تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 14:09
کد خبر: 365702

سلیمی: دولت برای برگزاری کنکور بر وزارت بهداشت فشار می‌آورد

عضو هیات‌رئیسه مجلس از فشار بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت برای عدم اعلام نظر مخالفت این وزارتخانه درباره برگزاری کنکور خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره انتقادات داوطلبین و خانواده‌ها مبنی بر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور اظهار داشت: شنیده‌ها حاکی است که بخش‌های مختلف دولت به وزارت بهداشت فشار آورده‌اند که نظر تخصصی این وزارتخانه در باره کنکور بیان نشود؛ چرا که این وزارتخانه در مورد عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری آزمون انتقادات جدی دارد.

وی افزود: وزارت بهداشت درباره برپایی مراسمات عزاداری در ماه محرم هم نظر داشته و معتقد است که باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی این مراسم برگزار شد؛ این در حالی است که مقام معظم رهبری هم در سخنان خود به صراحت فرمودند نسبت به نظر کارشناسان و متخصصان بهداشتی در دوران شیوع کرونا تابع هستند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: برگزاری آزمون‌های کنکور بایستی تابع نظرات متخصصان و کارشناسان در وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با کرونا باشد، ضمن این که بخش‌های مختلف قوه مجریه نباید به این کارشناسان فشاری را وارد کند بلکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا آنها بتوانند نظر آزاد خود را بیان کنند.

به نقل از فارس، برگزاری آزمون‌های کنکور و وجود دغدغه‌های فراوان بین داوطلبین و خانواده‌ها و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از نگرانی‌های جامعه است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی هم طی توییتی در صفحه شخصی خود خاطرنشان کرده بود: بسیاری از دانش‌آموزان عزیز داوطلب ‎کنکور و خانواده‌های محترم آنان، نگران پیامدهای برگزاری آزمون سراسری در شرایط فعلی هستند؛ از کمیسیون ‎آموزش و تحقیقات خواستم به فوریت و به دقت، ابعاد مختلف این موضوع را باحضور متخصصان بررسی کنند و درصورت لزوم آن را از مراجع ذی‌صلاح پیگیری نمایند.

احمد نادری دیگر نماینده مجلس از حوزه انتخابیه تهران و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم در صفحه شخصی خود در توییتر نوشته بود که همانطور که پیشتر اعلام کردم، نسبت به رعایت کامل پروتکل‌ها در کنکور دکتری تردید داشتیم و تضمین خواستیم که جدی گرفته نشد. وضعیت امروز این نگرانی را تایید کرد. آیا وقت آن نیست تا مسئولان برگزاری، به مردم توضیح دهند آزمون‌های ۷۰۰ هزار و بالای یک میلیونی را‌ چگونه می‌خواهند مدیریت کنند؟

بنابر این گزارش، موضوع برگزاری کنکور سراسری و پیامدهای آن با توجه به شیوع ویروس کرونا با حضور وزرای بهداشت و علوم در دستور کار فردا (یکشنبه 12 مرداد) کمیسیون آموزش قرار دارد.

گفتنی است مخاطبان با ثبت سوژه‌ای تحت عنوان «لزوم طرح دو فوریتی مجلس برای تعویق کنکور» در فارس من خاطرنشان کردند: در شرایط فعلی بیماری کرونا در کشور به‌هیچ وجه امکان برگزاری هیچ یک از کنکور‌ها وجود ندارد و در‌خواست تعویق تمامی کنکور‌ها تا زمان شرایط ایمن، داریم. می‌توانید از نظرات پزشکان این حوزه درباره شرایط برگزاری کنکور استفاده کنید.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
۵۰۰ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار شدند
پیگیری آخرین وضعیت وقوع سیل در سیستان و بلوچستان از سوی رئیسی
رئیسی: دولت در تامین مسکن خود را همراه جوانان می‌داند
امیرعبداللهیان: هیچ دولتی در مقابل حمله به سفارت خود ساکت نمی‌نشیند
پرسپولیس صدرنشین شد
کاپیتان پرسپولیس مصدوم شد
اتفاقی عجیب در آبادان؛ پرسپولیس مقابل نفت هیچ هواداری در ورزشگاه نداشت
وزیر ارتباطات: ۵۰ درصد به سرعت اینترنت افزوده می‌شود
امیرعبداللهیان: با شدت بیشتری به هرگونه خطای محاسباتی رژیم اسرائیل پاسخ می‌دهیم
سخنگوی کابینه اسرائیل: حمله ایران به ما «بی‌سابقه» بود
دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه مالت در نیویورک
گوترش: توقف درگیری‌ها در غزه از تنش‌های گسترده در خاورمیانه جلوگیری خواهد کرد
سیاستمدار اسرائیلی: در یک قدمی رسوایی هستیم، نه پیروزی
اعلام نتایج آزمون آموزگاری تا پایان فروردین
اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته
امدادرسانی به ۵۳۰۰ نفر در ۸ استان جنوبی
مدیرعامل شرکت واحد:جای خانم ها و آقایان در اتوبوس‌های BRT تغییر می‌کند
جلال ملکی: آتش سوزی در پایانه شرق نبود؛ انفجار صحت ندارد
فوری/ انفجار مرگبار در ترمینال شرق تهران/ چند نفر کشته شدند؟
حادثه در پایانه شرق تهران در اثر انفجار کپسول گاز
واکنش متفات معاون وزیر ورزش به گشت‌ ارشاد +عکس
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top