تاریخ انتشار: چهارشنبه 1399/05/01 - 17:42
کد خبر: 364692

برگزاری آئین عروسی، عزا و مسافرت سه عامل افزایش انتقال کرونا در قم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: استفاده از ماسک ۹۰ درصد در پیشگیری از انتقال ویروس مؤثر است اما بااین‌حال ۶۰ درصد مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم، محمدرضا قدیر امروز در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در تالار کرامت استانداری اظهار داشت: هرچند نسبت به قبل، مرگ‌ومیر ناشی از شیوه کرونا در قم افزایش نیافته اما منحنی شیوع رشد کرده و امکان دارد به وضعیت قرمز برسیم.

برگزاری آئین عروسی، عزا و مسافرت سه عامل افزایش انتقال کرونا در قم است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: متأسفانه برگزاری آئین عروسی، عزا و مسافرت سه عامل در افزایش انتقال کرونا در قم است و برگزاری تجمعات غیرضروری همچنان خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر، تعداد مبتلایان و بستریان در قم افزایش داشته است، تصریح کرد: بیش از 40 درصد از آزمایش‌های افراد مشکوک، مثبت می‌شود و این هشداری جدی به افرادی است که توجهی به رعایت پروتکل‌ها ندارند.

قدیر عنوان کرد: براساس تحقیقات جهانی، کروناویروس دچار جهش شده و تعداد زیادی از مردم را مبتلا کرده است که این امر نشان می‌دهد باید محدودیت‌ها دوباره اعمال شود.

وی با تأکید بر اینکه اگر نسبت به هشدارها، بی‌تفاوت باشیم ممکن بوده در هفته آینده وارد وضعیت قرمز شویم، یادآور شد: با توجه به اینکه وضعیت در برخی از استان‌های همجوار قرمز است، زرد نگاه‌داشتن وضعیت قم بسیار دشوار است.

آیا ماسک‌ها با قیمت مصوب دست مردم می‌رسد؟

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم خاطرنشان کرد: افزایش اطلاع‌رسانی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیازمند همراهی همه دستگاه‌های اجرایی است، در این میان ما نیز به وظایف خود در مقابله با کرونا می‌پردازیم تا این شرایط را پشت سر بگذاریم.

وی گفت: استفاده از ماسک 90 درصد در پیشگیری از انتقال ویروس مؤثر است اما بااین‌حال 60 درصد مردم قم از ماسک استفاده می‌کنند و در صنوف به نقطه مطلوبی از نظر استفاده از ماسک دست نیافته‌ایم.

قدیر در مورد تولید و توزیع ماسک نیز توضیح داد: در جهت ارتقای افزایش ظرفیت ماسک، مجوز تولید ویژه کارگاه‌ها و واحدهای فعال تا پایان شهریورماه تمدید شد.

وی عنوان کرد: در تأمین مواد اولیه که یکی از دغدغه‌های تولید بوده نیز در حال رایزنی هستیم تا بتوانیم نیاز استان را تأمین کنیم، فهرست داروخانه‌هایی که ماسک توسط آن‌ها توزیع می‌شود به اطلاع شهروندان می‌رسد و نظارت شدیدی بر تولید وجود دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: برخی از شهروندان در تأمین ماسک‌های فیلتردار و جراحی اصرار دارند، درحالی‌که پروتکل‌های بهداشتی با ماسک معمولی یا پارچه‌ای و خانگی نیز امکان‌پذیر است.

وی تأکید کرد: همچنین در جهت جلوگیری از سوءاستفاده در بازیافت، شهروندان ماسک‌های استفاده‌شده را معدوم کنند.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
وعده صادق ابرقدرت
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top