تاریخ انتشار: پنجشنبه 1399/05/09 - 12:26
کد خبر: 365572

دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت تفاهم ‌نامه همکاری امضا کردند

رئیس دانشگاه خوارزمی، آمادگی دانشگاه را جهت آغاز فاز مشترک همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه رشته های علوم انسانی اعلام کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشگاه خوارزمی، نشست مشترک دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت با حضور عزیزالله حبیبی ریاست دانشگاه و جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، در ساختمان پژوهشگاه نفت برگزار شد.

جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه نفت گفت: پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان یک پژوهشگاه صنعتی، پژوهش های کاربردی انجام می دهد و تمامی فعالیت های این پژوهشگاه به پروژه های پژوهشی منجر می شود. عمده فعالیت های این پژوهشگاه قراردادهای صنعتی است که توسعه تکنولوژی را به همراه دارد و این وجه تمایز پژوهشگاه صنعت نفت با سایر پژوهشگاه ها است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت افزود: پژوهشگاه صنعت نفت هم با بخش بالادستی و هم با بخش پایین دستی در ارتباط است و وقتی پروژه‌ای به پژوهشگاه محول می شود از ظرفیت و پتانسیل دانشگاه ها استفاده می کند. صنعت نفت صنعت کلیدی و مهمی است. این صنعت سالیان زیادی وابسته بود هر چند در حال حاضر در کشور فاز بیداری را طی می کند.

توفیقی افزود: پژوهشگاه صنعت نفت با جمعیتی بالغ بر ۱۷۰۰ نفر و با وسعت ۳۵ هکتار، فضایی را فراهم کرده است که پژوهشگران به صورت میدانی کارهای تحقیقاتی انجام می دهند. اکنون بسیار خوشحال هستیم که با دانشگاه خوارزمی که یک دانشگاه قدیمی است و قدمت طولانی در زمینه علمی و پژوهشی دارد، همکاری های دو جانبه در زمینه پروژه های پژوهشی داشته باشیم.

در ادامه این نشست دکتر عزیزالله حبیبی رئیس دانشگاه خوارزمی گفت: من معتقدم آموزش عالی باید به صنعت ورود پیدا کند و همینطور صنعت نیز باید راهی را در دانشگاه و آموزش عالی باز کند. یکی از راه های نجات کشور آسیب شناسی، احصا نیازهای ملی و تلاش برای حل آنها است.

وی گفت: دانشگاه خوارزمی به غیر از رشته‌های پزشکی و کشاورزی در سایر زمینه‌ها؛ دانشگاه جامعی است و رشته‌های علوم پایه، ادبی، روانشناسی و جامعه شناسی جزء قدیمی ترین رشته های این دانشگاه به حساب می‌آیند و در حال حاضر رشته های اقتصاد، مدیریت و علوم مالی نیز به دانشگاه خوارزمی اضافه شدند. دانشگاه فارغ‌التحصیلان خوبی در زمینه های مختلف ارائه کرده است.

رئیس دانشگاه خوارزمی عنوان کرد: دانشگاه خوارزمی دارای بیش از ۲۶۰ رشته - گرایش است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به تحصیل هستند دو سوم رشته - گرایش های دانشگاه خوارزمی در حوزه علوم انسانی روانشناسی و جامعه‌شناسی است.

حبیبی افزود: دانشگاه خوارزمی آمادگی خود را جهت آغاز فاز مشترک همکاری با پژوهشگاه صنعت نفت در زمینه رشته های علوم انسانی اعلام کند. امیدواریم دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت در بخش سخت افزاری، نرم افزاری، پژوهش و فناوری زمینه های همکاری مشترک برقرار کنند و در جهت رشد و پیشرفت  جامعه و کشور گام های موثری بردارند.

در ادامه نشست تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه خوارزمی و پژوهشگاه صنعت نفت به امضای دو طرف رسید.

همکاری در بومی سازی و انتقال فناوری های جدید در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، همکاری در تعریف و اجرای پروژه های مشترک صنعتی و پژوهشی مورد نیاز صنایع نفت گاز و پتروشیمی، بهره گیری طرفین از امکانات آموزشی- پژوهشی موجود در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی یکدیگر، همکاری در برگزاری همایش های ملی و بین المللی در حوزه صنایع نفت گاز و پتروشیمی از مفاد این تفاهم نامه است.

همکاری مشترک در برگزاری کارگاه های آموزشی دوره های کوتاه مدت و بلند مدت دوره های معادل مورد نیاز مدیران کارشناسان شاغل در صنایع نفت گاز و پتروشیمی کشور و اجرای طرح میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت از موضوعات پژوهشی در قالب پایان نامه رساله و فرصتهای مطالعاتی از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
برخورد محترمانه پلیس با یک خانم +فیلم
گریه شرور دو ریالی در لحظه دستگیری +فیلم
درخواست روسیه از شورای امنیت برای بررسی فوری تحریم اسرائیل
هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
مرگ قهرمان پرورش اندام در حین مسابقه
خبر جدید وزیر کار درباره تعداد تعطیلات آخر هفته
۴ گزینه اصلی اسرائیل برای پاسخ به ایران
دیدار دوستانه تیم ملی ایران با ترکیه
تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟
گزارش اندیشکده آمریکایی از سرسپردگی شاه اردن
حقوق بیکاری در کرواسی؛ بازگشت اسکوچیچ به ایران؟
پیام فرمانده ارشد ارتش به اسرائیل؛یکدستی سیلی زدیم
سخنگوی پنتاگون: ما خواهان تشدید تنش‌ها نیستیم
تعیین ظرفیت ۶۰۰ نفری در دوره فلوشیپ پزشکی سال ۱۴۰۳
کیفیت هوای تهران قابل قبول است
مهلت ارسال ایده به ششمین دوره رویداد «از ایده تا بازار» تمدید شد
تمدید مهلت ثبت نام آزمون EPT اردیبهشت ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد
رگبار باران و باد شدید در ۹ استان
بالاخره چند موشک ایران به اسرائیل اصابت کرد؟
این برنامه جدید، رقیب تازه اینستاگرام است
ائتلاف چند کشور علیه ایران
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top