهم، برای عکاسی خواهد بود. با این آپدیت، Camera API Behavior v.7.5.4، CameraDevice و Camera API نمی‌توانند ظاهر چهره انسان را تغییر دهند. با اینکه گوگل کار چندانی نمی‌تواند برای توقف تغییر چهره انسان‌ها در عکس‌ها پس از ثبت عکس‌ها انجام دهد، ولی این آپدیت سبب می‌شود یک دستگاه Google Certified Android  رسمی نتواند به پردازنده تصویر دوربینش اجازه دهد که ظاهر چهره یک انسان را پیش یا حین ثبت آن در یک عکس تغییر دهد.

بر اساس این آپدیت، گوگل الزام می‌کند که دستگاه‌های اندرویدی جدید «باید اطمینان حاصل کنند که ظاهر چهره، از جمله تغییر هندسه چهره، رنگ پوست صورت، یا نرمسازی پوست صورت، تغییر داده نشوند». تا زمان انتشار این خبر این قاعده در قوانین سازگاری اندروید برای Camera API گنجانده نشده است.

فوریترین اثر این تصمیم بر اسمارتفون‌هایی خواهد بود که «حالت زیبایی (beauty mode)» در آن به طور پیشفرض روشن است. گوشی‌های ساخت هواوی، ویوو و برخی شرکت‌های دیگر دارای یک حالت زیبایی هستند که قاعدتا برای اینکه با سیستم عامل بعدی گوگل کار کنند نیاز به برخی تغییرات خواهند داشت.

البته این در صورتیست که این شرکت‌ها از نسخه گواهی‌شده رسمی اندروید گوگل با اپهای گوگل و دسترسی به اپ استور  Google Playاستفاده کنند. با توجه به وضعیت هواوی در چند سال اخیر، ممکن است در صورتی که این شرکت یک گوشی بدون دسترسی به Google Services عرضه کند نیازی به توجه به این قاعده نخواهد داشت.یک دلیل احتمالی دیگر برای این تغییر به وضعیت مداما در حال تغییر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ارتباط پیدا می‌کند. اگر پردازنده تصویر گوشی اندرویدی شما بتواند چهره یک فرد را آنا تغییر دهد، این باعث خواهد شد تا دستیابی به یک تصویر کاملا دارای ظاهر واقعی از فردی که در حقیقت ظاهر دیگری دارد نسبتا آسان می‌شود.

منظور ما در اینجا تغییر چهره دیپ‌فیک است، که چیزی به مراتب با قابلیت تغییر چهره بی‌ضرری که توسط شرکت‌هایی مانند اسنپچت ارائه می‌شود فرق می‌کند.

شرکت‌هایی مانند Adobe نیز گام‌هایی را در این مسیر برداشته‌اند، از این‌رو باید منتظر ماند و دید که آیا گوگل در پیاده‌سازی چنین تغییراتی در اندروید موفق خواهد بود، یا اینکه دیگر خیلی دیر شده است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top