تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/06 - 09:26
کد خبر: 365164

اطلاعیه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف درباره حواشی بذرپاش

چطور این تفسیر به شدت حداقلی و سطحی از سابقه کار توسط کمیسیون مربوطه ارائه شده، تا جایی که فعالیت در مشاغل خصوصی با ساعت کاری و حتی ارتباط بسیار پایین عنوان سابقه کار با موضوع سمت، نیز در زمره این میزان سوابق، پذیرفته شده است؟

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف پیرامون انتخاب مهرداد بذرپاش به ریاست دیوان محاسبات کل کشور بیانیه ای را منتشر کرد.

در این بیانیه آمده است:

حدود ۱۵ روز پیش، ماجرای نامزدی جناب آقای مهرداد بذرپاش جهت تصدی ریاست دیوان محاسبات و سابقه کاری ارائه شده از سوی ایشان ناظر به تبصره ۲ ماده ۵۱ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس، حواشی زیادی را در فضای رسانه‌ای کشور ایجاد کرد. از اولین روزها، بسیج دانشجویی شریف، درصدد پیگیری ابعاد مختلف آن برآمد. نظر به نامه دکتر توکلی(۱) و صوت منتشره از دکتر محبی(۲)، صحبت‌هایی با برخی نمایندگان مجلس(دکتر ایزدخواه، دکتر خدابخشی(۳)) صورت گرفت.

تایید تلویحی ایشان، نشان‌دهنده آن بود که مهرداد بذرپاش، سابقه فعالیت در بسیج دانشجویی را به عنوان "سابقه کاری" به مجلس ارائه کرده است. اهمیت بالای این مسئله منجر به واکنش سریع بسیج دانشجویی شریف شد.

در ادامه و با توجه به پیچیدگی و اهمیت ماجرا، پیگیری های خود پیرامون این قضیه را ادامه دادیم. اظهار نظر توئیتری جناب آقای بذرپاش در خصوص ارائه سابقه فعالیت در پژوهشکده شهید رضائی به مجلس و ایضا پیگیری از برخی نمایندگان مجلس و پاسخ دکتر میرتاج الدینی(۴) به نامه دکتر توکلی و بیانیه منتشره از سوی دکتر ارکانی(۵)، موید این بود که سابقه ارائه شده به مجلس، همین سابقه فعالیت در پژوهشکده شهید رضائی (و نه فعالیت در بسیج دانشجویی) از سال ۷۹ تا ۸۲ بوده است. از آن‌جا که تفسیر کمیته دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه از "سابقه کاری" با توجه به بیانیه منتشره از دکتر قادری (۶) بسیار حداقلی بوده است، این فعالیت می‌توانسته به عنوان سابقه کاری پذیرفته شود.

در این بین گواهی اشتغال منتشره از سوی خانم اکبری و اشکالات متعدد وارد به آن، مانند عدم تطابق تاریخ و نشانی پژوهشکده و اشکالاتی پیرامون فونت و... سبب شد درباره صحت و سقم ادعای فعالیت دکتر بذرپاش در پژوهشکده و اعتبار گواهی منتشره پیگیری‌هایی صورت پذیرد، که پس از پیگیری از تعدادی از مسئولین وقت پژوهشکده و عطف به بیانیه اخیر منتشر شده از سوی این مجموعه، مشخص شد اصل فعالیت جناب آقای بذرپاش در سال های ذکر شده در این پژوهشکده صحت داشته و گواهی مورخ سال ۸۳ در سربرگ جدید این مجموعه چاپ و این مسئله به امضای مسئول وقت پژوهشکده شهید رضایی نیز رسیده است.

با مجموعه پیگیری‌های صورت گرفته، به نظر می‌رسد موضوع پیچیده این سابقه کاری، اکنون به شفافیت نسبتا کاملی رسیده و این پازل که هر یک از تکه‌های آن به تنهایی شبهات زیادی را ایجاد کرده بودند، اکنون به نظم قابل قبولی رسیده است. نهایتا شواهد موجود نشان می‌دهد در مجموعه اتفاقات رخ‌داده پیرامون این مسئله به خصوص(سابقه کاری جناب آقای بذرپاش در حدفاصل ۷۹ تا ۸۲) سابقه کار ایشان در پژوهشکده شهید رضائی، شرایط مذکور در قانون را تامین می‌کند.

بدیهی‌است نکات فوق، صرفا به بررسی صحت ادعای ذکر شده پرداخته است و موضوعاتی هم‌چون شایستگی ایشان برای پذیرش این مسئولیت و دیگر مناصب ایشان، موضوع محل بحث این بیانیه نیست.

در انتها هم‌چنان چند نکته و ابهام مهم باقیست:
 ۱. چطور این تفسیر به شدت حداقلی و سطحی از سابقه کار توسط کمیسیون مربوطه ارائه شده، تا جایی که فعالیت در مشاغل خصوصی با ساعت کاری و حتی ارتباط بسیار پایین عنوان سابقه کار با موضوع سمت، نیز در زمره این میزان سوابق، پذیرفته شده است؟

آیا در این باب استفساریه‌ای از معاونت قوانین مجلس گرفته شده است؟

۲. اصل ارائه این سابقه کار حداقلی از سوی جناب آقای بذرپاش که حتی حین مسئولیت ایشان در بسیج نیز ادامه داشته، دون شان منصب ریاست دیوان محاسبات بوده و برای افکار عمومی اقناع کننده نیست.

۳. در حالی که اغلب نمایندگان مجلس و بسیاری از افراد دخیل در این موضوع همیشه از پاسخگویی به افکار عمومی سخن گفته‌اند و گاه نسبت به مسائل کوچک‌تر از این نیز سریعا واکنش نشان می‌دهند، سکوت مجلس شورای اسلامی و به‌خصوص جناب آقای بذرپاش در این بازه ۱۵ روزه، زمینه‌ساز بسیاری از شبهات بوده و علاوه بر ایجاد ابهامات فراوان، به عنوان یک اتفاق نادرست قابل پذیرش نیست.

وَ العاقِبَهُ لِلمُتَّقین
بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف

 

۱: رئیس دیدبان شفافیت و عدالت
۲: عضو کمیسیون برنامه و بودجه
۳: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه
۴: نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه
۵: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس
۶: رئیس کمیته دیوان محاسبات کمیسیون برنامه و بودجه

 

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top