تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/05/06 - 12:46
کد خبر: 365196

جزئیات ظرفیت پذیرش دانشجوی فنی و حرفه ای برای ترم آینده اعلام شد

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ظرفیت های پذیرش این دانشگاه را در سال ۹۹ اعلام کرد و گفت: در دوره کاردانی ۱۲۴ هزار نفر و در دوره کارشناسی ناپیوسته ۵۷ هزار نفر پذیرش خواهیم کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل ازمهر، دکتر ابراهیم صالحی عمران صبح امروز با اشاره به شروع هفته ملی کارآفرینی و مهارت در نشست خبری در سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای با ارائه گزارشی از دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: این دانشگاه دارای ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده است که در ۱۱۴ شهر کشور مستقر هستند. از ۱۷۶ مرکز، ۵۳ آموزشکده دخترانه و ۱۲۳ آموزشکده پسرانه است تعداد کل دانشجویان این دانشگاه ۱۴۰ هزار نفر است که ۳۸ درصد آنها دختر و مابقی پسر هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ۸۲ درصد دانشجویان این دانشگاه به صورت روزانه و رایگان تحصیل می کنند و ۱۸ درصد این دانشجویان در نوبت دوم مشغول به تحصیل هستند آموزش های دانشگاه فنی و حرفه ای مهارتی و رایگان است و باید نیز رایگان باشد. آموزش های فنی و حرفه ای تولید ناخالص ملی را رشد می دهد و دولت باید روی آموزش های مهارتی سرمایه گذاری و فرصت برابر را برای همه متقاضیان مهارتی در آموزش عالی فراهم کند.

وی ادامه داد: ۵۴ درصد دانشجویان این دانشگاه در دوره های کاردانی پیوسته مشغول به تحصیل هستند و این دانشگاه حدود ۱۵۳ رشته دارد که ۴۴ رشته آن کاردانی پیوسته، ۴۳ رشته آن کاردانی ناپیوسته، ۷ رشته آن کارشناسی پیوسته و ۵۹ رشته کارشناسی ناپیوسته است.

صالحی عمران ادامه داد: بازنگری دروس فنی و حرفه ای از سال گذشته آغاز شده ۴۱ درس کاردانی و ۵ درس کارشناسی این دانشگاه بازنگری شده است و برنامه دانشگاه این است که تا پایان سال تمام دروس دانشگاه را بازنگری و به روز رسانی کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای ادامه داد: ۶۷۲ عضو هیات علمی و ۳۴۹ عضو غیر هیات علمی و ۲۰ هزار حق التدریس با این دانشگاه همکاری می کنند، اکثر مدرسان این دانشگاه در راستای افزایش کیفیت کد مدرسی دریافت کرده اند آیین نامه صلاحیت مدرسی تدوین شده است و این اساتید بر اساس این آیین نامه انتخاب شده اند.

صالحی عمران در ادامه به ظرفیت های پذیرش دانشجوی این دانشگاه در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: بنا داریم در سال ۹۹ در دوره کاردانی ۱۲۴ هزار نفر و در دوره کارشناسی ناپیوسته ۵۷ هزار نفر پذیرش شوند و در مجموع حدود ۱۸۰ هزار نفر برای سال ۹۹ اعلام ظرفیت کرده ایم.

وی ادامه داد: این دانشگاه ۲۳۰۰ آزمایشگاه و کارگاه دارد، ۶۰ تا ۷۰ درصد دروس این دانشگاه عملی و ۳۰ تا ۴۰ درصد نظری است که نقطه قوت این دانشگاه دروس عملی است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: هدف دانشگاه فنی و حرفه ای آماده سازی افراد برای تولید است یعنی معتقدیم دانشگاه فنی و حرفه ای نیروهایی را تربیت کند تا تولید ناخالص ملی را افزایش دهد.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های جدی ما توجه به آزمایشگاه و کارگاه هاست و ۲۰۰ میلیارد تومان برای تجهیز کارگاه ها و آزمایشگاه ها اختصاص داده شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین گفت: این دانشگاه با توجه به دغدغه ای که برای تجاری سازی دارد ۲۷ مرکز نوآوری، ۱۵ مرکز رشد و ۶۶ شرکت دانش بنیان دارد.

صالحی عمران ادامه داد: یکی از برنامه هایی که دانشگاه پیگیر آن است، شناسایی فارغ التحصیلان موفق در بازار کار است اینکه چقدر فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار موفق بوده اند و هدف دانشگاه از شناسایی این فارغ التحصیلان معرفی آنها به دانشجویان و خانواده ها به عنوان الگوی موفق است.

وی در مورد آموزش های مجازی این دانشگاه گفت: در ترم جاری ۸۷ درصد دروس به صورت مجازی و در برخی از استان ها صددرصد به صورت مجازی ارائه شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای همچنین درباره ادغام دانشگاه فنی و حرفه ای و علمی کاربردی نیز گفت: این دو دانشگاه آموزش های مهارتی را پیگیری می کنند ولی برنامه های آنها با یکدیگر متفاوت است و قرار نیست با یکدیگر ادغام شوند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
بعضی القاب، صفات انحصاری صهیونیست‌هاست
لیبرمن: در مسیر پیروزی نیستیم
واکنش امیرعبداللهیان به پاسخ ایران به حمله اسرائیل در اصفهان
دیده شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در رودبار +فیلم
واکنش اتحادیه اروپا به حادثه اصفهان
اتحادیه اروپا دو نهاد و چهار صهیونیست را تحریم کرد
تماس مهم و فوری وزیر خارجه اردن با همتای ایرانی در نیویورک
انگیزه مهاجم کنسولگری ایران در پاریس چه بود؟
بیش از ۵۰درصد بارش سال آبی این استان در ۳ روز اتفاق افتاد
آخرین خبرها از سیل جنوب
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است !
واکنش اردوغان به حادثه اصفهان
واکنش ایران به وتوی قطعنامه عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد
موشک های اسرائیلی قبل از رسیدن به ایران توسط پدافند هوایی ایران در این نقطه از عراق منهدم شدند
علم الهدی: آیا بی حجابی به عنوان یک فسق آشکار از یک تخلف راهنمایی و رانندگی نازل تر است؟
ورود سامانه بارشی جدید و فراگیر به کشور
آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور
بسته‌های غذایی برای مادران دارای فرزند شیرخوار؛ اعتبار تامین شد
رسانه های ضد ایرانی از رسانه های اسرائیلی جلو زدند!
هشدار به شکارچیان؛ از این منطقه خارج شوید
خدمات رسانی به ۱۰هزار حادثه‌دیده در پی سیل و آبگرفتگی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top