تاریخ انتشار: شنبه 1399/05/11 - 19:41
کد خبر: 365762

مجلس به مسئله واگذاری سهام شرکت‌های دولتی به تأمین اجتماعی ورود می‌کند

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: در نشست ۴ ساعته با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی موضوع واگذاری ۳۲ هزار میلیارد تومان از سهام ۹ شرکت دولتی بررسی شد تا اطمینان خاطر داشته باشیم که این مبلغ به جیب بیمه‌شدگان می‌رود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، مهدی عیسی‌زاده در تشریح دستور کار امروز صبح ( شنبه، 11 مرداد ماه ) کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از حضور مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این نشست خبر داد و گفت: در این نشست 4ساعته موضوع واگذاری 32 هزار میلیارد تومان از سهام 9 شرکت دولتی که بابت بدهی به تامین اجتماعی واگذار شده بررسی شد تا اطمینان خاطر داشته باشیم که این مبلغ به جیب بیمه‌شدگان می‌رود.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: در رابطه با واگذاری نگران‌هایی وجود داشت که قرار شد سازمان تامین اجتماعی برای مجلس شفاف‌سازی کند و هر چند که سهام 9 شرکت واگذار شده اما با دقت لازم شرکت‌های زیان ده را مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: موضوع دفترچه های درمان سازمان تامین اجتماعی هم در نشست امروز بررسی شد که بر اساس اظهارات آقای سالاری تمامی افراد تحت پوشش تا پایان سال 1400 می‌توانند بدون دفترچه و نسخه با مراجعه به تمامی پزشکان سراسر کشور و مراکز درمانی اعم از خصوصی و دولتی امور درمانی خود را پیگیری کنند و همچنین پزشکان و داروخانه‌ها هم تمامی حق الزحمه خود را از سازمان دریافت می‌کنند و این خبری بسیار خوشحال‌کننده است و ما هم کمک خواهیم کرد که این مهم سریع‌تر تحقق یابد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی از بررسی بدهی‌های دولت به تامین اجتماعی در نشست امروز خبر داد و گفت: اختلاف نظرها و روایت‌های مختلفی در مورد میزان این بدهی وجود دارد که بر اساس حدسیات مبلغ بدهی تا پایان سال 98، 180 هزار میلیارد تومان است و ما هم تلاش خواهیم کرد که مبلغی به این عدد اضافه کنیم که بنا به گفته مسئولان تامین اجتماعی اگر مبلغی به 180 هزار میلیارد تومان اضافه شود حداقل تا سه سال به راحتی می‌توانند متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اجرایی و تضمین کنند.

وی تصریح کرد: هر چند ما هیچ گونه تعهدی به تامین اجتماعی نداریم اما با توجه به اینکه افراد تحت پوشش تامین اجتماعی جزو دهک‌های پایین جامعه هستند بنابراین مجلس در این راستا خود را موظف می‌داند که از باب نظارتی امور مربوط به بیمه‌شدگان را پیگیری کند و نظارت کارشناسانه، عالمانه، آگاهانه و هوشمندانه را داشته باشد تا بتوان با تبادلات و همکاری با دولت، طلب تامین اجتماعی را تا جایی که برای دولت مقدور است مطالبه کند و تحویل بگیرد تا تامین اجتماعی با خیال راحت و بدون دغدغه بتواند مطالبات بیمه‌شدگان را پرداخت کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نشست‌هایی را برای بررسی وضعیت صندوق‌ها برگزار خواهیم کرد، یادآور شد: برای شستا برنامه‌هایی داریم و با تامین اجتماعی هم نشست‌هایی را برگزار خواهیم کرد تا به یقین برسیم که فاصله حقوق‌ها متناسب شود.

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اسلواکی: مخالف عضویت اوکراین در ناتو هستیم
سرهنگ ارتش آمریکا: پدافند هوایی اسرائیل قوی نیست
تقلای انگلیس برای تقویت روحیه نتانیاهو
تذکر جدی بی‌حجابی اثرگذاری اجتماعی فروانی دارد
فقط خودمان بودیم!
تصویر امروز ایران، در سخنان چهل سال پیش حضرت آقا
شعار جالب دانشجویان آمریکایی به زبان فارسی/ مرگ بر اسرائیل در دل دانشگاه‌های آمریکا +فیلم
انزوای اسرائیل در حال تعلیق است
اعتراف در خصوص حمله اسرائیل؛ باید منتظر پاسخ فوری ایران باشیم
شهادت عضو دیگر حزب‌الله در جنوب لبنان
واتساپ با قابلیتی کاربردی برای مدیریت بهتر چت‌ها آپدیت شد
شلیک ۱۵۰ موشک از جنوب لبنان به اراضی اشغالی
معاون رئیس جمهور: دولت بر استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی تاکید دارد
امیرعبداللهیان: «وعده صادق» تعریفی نو از موازنه قدرت غرب آسیا ارائه کرد
پرسپولیس به ۴ بانک و استقلال به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد
تیم ملی کشتی فرنگی مقتدرانه قهرمان آسیا شد
سردار حاجی زاده روز ارتش را تبریک گفت
رئیس جمهور قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا را تبریک گفت
سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب شد
۹۵۰۰ فلسطینی در زندان‌های اسرائیل محبوس هستند
حزب‌الله شهرک‌ها و مواضع نظامی اسرائیل را موشک‌ باران کرد
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top