تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 11:29
کد خبر: 365685

نمایندگان تهران به میان کارگران هفت‌تپه می‌روند

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به سفر سه نماینده مجلس به شوش جهت بررسی مشکلات کارگران هفت‌تپه گفت: مدیر این کارخانه که اهلیت لازم را ندارد چرا که دلیل برپایی ۱۰۰۰ تجمع کارگران از سال ۹۴ تا کنون برای دریافت حق و حقوق‌شان، او بوده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، علیرضا خضریان سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی امروز (شنبه 11 مرداد) در گفت‌وگو با صدا و سیما با اشاره به سفر سه نماینده مجلس به اهواز و شوش، جهت بررسی مشکلات کارگران کارخانه هفت‌تپه اظهار داشت: سیدنظام‌الدین موسوی، احمد نادری و به اتفاق من صبح امروز پروازی را به اهواز داشته و در حال عزیمت به منطقه شوش هستیم تا مشکلات کارگران کارخانه هفت‌تپه را از نزدیک بررسی کرده و گزارشی از آخرین وضعیت را برای مجلس تهیه کنیم ضمن اینکه قرار است گفت‌وگویی هم با کارگران این کارخانه داشته باشیم.

وی افزود: ماجرای کارخانه هفت‌تپه از جایی شروع می‌شود که برخلاف رویه‌اش که از روز تأسیس وجود داشته و حتی در دوره دفاع مقدس هم تعطیل نشده و تولیدات آن ادامه داشته است اما از سال 78 که واردات شکر به کشور مجاز می‌شود اولین آسیب را می‌بیند به طوری که این کارخانه و تولیدات آن دچار مشکلات اساسی می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس تصریح کرد: بعد از این ماجرا موضوع نقل و انتقال غلط و اشتباهی که از سوی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت رخ داده توانسته هزینه‌های کارخانه هفت‌تپه را از سال 87 به بعد بالا ببرد.

خضریان گفت: اتفاق غلط بعدی در مورد این کارخانه از سال 94 رخ می‌‌دهد که متأسفانه بحث خصوصی‌سازی این شرکت مطرح می‌شود و همین موضوع موجب آسیب‌های بعدی است.

وی درباره راهکارهای برون‌رفت از مشکلات کارخانه هفت‌‌تپه خاطرنشان کرد: به نظر می‌‌رسد باید درباره نحوه واگذاری این کارخانه تجدید نظر صورت گیرد زیرا کارخانه‌ای که از سال 94 تا کنون کارگران آن هیچگاه بدون اعتراض حق و حقوق خود را دریافت نکرده‌‌اند و هم اکنون هم که سه ماه است حقوق نگرفته‌اند دچار مشکلات اساسی شده است.

وی با انتقاد از کاهش تولیدات این کارخانه گفت:‌ تولیدات کارخانه هفت‌‌تپه از سال 94 تا کنون روند نزولی داشته است به طوری که ظرفیت اسمی 100 هزارتنی این کارخانه هم اکنون به 28 تن رسیده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت:‌مدیری که هم اکنون در رأس کارخانه هفت‌تپه بوده و آن را در روند خصوصی‌سازی و واگذاری در اختیار گرفته است اهلیت لازم را ندارد و باید زمینه تغییر و تعیین تکلیف آن مشخص شود. ضمن اینکه مشکلات به وجود آمده برای حقوق کارگران باید مرتفع شود.

خضریان در پایان گفت:‌از سال 94 تا کنون هزار تجمع از سوی کارگران کارخانه هفت‌تپه برای دریافت حق و حقوق‌شان صورت گرفته است.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
فیلم| عقلانیت انقلابی به دنبال حل نظام مسائل کشور
با شاهکار مهندسان ایرانی در سریلانکا آشنا شوید
فرودگاهی در ایران برای خواستگاری! +عکس
همسر سید مصطفی خمینی درگذشت
بستری شدن آیت الله شیرازی در بیمارستان
نیروی دریایی ارتش به داد سیل زدگان سیستان و بلوچستان رسید +فیلم
پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره
رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه
یک تاکسی پر از گلهای تازه
تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل
توماج صالحی حتما اعدام نمی شود اما...
به اسرائیل کمک می‌کنیم تا با حملات ایران مقابله کند
عملیاتی که صهیونیست‌ها را مضحکه تمام جهان کرده است
بارندگی‌های فراگیر اردیبهشتی تا کی ادامه دارد؟
اوضاع این رژیم حسابی بیخ پیدا کرده است
ایران دفعه بعد، ۳ هزار موشک و پهپاد به اسرائیل می‌زند، یا ۳۰ هزار؟
استعفای ناگهانی فرمانده یگان «اشباح» ارتش اسرائیل
بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟
دعوای کارشناسان ضدایرانی روی آنتن زنده!
حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی +جزئیات
پیام مهم سفر رئیسی به پاکستان و سریلانکا در این مقطع
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top